Gå til innhold

Uten mat og vann


Gjest Sliter litt nå...

Anbefalte innlegg

En kan klare seg en knapp uke uten vann. Kanskje.

Siden du har hatt problemer med å ta til deg mat og vann i en lengre periode så var du sannsynligvis dehydrert i utgangspunktet også.

Jo lenger du venter jo større er faren for varig skade. Nyrene er spesielt utsatt, som noen nevner lenger oppe, det samme er til en viss grad også hjertet og hjernen. Sannsynligvis har du litt feber allerede fordi kroppen ikke lenger blir kvitt overskuddsvarmen.

Du er svimmel og trøtt fordi elektrolyttbalansen er helt i ulage og fordi blodtrykket synker med væsketapet.

Prøv å få i deg litt vann uansett måte, men selv om du skulle klare å drikke noe nå så må du ringe legevakten likevel. Hvis du virkelig ikke har drukket en dråpe på snart fire dager så må du nesten innlegges for rehydrering og få istand elektrolyttbalansen igjen. Jeg tror du vil ha problemer med å på egen hånd få i deg de nødvendige væskemengdene hvis du i utgangspunktet sliter med å drikke, i tillegg til at du vil trenge mer enn bare vann.

Ikke vent til mandag, hvis du ikke ønsker å dø så ringer du nå. På mandag er det ikke sikkert at du er bevisst nok til å ringe.

Flott, klarte å bomme med innlegget. Kanskje på tide å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    4

  • Åsemor

    2

  • ott

    2

  • skorpion1975

    2

Jeg tror du feiler noe helt annet enn spiseforstyrrelse! Du er normalvektig og har ikke spist på 3 dager. Det er ikke verre enn folk flest når de har omgangssyken! Fikk en skikkelig omgang med matforgiftning for noen uker siden, fikk for lite væske og fikk magekramper av det. Spiste og drakk omtrent ingenting i løpet av en hel uke, og jeg er langt ifra død! Jeg tror at det som feiler deg, er mangel på oppmerksomhet! Du har på en lørdag bestemt deg for at du er for syk til å gå på jobb på mandagen... ? Kanskje ikke så rart at de som er virkelig syke har problemer med å bli trodd på sin arbeidsplass når folk holder på sånn! Slutt å synes synd på deg selv, det er de som har det langt mye verre enn deg! Hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliter litt nå...

Orker ikke å forsvare meg overfor de som mener at jeg bare prøver å få oppmerksomhet nå. Synes bare at det er unødvendig å bruke tid og energi på å skrive en slik melding.

Til de som har gitt gode råd: nå har jeg prøvd å drikke flere slurker vann, men det hjelper ikke. Jeg drikker en slurk av gangen, men bare kaster det opp igjen (ikke med vilje). Kroppen vil ikke ha det. Har prøvd å drikke 5 ganger nå, men det kommer opp minst like mye hver gang. Nå er jeg så sliten av å kaste opp. Det hjalp å få litt fuktighet i munnen, men nå har jeg enda mer vondt i kroppen.

Jeg har prøvd med bittesmå slurker, men brekker meg likevel. Nå synes jeg at jeg har prøvd det dere har sagt at jeg skal gjøre, så nå vil jeg ikke ha flere sure tilbakemeldinger. Kom heller med noen konstruktive råd om hva jeg skal gjøre for å ikke kaste opp i stedet. Jeg skal selvsagt fortsette å prøve å få i meg vann, men blir så sliten av å kaste det opp igjen. Jeg kaster opp bare jeg svelger en dråpe.

Har ikke veldig lyst til å dra på legevakta etter å ha lest deres tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du lage deg en kopp te med sukker og salt i. Dette binder seg i kroppen. Drikk i små slurker.

Alt det andre du skal gjøre, kan jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å forsvare meg overfor de som mener at jeg bare prøver å få oppmerksomhet nå. Synes bare at det er unødvendig å bruke tid og energi på å skrive en slik melding.

Til de som har gitt gode råd: nå har jeg prøvd å drikke flere slurker vann, men det hjelper ikke. Jeg drikker en slurk av gangen, men bare kaster det opp igjen (ikke med vilje). Kroppen vil ikke ha det. Har prøvd å drikke 5 ganger nå, men det kommer opp minst like mye hver gang. Nå er jeg så sliten av å kaste opp. Det hjalp å få litt fuktighet i munnen, men nå har jeg enda mer vondt i kroppen.

