BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Han digger black metal, går kun kledd i sort, har langt hår, liker Ringenes Herre, voldsspill og volds/kampsportfilmer. Spiller litt el-gitar. Utover dette har han ingen interesser. Han har atferdsvansker i tillegg (antakelig ad/hd), kan være ganske usmakelig - men også snill og god. Som tante ønsker jeg egentlig _ikke_ å bare støtte oppunder med flere sorte klær, gi ham black-metaleffekter, eller voldsfilmer. Han er ensporet nok fra før. Jeg kjøpte Simarillion-boka (Ringenes Herre) til ham (han hater å lese bøker) - som han slukte rått! Jeg syns det var flott at han idetheletatt tok seg tid til å lese. Har lyst å gi ham enda en bok han kan lese, gjerne en litt mer vanlig bok (ikke bare fantasi - han er inni litt av en fantasiverden til daglig). Han syns alt annet enn det han interesserer seg for er *teit*. Som kul tante (han ser veldig opp til meg) har jeg mulighet til å inspirere han til litt videre interessefelt. Noen som har noen tips til julegave? Ca 300 kr. Bok - eller annet som kan gi ham et 'sunnere'/videre syn på livet. 0 Siter
Velouria Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg tenkte å foreslå Hobbiten jeg da, men den har han kanskje allerede? Kjøp konsertbillett til ham kanskje, så reiser dere på konsert sammen? Da holder du kul tante imaget enda ett år. 0 Siter
Velouria Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 ser nå at du helst ville inspirere ham til noe annet.. da har jeg egentlig ingen gode forslag ;o) 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Jeg tenkte å foreslå Hobbiten jeg da, men den har han kanskje allerede? Kjøp konsertbillett til ham kanskje, så reiser dere på konsert sammen? Da holder du kul tante imaget enda ett år. Vet det hadde vært ultrapoplært - får baby i disse dager så det er ikke så lett lenger. Vi har vært på konsert før sammen. Tenkte å ta ham med på en annen type konsert - konserter gjør jo inntrykk uansett så jeg tenkte f.eks Thomas Dybdahl konsert eller DeLillos, evt Turboneger (selv om de er veldig rampete...) Skal tenke litt mer på konsertbillett. Evt kan samboern min dra med ham, hvis jeg ikke kan. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Det er jo jul da. Jeg synes du skal gi ham det han ønsker seg. En turbonegerkonsert kan da ikke være for "snilt" for ham? Så kan du heller se til sommeren om du klarer å dra ham med deg på stranda og få ranga av ham de kule klærne. Jeg klarte det da min var på det kuleste, men det tok over en ukes strandbesøk før klærne kom av og han kom seg ut i vannet. Men du når han endelig kom seg dit, skulle ikke fått ham opp igjen, og ferien som til da hadde vært "kjeeeeedelig" var plutselig kjempemorsom og alt for kort:-). 0 Siter
Gjest malun Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hva med et abonnement på Nemi? Finfin tegneserie! 0 Siter
lyc Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg kan godt forstå at du ikke klarer å godta alle disse såkalte sære hobbyene til gutten - men jeg tror du gjør deg selv utrolig upopulær ved å forsøke å omvende ham til å like noe som så tydelig er langt fra noe han identifiserer seg med. Kjøper du deLillos til ham vil han sannsynligvis ikke høre på cden (eller bli med på konserten). Hva med å kjøpe noe som du selv setter pris på, og som du tror kanskje han kan like? Feks hvis du liker en dyster rocker som Nick Cave kan feks det være en artist som også en hardrocker som din sønn kan sette pris på. Du sier han spiller litt elgitar - hva med å kjøpe noe til ham som er relatert til det? En ny gitarkabel feks? Et sett gitarplekter med navnet hans inskribert? Et notehefte med gitarnoter (tablatur) til musikk av feks Metallica? 0 Siter
lyc Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Du sier han liker voldsspill - hva med å gi ham spill, men som du selv kanskje bedre kan stå inne for? Det er feks mange strategispill der ute, og de er gjerne mer i tråd med hva en tante ønsker å gi en nevø. Kan feks nevne (siden gutten liker Ringenes Herre) at det i disse dager (før jul) kommer ut et strategispill basert på Ringenes Herre - det heter The Battle for Middle-Earth. 0 Siter
