Gå til innhold

Mannen som bor ved t-banestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

på blindern...

Noen som vet noe om ham? Er så nysjerrig!! Han som folk setter seg ned og snakker med, eventuelt synger for. Har hørt han egentlig er en veldig intelligent mann. Hvorfor bor han utendørs? Hvor lenge har hann bodd der?

Gjest papirtiger
Skrevet

Er det han som samler flasker og slike på blindern? Særlig på sv?

fei1365380229
Skrevet

Han har bodd der veldig lenge, mange år. Han studerte matematikk på Blindern, men det luktet visst rimelig vondt. Vet ikke om han ble utvist eller om det tippet over.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

I følge ryktene studerte han astrofysikk. Han fikk ikke lov til å ta eksamen fordi han luktet så vondt at ingen andre studenter ville sitte i samme rom som ham under eksamen. Jeg tror han gikk til rettssak mot Universitetet, men husker ikke hvordan det gikk.

Jeg tror han er en intelligent fyr, men det har nok rablet litt for ham, ja.

Gjest Ninanja
Skrevet

har visst bodd der noen år. Han har visst fått tilbud om diverse boliger men har avslått alt. Men jeg skulle også gjerne visst mer om ham

Gjest mange gærninger
Skrevet

Er det han som samler flasker og slike på blindern? Særlig på sv?

Nei mannen som samler flasker er en annen "gærning". Han var hyppig gjest utenfor studentboligen min på Ullevål.

Skrevet

har visst bodd der noen år. Han har visst fått tilbud om diverse boliger men har avslått alt. Men jeg skulle også gjerne visst mer om ham

Hvis det er samme "huleboer" som vanket på Blindern fra midten av 1970-tallet, sto det en gang et intervju med ham i Se og Hør. Han er nordfra, husker jeg.

Skrevet

Hmm, hvem er dette? Har aldri sett eller hørt om han, enda jeg jobbet på Blindern i to år og tok banen nesten hver dag...

Gjest Ninanja
Skrevet

tusen takk for innlegget:)

nå vet jeg hva jeg skal skrive hovedfagsoppgave om."Livet ved t-banestasjonen" Problemstillingen kommer jeg nærmere tilbake til

Skrevet

Hmm, hvem er dette? Har aldri sett eller hørt om han, enda jeg jobbet på Blindern i to år og tok banen nesten hver dag...

Har du sett det som ligner på en liten søppeldynge ved t-banestasjonen? På andre siden av sporene som universitetet er. Der bor han.

Skrevet

Han har ihverfall bodd i hula si siden tidlig på 80-tallet.

Som andre har skrevet intelligent og helt "vanlig" å prate med.

Men det er noe med de sosiale antennene vedrørende hygiene som har sviktet nokså kraftig.

Skrevet

Eksisterer han ennå? Han må jo ha vært der i minst 20 år! Har hørt følgende fra en som kjente ham:

Han studerte ved universitetet, bl.a. matematikk. Men det ble visst aldri noen eksamen på ham, delvis pga. hygiene, og delvis fordi han hadde sine egne måter han skulle løse ting på.

Det vippet visst over etterhvert, og T-banen måtte av og til vente på ham fordi han gikk etter en eller annen matematisk formel som gjorde at det tok sin tid å passere T-banesporet.

Han ble visstnok forsøkt tvangsinnlagt, men ble hjulpet ut igjen av en advokat. Det var ikke grunnlag for å legge ham inn fordi han var klar nok til å skjønne sin egen situasjon, og det var dermed hans valg å leve slik. Hvis man snakker med ham på telefon (dvs. uten å kunne se ham), skal han visst være helt normal å snakke med. Man skjønner det først når man ser ham...

Jeg vet ikke om det er riktig å la folk leve slik selv om de "velger" det selv. Kanskje det hadde vært best med tvungen "hjelp".

Skrevet

Oi. Litt som han mannen fra Telemark, han kverulanten. Hva var det nå han het igjen?

Arnold Juklerød, var det ham du mente? Ikke at jeg husker at han kom fra Telemark..men...

Skrevet

Arnold Juklerød, var det ham du mente? Ikke at jeg husker at han kom fra Telemark..men...

Juklerød var klin gal, men renslig. Her er det motsatt.

Skrevet

...snakker vi om Sør?

Nei, denne mannen er som sagt intelligent.

Skrevet

"Han har bodd på stasjonsområdet siden 1978, og har etter det Dagbladet erfarer ikke vasket seg på denne tida."

Å svarte inni satans helvete. Her snakker vi kroppslukt.

Lukta skal være helt ubeskrivelig.

Ham er imidlertid såpass klar over det selv at han aldri går på butikken eller posten selv, men får en av sine venner til å gå dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...