Gå til innhold

Turist i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest "guiden"
Skrevet

I januar skal jeg få besøk av to utenlandske venner. Jeg bor litt utenfor! Lurer litt på hva vi kan finne på. Her er noen ideer:

aker brygge, bygdøy, frognerparken, shopping i sentrum+ se slottet, stortinget etc, marka, munch museet, holmenkollen.

Hva har jeg glemt?

Skrevet

Det kommer naturligvis litt an på hvor de kommer fra og hvor gamle de er, også.

Er de fra varmere strøk, er det sikkert spennende med skøyter i spikersuppa også.

I forhold til shopping i sentrum: Hvis de er vant med storbyer, er det kanskje litt lite spennende å se i Oslo sentrum. Da er sjansene mye større for litt egenart ved å handle feks på Grunerløkka.

Mine slektninger fra New York var veldig fascinerte av folkemuseet, samt det faktum at det var så mye natur i umiddelbar nærhet i og rundt Oslo. ;o)

Skrevet

Du har glemt at du må ta dem med til Korketrekkeren og ake en kveld. Jeg hadde besøk fra tyskland og det var det som var mest vellykket

Gjest Ninanja
Skrevet

du har vel fått med det meste:)

hva med en tur til Grunerløkka og gå en tur langs Akerselva. Masse historikk rundt den turen hvis de er interessert i det.

Eller hvis dem Groruddalen og la dem føle forskjellen mellom å reise mot vest og mot øst.

Skrevet

Å ja, det må vi!!

åh tillegg; om de er interesserte så finnes det jo greie togpakker til feks geilo for å stå på slalom/snowboard. Tror det var noe sånn som 370 tur retur inkl. billett for en dag? Kanskje dyrere nå? Men da får de sett litt utenfor (togturer er vanligvis fine om vintern) og rørt på seg og...ikke alle som er like interesserte i å traske på kjedelige museumer da...om de ikek er interessert i sånt fra før liksom :P (synes selv norsk folkemuseum er fint om sommern da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...