Gjest Luiza Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 hei, jeg prøvde en blodtest for allergi fordi det har vært lenge at jeg har hatt oppblåshet, kløe, diarrea, forstoppelse, hodepine, trøtthet, svimmelhet, rare avføring, kløe og sår og tørre munnen, vondt i halsen og mange andre symptomer. Det ble positiv på hvete og rug. Jeg hadde allerede kuttet alle slags mel/rug matvarer, men jeg har fremdeles mye reaksjon avhengig av det jeg spiser, særlig melkprodukter, havre, kunstigstøff. Det hender at jeg får dårlig ånd, vondt halsen, tørr lepper, oppblåst magen, kløe i kroppen og leppene og nå idag spittet jeg blod! Legen mente at jeg må ta flere tester til og en gastrokospi, fordi kanskje jeg har køliaki. Er det mulig??? Hvorfor ble det bevist hvete og rug allergi, men ikke melk? Er det intolerans til laktose, eller protein? Jeg er veldig bekymret, og ville gjerne får noe mer opplysning om saken. Har lest på nettet at mange med køliaki, taler ikke melkprodukter før de bli gluten fritt på lenger. Har jeg køliaki???!!! I så fall hvorfor nå i voksen alder (23)? Har hatt anoreksien i 8 år og har i det siste prøvde å spise mer normalt, men det har blitt mye vanskeligere med disse reaksjoner. Må lese alt for å se om det inneholder mel eller rug, og av og til etter å ha spist i restaurant, får jeg de samme symptomer. Kan ikke kroppen min tåler ikke mat lenger? Er det mulig at jeg har fått køliaki? Trenger svar fort, jeg er så desperat vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16708-haster-til-legen-allergi-og-sf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Kjære Luiza! Lurer på om du har fortalt legen din at du sliter med en spiseforstyrrelse? Dersom legen ikke vet det er det svært viktig at du tar mot til deg - fortell det! Dette er svært viktig for videre utredning av dine forskjellige symptomer. Når det gjelder ditt spørsmål ang. allergi vil jeg råde deg til å ta opp spørsmålet i forumet for allergi, evt. forumet for alm. leger eller vårt forum for mat og ernæring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16708-haster-til-legen-allergi-og-sf/#findComment-77018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Kjære Luiza! Lurer på om du har fortalt legen din at du sliter med en spiseforstyrrelse? Dersom legen ikke vet det er det svært viktig at du tar mot til deg - fortell det! Dette er svært viktig for videre utredning av dine forskjellige symptomer. Når det gjelder ditt spørsmål ang. allergi vil jeg råde deg til å ta opp spørsmålet i forumet for allergi, evt. forumet for alm. leger eller vårt forum for mat og ernæring. Ja, legen min vet at jeg har anoreksien, hun har behandlet meg i 2 år nå. Jeg spurte i forum for allergi, og fikk svar, men jeg er fortsatt veldig redd og bekymret. Ante aldri at noe liknende kunne skjer med meg, nå enda om jeg har lyst til å prøve å spise mer normalt, det går ikke ann lenger, fordi alikevel har jeg hvete og rug allergi Takk for hjelp. Hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16708-haster-til-legen-allergi-og-sf/#findComment-77079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.