noami Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 "voldsspill og volds/kampsportfilmer" - hm utdyp? Og spillene, for hvilke spillplattform...pc, xbox, ps2...? 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Kan du ikke kjøpe Hobbiten til ham da? Forløperen til Ringenes Herre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg tenkte å foreslå Hobbiten jeg da, men den har han kanskje allerede? Kjøp konsertbillett til ham kanskje, så reiser dere på konsert sammen? Da holder du kul tante imaget enda ett år. Ubs, jeg så ikke at du hadde foreslått det samme. 0 Siter
Lucretia Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en søt liten bok av Tolkien som inneholder 4 (tror jeg) små fortellinger. Den heter Tales from the Perilous Realm. Likte den kjempegodt! Vet ikke om den finnes på norsk. Handler ikke om det samme som i hobbiten, ringenes herre og silmarillion (disse henger jo sammen på en måte). Ellers er Michael Ende's Den uendelige historien (The neverending story) fin uskyldig fantasy. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Du sier han liker voldsspill - hva med å gi ham spill, men som du selv kanskje bedre kan stå inne for? Det er feks mange strategispill der ute, og de er gjerne mer i tråd med hva en tante ønsker å gi en nevø. Kan feks nevne (siden gutten liker Ringenes Herre) at det i disse dager (før jul) kommer ut et strategispill basert på Ringenes Herre - det heter The Battle for Middle-Earth. Takk for tips. Kan han spille det alene? Hva koster det? 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Hva med et abonnement på Nemi? Finfin tegneserie! Er ikke Nemi mest for jenter? Han liker for øvrig jenter med sort langt hår som henne da... 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en søt liten bok av Tolkien som inneholder 4 (tror jeg) små fortellinger. Den heter Tales from the Perilous Realm. Likte den kjempegodt! Vet ikke om den finnes på norsk. Handler ikke om det samme som i hobbiten, ringenes herre og silmarillion (disse henger jo sammen på en måte). Ellers er Michael Ende's Den uendelige historien (The neverending story) fin uskyldig fantasy. Bra tips! Håper den fins på norsk, han er ikke særlig dreven i engelsk (selv om det hadde vært ypperlig trening). 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Kan du ikke kjøpe Hobbiten til ham da? Forløperen til Ringenes Herre. Jeg er litt distrè, men tror jeg kjøpte den boka til ham forrige jul. Hvis ikke det var filmen da... Kjøpte Simarillion til ham i sommer, som han slukte rått. 0 Siter
lyc Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Takk for tips. Kan han spille det alene? Hva koster det? Det kommer på alle platformer (både PC, Xbox, PS2, GC), og pleier å være en hundrings eller så billigere på PC enn på konsoll (regner med at det er PC han har siden du ikke spesifiserte nærmere?). Standard pris for spill er vel +/- 400kr for PC-spill og 500kr for konsoll. Men det er mange som selger nye spill på tilbud når de er helt nye, så du kan nok få det billigere, men det er vanskelig å si noe eksakt (250-300 kr?). Spillet kommer faktisk ut i morgen, så du kan anta at det vil være på tilbud i alle fall i en ukes tid. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 "voldsspill og volds/kampsportfilmer" - hm utdyp? Og spillene, for hvilke spillplattform...pc, xbox, ps2...? Han har X-box - men de spillene er da steindyre, er de ikke? Tenkte å bruke ca 300,-. Volds- og kampsportspill/filmer - aner ikke alle titlene, men mye Bruce Lee, Snikende Tiger (bra film) men helst så rått og blodig som mulig. 0 Siter
lyc Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Takk for tips. Kan han spille det alene? Hva koster det? Glemte det ene spm ditt: Ja, han kan spille det alene, men også sammen med andre hvis han vil 0 Siter
BettyBlue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Det kommer på alle platformer (både PC, Xbox, PS2, GC), og pleier å være en hundrings eller så billigere på PC enn på konsoll (regner med at det er PC han har siden du ikke spesifiserte nærmere?). Standard pris for spill er vel +/- 400kr for PC-spill og 500kr for konsoll. Men det er mange som selger nye spill på tilbud når de er helt nye, så du kan nok få det billigere, men det er vanskelig å si noe eksakt (250-300 kr?). Spillet kommer faktisk ut i morgen, så du kan anta at det vil være på tilbud i alle fall i en ukes tid. Han har x-box og da blir et spill på rundt 500 kr vil jeg tro. Er nok for dyrt for meg - evt kan jeg spleise med bruttern. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.