Gå til innhold

HASTER - Hjelp! Bestille risengrynsgrøt

Anbefalte innlegg

Gjest Bare lurte jeg
Skrevet

Koker opp melken, har i ris. Bruker ikke vann. Stekeovnen er skrudd helt av.

Kjempepraktisk lørdagsmiddag som gjør seg selv.

Vi har jo blitt tuta ørene fulle om hvor viktig det er at maten holder riktig temperatur (høy nok/kald nok)for at vi ikke skal bli syke av den. Blir ikke det her stekeovnstrikset i kald ovn litt på kanten da da? Eller...?

Skrevet

Vi har jo blitt tuta ørene fulle om hvor viktig det er at maten holder riktig temperatur (høy nok/kald nok)for at vi ikke skal bli syke av den. Blir ikke det her stekeovnstrikset i kald ovn litt på kanten da da? Eller...?

Melken blir kokt før jeg setter den inn, og jeg koker opp grøten før jeg serverer den. Da regner jeg med at det går bra.

Jeg har gjort det sånn nesten hver lørdag i vinterhalvåret i 15 år nå, og ingen er blitt syke så langt.

Skrevet

kok sjøl, det er det greieste. Kok opp melka først så den ikke svir seg og så tar du risen i og ned på lav varme. Jeg har kokt til 40 stykker mange ganger :o)

Koke grøten sjøl, jeg trur dere har røyka sokka deres! *forskrekka*

Takket være Laban slipper jeg ihvertfall det. Budsjettsprekk eller ikke, det driter jeg i! ;)

Skrevet

Er du gæærn, det blir kjempedyrt til så mange! For de er virkelig dyre de der pakkene.

Ække akkurat jeg som skal betale dah! ;)

Skrevet

Koke grøten sjøl, jeg trur dere har røyka sokka deres! *forskrekka*

Takket være Laban slipper jeg ihvertfall det. Budsjettsprekk eller ikke, det driter jeg i! ;)

Jamen det går veldig greit det. Og med litt vaniljesukker i grøten blir den så god ;o)

Skrevet

Du kommer til å bruke mindre tid på å kjøpe noen store pakker av Fjordlands risengrynsgrøt og varme den opp, enn du nå sannsynligvis bruker på å finne ut av dette og irritere deg over at det alltid er du som ender opp med slike oppgaver...*s*

God grøt!

P.S. Det finnes sikkert en mormorkjele som er stor nok.

Skrevet

Du kommer til å bruke mindre tid på å kjøpe noen store pakker av Fjordlands risengrynsgrøt og varme den opp, enn du nå sannsynligvis bruker på å finne ut av dette og irritere deg over at det alltid er du som ender opp med slike oppgaver...*s*

God grøt!

P.S. Det finnes sikkert en mormorkjele som er stor nok.

Det er i boks, takket være Laban. :)

Skrevet

Det er i boks, takket være Laban. :)

Lathans!

Si fra hvis du vil motta pakker i dag.

Skrevet

Lathans!

Si fra hvis du vil motta pakker i dag.

Du i by'n? Fått bil tilbake?

Skrevet

Jamen det går veldig greit det. Og med litt vaniljesukker i grøten blir den så god ;o)

Du syke kvinne...

Dessuten blei det visst 37 personer, ikke 20...

Skrevet

Du syke kvinne...

Dessuten blei det visst 37 personer, ikke 20...

LOL

Var grøten god da ;o)

Skrevet

Nemlig.

Jeg glemte forholdet ris/melk. Til 1 liter melk tar du 1,5 dl ris. Gammeldags langkokt grøtris.

Er det til en familie på 3-4 personer?

Skrevet

Er det til en familie på 3-4 personer?

Det blir nok til meg og to barn. Til to voksne og tre barn lager jeg dobbelt så mye.

Skrevet

LOL

Var grøten god da ;o)

Den var god! :) Og jeg slapp unna med å lage gløgg, dekke bord og pynte. :)

Skrevet

*knegger* :)

*geiper til thinkerbell*

Skrevet

Den var god! :) Og jeg slapp unna med å lage gløgg, dekke bord og pynte. :)

Det var bra.

Nå er jeg snart så grinete av alle som skal på julebord at jeg snart begynner å ringe etter take-away hver dag ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...