Jeg har prøvd med bittesmå slurker, men brekker meg likevel. Nå synes jeg at jeg har prøvd det dere har sagt at jeg skal gjøre, så nå vil jeg ikke ha flere sure tilbakemeldinger. Kom heller med noen konstruktive råd om hva jeg skal gjøre for å ikke kaste opp i stedet. Jeg skal selvsagt fortsette å prøve å få i meg vann, men blir så sliten av å kaste det opp igjen. Jeg kaster opp bare jeg svelger en dråpe.

Har ikke veldig lyst til å dra på legevakta etter å ha lest deres tilbakemeldinger.

Hei,

Forsøk med en fuktig klut/isbit på leppene.

Uansett, hvis du ikke får i deg væske, MÅ du til legevakten idag.

Alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farris ville være veldig bra, om du klarer å få det i deg...Inneholder salter som du trenger.

I det hele tatt prøvd noe med kullsyre? Brus? Det pleier ofte å være bedre når man er kvalm.

Vannholdige frukter/grønnsaker, bl.a. melon, appelsin agurk-prøv å spise bittesmå biter av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke å forsvare meg overfor de som mener at jeg bare prøver å få oppmerksomhet nå. Synes bare at det er unødvendig å bruke tid og energi på å skrive en slik melding.

Til de som har gitt gode råd: nå har jeg prøvd å drikke flere slurker vann, men det hjelper ikke. Jeg drikker en slurk av gangen, men bare kaster det opp igjen (ikke med vilje). Kroppen vil ikke ha det. Har prøvd å drikke 5 ganger nå, men det kommer opp minst like mye hver gang. Nå er jeg så sliten av å kaste opp. Det hjalp å få litt fuktighet i munnen, men nå har jeg enda mer vondt i kroppen.

Jeg har prøvd med bittesmå slurker, men brekker meg likevel. Nå synes jeg at jeg har prøvd det dere har sagt at jeg skal gjøre, så nå vil jeg ikke ha flere sure tilbakemeldinger. Kom heller med noen konstruktive råd om hva jeg skal gjøre for å ikke kaste opp i stedet. Jeg skal selvsagt fortsette å prøve å få i meg vann, men blir så sliten av å kaste det opp igjen. Jeg kaster opp bare jeg svelger en dråpe.

Har ikke veldig lyst til å dra på legevakta etter å ha lest deres tilbakemeldinger.

Hei!

Leste det du skrev i går, og hadde håpet du dro på legevakten. Det må du gjøre nå!

Ikke vær redd for hva de tenker om deg, du har en fysisk grunn til å dra nå; magen vrenger seg, så du ikke får i deg væske. Hvis jeg tar globoid, som jeg ikke tåler, kaster jeg også opp alt. Til og med bittesmå slurker med vann. Det første de tenker på trenger altså ikke være det psykiske, men om du har fått i deg noe du ikke tåler.

Så dra dit nå, også sier du så mye du vil fortelle. Det viktigste nå er at de får opp væskebalansen i kroppen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i deg litt selv om du kaster opp.

Fortsett å prøve å få i deg mikromengder væske. Om det så er bare noe dråper på tungen med minutters mellomrom.

Farris el.l er et godt forslag.

Selv om du kaster opp vil noe bli igjen i kroppen. Det var i hvert fall det jeg fikk høre da jeg hadde hyperemises (ekstrem svangerskapskvalme).

Hvis du allerede nå har gitt opp å få i deg væske på egen hånd, har du ikke noe annet å gjøre enn å komme deg til lege(vakta) snarest.

Dette blir jo som du sikkert vet bare verre om du utsetter det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaktbikkja

Orker ikke å forsvare meg overfor de som mener at jeg bare prøver å få oppmerksomhet nå. Synes bare at det er unødvendig å bruke tid og energi på å skrive en slik melding.

Til de som har gitt gode råd: nå har jeg prøvd å drikke flere slurker vann, men det hjelper ikke. Jeg drikker en slurk av gangen, men bare kaster det opp igjen (ikke med vilje). Kroppen vil ikke ha det. Har prøvd å drikke 5 ganger nå, men det kommer opp minst like mye hver gang. Nå er jeg så sliten av å kaste opp. Det hjalp å få litt fuktighet i munnen, men nå har jeg enda mer vondt i kroppen.

