mariaflyfly Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hvor i Oslo kan jeg få bestilt ferdig risengrynsgrøt til 20 personer om to dager? Noen kloke hoder som veit? 0 Siter
thinkerbell Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 aa herregud.. hva har du tatt paa deg naa? 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hva med å kjøpe sånn ferdiglagd i vanlig butikk? Er det Tine eller Fjordland eller noe slikt? Eller blir det for dyrt? Det finnes jo en litt større pakning også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 aa herregud.. hva har du tatt paa deg naa? Ikke spør... 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Prøv Rud på Kampen eller Mortens Kro på Gjelleråsen. 0 Siter
laban Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 http://www.gunnarruud.no http://www.gunnarruud.no/catering/kategori/?kategori=pasta_suppe_grot 0 Siter
serendipity Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg hadde kjøpt Fjrodland sine pakke rog varmet i en stor kjele :-) Men det var jo ikke det du spurte om. 0 Siter
Gjest god råd? Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg hadde kjøpt Fjrodland sine pakke rog varmet i en stor kjele :-) Men det var jo ikke det du spurte om. Er du gæærn, det blir kjempedyrt til så mange! For de er virkelig dyre de der pakkene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 kok sjøl, det er det greieste. Kok opp melka først så den ikke svir seg og så tar du risen i og ned på lav varme. Jeg har kokt til 40 stykker mange ganger ) 0 Siter
amber sun Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 kok sjøl, det er det greieste. Kok opp melka først så den ikke svir seg og så tar du risen i og ned på lav varme. Jeg har kokt til 40 stykker mange ganger ) Er det trikset? Å koke opp melka før risen tas i? Syns det er omtrent umulig å få den til ikke å svi seg litt, selv om jeg jobber intenst med sleiven. *blææ* Nå koker jeg opp ris og vann, lar det koke inn, og heller oppi melk. Du koker altså opp bare melk (og vann?), og har risen i etterpå, og da unngår du brun bånn i gryta? 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Er det trikset? Å koke opp melka før risen tas i? Syns det er omtrent umulig å få den til ikke å svi seg litt, selv om jeg jobber intenst med sleiven. *blææ* Nå koker jeg opp ris og vann, lar det koke inn, og heller oppi melk. Du koker altså opp bare melk (og vann?), og har risen i etterpå, og da unngår du brun bånn i gryta? Ja, det er trikset når man koker til mange. Det samme med hvit saus. Man koker opp melk så har i meljevning og rører rundt (+ fiskebollene tilslutt) Men da må man helst bruke oppskrift så man vet hvor mye av hvert. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Ja, det er trikset når man koker til mange. Det samme med hvit saus. Man koker opp melk så har i meljevning og rører rundt (+ fiskebollene tilslutt) Men da må man helst bruke oppskrift så man vet hvor mye av hvert. Hjelper det når man koker til få også? *håpe* Får teste det neste gang jeg lager risengrynsgrøt. 0 Siter
Atene Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 kok sjøl, det er det greieste. Kok opp melka først så den ikke svir seg og så tar du risen i og ned på lav varme. Jeg har kokt til 40 stykker mange ganger ) Det aller greieste er å skru varmen helt av, og sette gryten i stekeovnen. Hvis man gjør det om morgenen, og koker opp hele greia i 12-tiden, er grøten klar til servering til middag, bare etter et oppkok. Kanskje vanskelig med grøt til 40, man får vel ikke en kjele av den størrelsen inn i stekeovnen. Men det går visst an å bruke en dyne istedenfor. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Det aller greieste er å skru varmen helt av, og sette gryten i stekeovnen. Hvis man gjør det om morgenen, og koker opp hele greia i 12-tiden, er grøten klar til servering til middag, bare etter et oppkok. Kanskje vanskelig med grøt til 40, man får vel ikke en kjele av den størrelsen inn i stekeovnen. Men det går visst an å bruke en dyne istedenfor. Hva gjør du da? Koker opp melken, har i ris og vann, og så setter du det i stekeovnen på hvor mange grader? *må ha teskjeforklaring...* 0 Siter
Atene Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hva gjør du da? Koker opp melken, har i ris og vann, og så setter du det i stekeovnen på hvor mange grader? *må ha teskjeforklaring...* Koker opp melken, har i ris. Bruker ikke vann. Stekeovnen er skrudd helt av. Kjempepraktisk lørdagsmiddag som gjør seg selv. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Koker opp melken, har i ris. Bruker ikke vann. Stekeovnen er skrudd helt av. Kjempepraktisk lørdagsmiddag som gjør seg selv. Thank you *skribler ned* Det var jo en enda enklere måte. Den lager seg jo nesten selv, jo! 0 Siter
Atene Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Thank you *skribler ned* Det var jo en enda enklere måte. Den lager seg jo nesten selv, jo! Nemlig. Jeg glemte forholdet ris/melk. Til 1 liter melk tar du 1,5 dl ris. Gammeldags langkokt grøtris. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Nemlig. Jeg glemte forholdet ris/melk. Til 1 liter melk tar du 1,5 dl ris. Gammeldags langkokt grøtris. ok. Og takk igjen 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hjelper det når man koker til få også? *håpe* Får teste det neste gang jeg lager risengrynsgrøt. He he, ja, det gjør det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Det aller greieste er å skru varmen helt av, og sette gryten i stekeovnen. Hvis man gjør det om morgenen, og koker opp hele greia i 12-tiden, er grøten klar til servering til middag, bare etter et oppkok. Kanskje vanskelig med grøt til 40, man får vel ikke en kjele av den størrelsen inn i stekeovnen. Men det går visst an å bruke en dyne istedenfor. Lenge siden jeg har jobbet og laget så mye mat men hjemme har jeg brukt den metoden også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.