Gjest kommunikasjon er viktig Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Flere ganger har jeg opplevd at jeg er usikker på om andre har hørt det jeg sa. I dag var vi hos legen (en utlending) og jeg aner ikke om han fikk med seg det jeg egentlig sa fordi han gav liksom ikke respons på det jeg kom med. Noe jeg var usikker på fikk jeg bekreftet at han hørte etter en god stund. Dette er noe jeg ofte merker og spesielt hos leger (både norske og utenlandske). Føler meg litt dum også da når jeg har sagt noe to og tre ganger fori jeg vet ikke om de har hørt det. Litt dumt hvis de hørte det altså. Dere som ikke gir respons bør huske på at dette kan føre til usikkerhet hos andre, ekkelt rett og slett. Eller er det bare meg som opplever dette? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg sitter ofte med følelsen av ikke ha blitt forstått, følelsen av å ikke trodd. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg sitter ofte med følelsen av ikke ha blitt forstått, følelsen av å ikke trodd. ...etter et legebesøk selvfølgelig 0 Siter
mrxx Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Irriterer meg grenseløst at det er leger som ikke skjønner eller snakker norsk. Jeg sier i fra hvis det ikke skjønner jeg hva sier. En gang sa jeg i fra at enten lærer du deg norsk eller finn deg noe annet å gjøre. Helsen min er for viktig til at jeg skal bli behandlet av en knøl som ikke skjønner hva jeg sier og kanskje får feil behandling. Heldigvis er jeg meget sjeldent til legen:-) 0 Siter
flisa Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 ...etter et legebesøk selvfølgelig hehe 0 Siter
flisa Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Irriterer meg grenseløst at det er leger som ikke skjønner eller snakker norsk. Jeg sier i fra hvis det ikke skjønner jeg hva sier. En gang sa jeg i fra at enten lærer du deg norsk eller finn deg noe annet å gjøre. Helsen min er for viktig til at jeg skal bli behandlet av en knøl som ikke skjønner hva jeg sier og kanskje får feil behandling. Heldigvis er jeg meget sjeldent til legen:-) Men du kan ikke SI sånt! jeg håper alltid de er svenske jeg - særlig nå som min indiske har permisjon et år - men han har jeg lært å skjønne, og han meg... 0 Siter
mrxx Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Men du kan ikke SI sånt! jeg håper alltid de er svenske jeg - særlig nå som min indiske har permisjon et år - men han har jeg lært å skjønne, og han meg... Selvsagt sier jeg sånt, fordi jeg blir mektig irritert når jeg vet han ikke skjønner bæra av hva jeg sier. Etter gjentatte forsøk sier jeg klart i fra. Helsen min er viktigere enn hensynet til ikke å si i fra. Jeg fikk feil medisiner av en som antagelig ikke skjønte hva jeg sa. Jeg fikk et akutt ryggproblem. En annen lege sa etter to uker (med helvetes smerter) at de medisinene jeg hadde fått ikke skulle brukes i det hele tatt for dette problemet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Irriterer meg grenseløst at det er leger som ikke skjønner eller snakker norsk. Jeg sier i fra hvis det ikke skjønner jeg hva sier. En gang sa jeg i fra at enten lærer du deg norsk eller finn deg noe annet å gjøre. Helsen min er for viktig til at jeg skal bli behandlet av en knøl som ikke skjønner hva jeg sier og kanskje får feil behandling. Heldigvis er jeg meget sjeldent til legen:-) Da skulle du hørt den ungarske legen jeg er hos innimellom. Jeg skjønner ikke bæret av hva hun sier og får ikke spurt om noen ting fordi jeg vet ikke om hun har fortalt det jeg lurer på eller ikke. Og spør jeg om noe så skjønner jeg ikke forklaringen. *stønn* 0 Siter
flisa Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Selvsagt sier jeg sånt, fordi jeg blir mektig irritert når jeg vet han ikke skjønner bæra av hva jeg sier. Etter gjentatte forsøk sier jeg klart i fra. Helsen min er viktigere enn hensynet til ikke å si i fra. Jeg fikk feil medisiner av en som antagelig ikke skjønte hva jeg sa. Jeg fikk et akutt ryggproblem. En annen lege sa etter to uker (med helvetes smerter) at de medisinene jeg hadde fått ikke skulle brukes i det hele tatt for dette problemet. ja, og jeg fikk salve som gjorde at jeg til slutt måtte legge meg under kniven - - - feil medisin det også...men det var ikke språkets skyld, -handlet mer om ræva mi, for å si det sånn! hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.