Jeg har prøvd med bittesmå slurker, men brekker meg likevel. Nå synes jeg at jeg har prøvd det dere har sagt at jeg skal gjøre, så nå vil jeg ikke ha flere sure tilbakemeldinger. Kom heller med noen konstruktive råd om hva jeg skal gjøre for å ikke kaste opp i stedet. Jeg skal selvsagt fortsette å prøve å få i meg vann, men blir så sliten av å kaste det opp igjen. Jeg kaster opp bare jeg svelger en dråpe.

Har ikke veldig lyst til å dra på legevakta etter å ha lest deres tilbakemeldinger.

Ring legevakten. Hva venter du på?

Og en ting til: jeg har støttet deg og gitt psykiateren på gruppa her en god dose kritikk, men:

Svaret ditt legger på en måte skylden på andre for at du ikke oppsøker hjelp. Det er ingen andre som har skyld i at du ikke vil/kan oppsøke hjelp, det ansvaret må du ta selv.

Såh, kom igjen - plukk opp røret og ring legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 ganger er ikke nok.... Prøv mer..

Orker ikke å forsvare meg overfor de som mener at jeg bare prøver å få oppmerksomhet nå. Synes bare at det er unødvendig å bruke tid og energi på å skrive en slik melding.

Til de som har gitt gode råd: nå har jeg prøvd å drikke flere slurker vann, men det hjelper ikke. Jeg drikker en slurk av gangen, men bare kaster det opp igjen (ikke med vilje). Kroppen vil ikke ha det. Har prøvd å drikke 5 ganger nå, men det kommer opp minst like mye hver gang. Nå er jeg så sliten av å kaste opp. Det hjalp å få litt fuktighet i munnen, men nå har jeg enda mer vondt i kroppen.

Jeg har prøvd med bittesmå slurker, men brekker meg likevel. Nå synes jeg at jeg har prøvd det dere har sagt at jeg skal gjøre, så nå vil jeg ikke ha flere sure tilbakemeldinger. Kom heller med noen konstruktive råd om hva jeg skal gjøre for å ikke kaste opp i stedet. Jeg skal selvsagt fortsette å prøve å få i meg vann, men blir så sliten av å kaste det opp igjen. Jeg kaster opp bare jeg svelger en dråpe.

Har ikke veldig lyst til å dra på legevakta etter å ha lest deres tilbakemeldinger.

Nei, men for meg virker det sånn at du vil ha oppmerksomhet når du skal skrive at du ikke har drukket og spist på en viss antall dager...

Du må da forsøke mer, ikke bare gi opp etter at man har forsøkt å drikke bare 5 ganger...

Har selv slitt med noe lignende, men jeg ga da ikke opp så fort...

Når du selv er spiseforstyrret og klarte å slutte å drikke både vann og mat. Må du regne med at det blir vanskelig å drikke og spise igjen, for da har kroppen vendt seg til uten mat og drikke...

Hvis du ikke har lyst til å dra på legevakta, så er det bare å la være og forsøke å få i seg mer drikke ved å drikke små slurker det...

For det andre kan du ikke regne med at alle i legevakta har en like positiv holdning til folk som sliter psykisk selv om den kanskje burde ha det? Eller hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan ringe 113. Nå står det jo om livet! Du vil få intravenøst, helt sikkert. Du er nok kommet inn i en vond sirkel der du vil drikke men ikke klarer pga du blir kvalm med tanken. Foreslår at du får kontakt med psykolog/psykiater via fastlegen din. Dette kommer du ikke ut av selv slik det høres ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan ringe 113. Nå står det jo om livet! Du vil få intravenøst, helt sikkert. Du er nok kommet inn i en vond sirkel der du vil drikke men ikke klarer pga du blir kvalm med tanken. Foreslår at du får kontakt med psykolog/psykiater via fastlegen din. Dette kommer du ikke ut av selv slik det høres ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du med spiseforstyrrelser mener at du også har bulimi, altså at du har kastet opp så mye at kroppen automatisk kvitter seg med det igjen. Uten at jeg vet alt om deg så vil jeg tenke at dette var ganske farlig.

hvis ingenting annet fungerer så må du altså dra til legen eller legevakten. Vet ikke om du har noen lege du stoler på, men du må ta en sjanse her nå. Du trenger ikke å fortelle alt om din spiseforstyrrelse men iallefall forklare at nå har det stoppet helt opp og at du nå ikke klarer å få i deg drikke. Vet ikke om det vil være lurest å dra til psykiatrisk legevakt eller vanlig seksjon. Håper du tør å ringe dit og forklare problemet ditt.

