Gjest Hæ hva sa du? Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Synes at jeg hele tiden har hørt dårlig. jeg må ofte spørre om igjen hva folk sier, og merker at folk kan bli irriterte over det. Veldig ofte så skjer det misforståelser med avtaler etc, dette kan jo ikke bare skylde motparten. jeg tok en hørselstest for noen år siden som viste at jeg var i normalområdet. Bør jeg slå meg til ro med det? Viser slike hørselstester det sanne bildet? Bør jeg ta testen på nytt? noen andre idder til hvorfor jeg hæ'er så mye? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Har konkludert med at jeg hører dårlig når det er bakgrunnsstøy, men at jeg har utmerket hørsel når det er stille rundt meg. Jeg har kjempeproblemer med å føre en samtale i bråkete omgivelser, spesielt om den jeg prater med ikke er av den høylydte sorten. Min hørselstest viste også at jeg hører helt normalt. Men på sånne hørselstester er det jo dørgende stille rundt en, så det er klart man da hører godt. 0 Siter
soleil Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Kan jo ha noe med konsentrasjon også.. Og det med å si "hæ" er ofte en uvane, for i en del tilfeller sier en "hæ" før en har hørt skikkelig etter og man vet egentlig hva som har blitt sagt når man lar det gå to sekund før man spør... 0 Siter
favn Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Kan jo ha noe med konsentrasjon også.. Og det med å si "hæ" er ofte en uvane, for i en del tilfeller sier en "hæ" før en har hørt skikkelig etter og man vet egentlig hva som har blitt sagt når man lar det gå to sekund før man spør... Jeg hadde en venninne som _konsekvent_ svarte med 'hæ?', alltid når hun ble snakket til. Det tok meg faktisk flere år å lære å la være å si det samme på nytt, og i stedet lot det bli (pinlig) stille inntil hun svarte på første anrop. Hun kikket spørrende og ventet på at jeg skulle gjenta, men jeg var staere 0 Siter
noami Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 "Tok hørselstest for noen år siden" sier du, så du kan gjerne ta den igjen for å sjekke. Er også flere og flere som hører dårlig i/pga bakgrunnstøy, som er nevnt nedenfor, men som ellers hører helt fint. Ellers så testes man for forskjellige frekvenser i hørselstester, så det kan være du hører noe dårlig når det gjelder basstoner feks, men ellers normalt i normalområdet (prate/toneleie) - ikke sikker på de medisinske termene her. Men ta iallefal ny hørselstest, mange som mister hørselen gradvis og det blir kanskje ikke emrkbart etter et par år.. 0 Siter
snooker Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Ta en ny test, og gjør det helst hos en spesialist. Du får da bl.a. testet din evne til å oppfatte ord, og ikke bare pipelyder. 0 Siter
Gjest vi er forskjellige Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 En hørselstest kan være bra, men mennesker kan være svake på det auditive området likevel. Jeg er det, og er sterk på det visuelle. Får lite med meg på forelesninger, og foretrekker det skrevne ord. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.