Gå til innhold

Går det an å redde en ulljakke med kaffeflekk på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kom hjem i ettermiddag oppdaget jeg at min sønn har tømt en hel kopp kaffe over den fine lyse strikkejakka si. Det skjedde nok i morges, så flekken har rukket å tørke riktig godt inn.

Er det mulig å få bort kaffeflekker fra ull, eller er det bare å kassere jakken?

Skrevet

Kanskje sånn rosa boks med Vanish oxi action, flekkfjerner? Masse reklame om den for tiden. Jeg kjøpte en boks, som jeg brukte på en mengde megaskitne, vemmelige, tidligere hvite frottésokker. Jeg innbilte meg at bløtlegging m/Vanish og Vanish i vaskemaskinen, gjorde resultatet tålig bra. Helt hvite ble de ikke, men bedre enn forventet.

Skrevet

Kanskje sånn rosa boks med Vanish oxi action, flekkfjerner? Masse reklame om den for tiden. Jeg kjøpte en boks, som jeg brukte på en mengde megaskitne, vemmelige, tidligere hvite frottésokker. Jeg innbilte meg at bløtlegging m/Vanish og Vanish i vaskemaskinen, gjorde resultatet tålig bra. Helt hvite ble de ikke, men bedre enn forventet.

Den reklamen tror jeg at jeg også har sett. Kanskje det kan funke? Skal ta meg en tur i butikken i morgen og se om den kan brukes på ull.

Takk for tipset:-)

Skrevet

Åj, kanskje jeg skal kjøpe sånn.

Hva ER det med hvite sokker tro? Alt annet vi har som er hvitt blir helt hvitt i vask, mens de hvite sokkene er kjempegrå...

Gjest Calóni
Skrevet

Åj, kanskje jeg skal kjøpe sånn.

Hva ER det med hvite sokker tro? Alt annet vi har som er hvitt blir helt hvitt i vask, mens de hvite sokkene er kjempegrå...

Det kan ha en sammenheng med sokkenes noe hyppige kontakt med møkkete underlag ;)

Gjest svartstrømpe
Skrevet

Er det virkelig noen som fremdeles bruker hvite forttèsokker?

Skrevet

Det kan ha en sammenheng med sokkenes noe hyppige kontakt med møkkete underlag ;)

Det gjelder heldigvis ikke mine sokker, og det er da for søren ikke skittent her hos meg, hvis det er det du prøver å antyde! ;)

Skjønner ikke hvorfor sambo gidder å bry seg med det heller...

Skrevet

Jeg tror nok sønnen din bør kutte litt ned på kaffedrikkingen, tonie. Han er tross alt ganske liten. Alternativt får du begynne å servere latten i tutekopp.

Skrevet

Jeg tror nok sønnen din bør kutte litt ned på kaffedrikkingen, tonie. Han er tross alt ganske liten. Alternativt får du begynne å servere latten i tutekopp.

Eh, jammen atte....Han insisterer på å få den i høyt glass. Tutekopp, du liksom.

Burde kanskje også nevnt at ungen ikke var inni jakken da uhellet inntraff, i tilfelle noen bekymrer seg for tredjegrads brannskader og sånn *flire*

Men flekken, nanna. Hva gjøre med flekken? Flekkfjerner funka ikke.

Skrevet

Eh, jammen atte....Han insisterer på å få den i høyt glass. Tutekopp, du liksom.

Burde kanskje også nevnt at ungen ikke var inni jakken da uhellet inntraff, i tilfelle noen bekymrer seg for tredjegrads brannskader og sånn *flire*

Kanskje du kan dynke hele jakken i kaffe, så får den i det minste jevn farge - trendy er den også :-)

Skrevet

Kanskje du kan dynke hele jakken i kaffe, så får den i det minste jevn farge - trendy er den også :-)

Hehe, der har vi jammen en nødløsning, gitt. Nå er det dessverre ikke den trendy lattefargen, men god gammeldags kaffebrun. Det går kanskje greit? Vil nødig at han skal bli mobba i barnehagen pga av uhipt tøy.

Skrevet

Hehe, der har vi jammen en nødløsning, gitt. Nå er det dessverre ikke den trendy lattefargen, men god gammeldags kaffebrun. Det går kanskje greit? Vil nødig at han skal bli mobba i barnehagen pga av uhipt tøy.

Har du ikke fått med deg at latte er på vei ut, og at den reine kaffen er på vei inn igjen?

Er sikker på at kaffefarga jakke går helt fint i barnehagen! Bare si at Rudolf bæsja på jakka da nissen kom på besøk, ungene kommer til å elske den :-)

Skrevet

Har du ikke fått med deg at latte er på vei ut, og at den reine kaffen er på vei inn igjen?

Er sikker på at kaffefarga jakke går helt fint i barnehagen! Bare si at Rudolf bæsja på jakka da nissen kom på besøk, ungene kommer til å elske den :-)

Hehe, den går vi for:-)

Er ikke så oppdatert på motefargefronten, men jeg burde vel egentlig skjønt det ettersom latte er topp mote her i gokk for tida;-)

Skrevet

Jeg er rådløs der, snuppa. Tro det eller ei! :P Jeg har en hvit ullbukse som fremdeles er brun i rompa...

Men mener å huske at Melaisa hadde et godt råd?

Hvis flekken ikke går bort, så kan kanskje jakken farges? Hva med rosa?

Skrevet

Jeg er rådløs der, snuppa. Tro det eller ei! :P Jeg har en hvit ullbukse som fremdeles er brun i rompa...

Men mener å huske at Melaisa hadde et godt råd?

Hvis flekken ikke går bort, så kan kanskje jakken farges? Hva med rosa?

Rosa er fint (da blir nok pappaen glad), men det er kanskje litt passé? Og så har det seg sånn libra og jeg er blitt enige om kaffe. Det er så hipt, nemlig:-)

Skrevet

Hehe, den går vi for:-)

Er ikke så oppdatert på motefargefronten, men jeg burde vel egentlig skjønt det ettersom latte er topp mote her i gokk for tida;-)

Min erfaring er ofte at barnehager har motefarger som er litt på tvers av trendene ellers i samfunnet. Barbierosa og paljetter vil f.eks. alltid toppe lista.

Skrevet

Rosa er fint (da blir nok pappaen glad), men det er kanskje litt passé? Og så har det seg sånn libra og jeg er blitt enige om kaffe. Det er så hipt, nemlig:-)

Hehe. La meg vite hva du lander på til slutt, da.

Skrevet

Min erfaring er ofte at barnehager har motefarger som er litt på tvers av trendene ellers i samfunnet. Barbierosa og paljetter vil f.eks. alltid toppe lista.

Barbierosa og paljetter...Da må jeg nesten melde ham på jazzballett også.

Jeg tror nok jeg satser på kaffe. Det blir enklest sånn.

Skrevet

Barbierosa og paljetter...Da må jeg nesten melde ham på jazzballett også.

Jeg tror nok jeg satser på kaffe. Det blir enklest sånn.

Nå fikk jeg lyst på cognac gitt, hjernen assosierer tydeligvis fritt!!!

Skrevet

Er det virkelig noen som fremdeles bruker hvite forttèsokker?

Hvite frottésokker burde avskaffes, i alle fall slike til voksne sønner med skitne sko i str. 46 :-) Hjem til mamma på besøk, med sekken full av skittentøy..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...