Hvis du nå ennå ikke har klart å få i deg mat eller vann enten det skyldes ekstrem angst eller andre fysiske plager så står bare muligheten til legehjelp igjen. Jeg kan ikke garantere deg at du vil bli hyggelig mottatt men om du ikke gjør det vil du i såfall bli svært alvorlig syk.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sliter litt nå...

Er veldig sliten nå. Ville bare si at jeg ringte til legevakta i går og kom på sykehuset. Fikk behandling for dehydrering og klarte etterhvert å få i meg en desiliter på egen hånd selv om jeg brakk meg mye i begynnelsen. Var der i natt og kom hjem ved 11-tiden. Jeg skal forsette å drikke veldig lite av gangen hjemme nå, men veldig ofte. Så skal jeg tilbake til sykehuset i morgen for å se om jeg skal få mer saltvann. Skal registrere hvor mye jeg får i meg.

Det var en i går eller på lørdag som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling. Det er fordi jeg gikk i behandling før, men så ble jeg så bra så jeg trengte det egentlig ikke. Men nå er det visst litt krise igjen så jeg skal vurdere om jeg trenger litt mer nå. Legen på sykehuset ville også vurdere om jeg skal innlegges på psykiatrisk så de kan sjekke at jeg får i meg den mat og drikke som jeg trenger.

Nå skal jeg gå og sove, fikk ikke sove på sykehuset for jeg skulle drikke hele tiden og masse styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sliten nå. Ville bare si at jeg ringte til legevakta i går og kom på sykehuset. Fikk behandling for dehydrering og klarte etterhvert å få i meg en desiliter på egen hånd selv om jeg brakk meg mye i begynnelsen. Var der i natt og kom hjem ved 11-tiden. Jeg skal forsette å drikke veldig lite av gangen hjemme nå, men veldig ofte. Så skal jeg tilbake til sykehuset i morgen for å se om jeg skal få mer saltvann. Skal registrere hvor mye jeg får i meg.

Det var en i går eller på lørdag som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling. Det er fordi jeg gikk i behandling før, men så ble jeg så bra så jeg trengte det egentlig ikke. Men nå er det visst litt krise igjen så jeg skal vurdere om jeg trenger litt mer nå. Legen på sykehuset ville også vurdere om jeg skal innlegges på psykiatrisk så de kan sjekke at jeg får i meg den mat og drikke som jeg trenger.

Nå skal jeg gå og sove, fikk ikke sove på sykehuset for jeg skulle drikke hele tiden og masse styr.

Godt å høre at du er på rett vei.

Du er tøff som ba om hjelp.

God bedring!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke si at du gir opp, når du antageligvis ikke har prøvd

Er veldig sliten nå. Ville bare si at jeg ringte til legevakta i går og kom på sykehuset. Fikk behandling for dehydrering og klarte etterhvert å få i meg en desiliter på egen hånd selv om jeg brakk meg mye i begynnelsen. Var der i natt og kom hjem ved 11-tiden. Jeg skal forsette å drikke veldig lite av gangen hjemme nå, men veldig ofte. Så skal jeg tilbake til sykehuset i morgen for å se om jeg skal få mer saltvann. Skal registrere hvor mye jeg får i meg.

Det var en i går eller på lørdag som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling. Det er fordi jeg gikk i behandling før, men så ble jeg så bra så jeg trengte det egentlig ikke. Men nå er det visst litt krise igjen så jeg skal vurdere om jeg trenger litt mer nå. Legen på sykehuset ville også vurdere om jeg skal innlegges på psykiatrisk så de kan sjekke at jeg får i meg den mat og drikke som jeg trenger.

Nå skal jeg gå og sove, fikk ikke sove på sykehuset for jeg skulle drikke hele tiden og masse styr.

Det er vel ikke rart at en på legevakta spør om hvorfor du ikke går til behandling når du ikke en gang klarte å få i deg mat og drikke og måtte dra på legevakta...

Ikke rart i at dem skal legge deg inn på psykiatrisk avdeling, men der sørger dem også at du får behandling etter at du har blitt skrevet ut igjen...

Hvis du hadde en så bra behandler, så hvorfor droppet du ut da pga du følte deg så bra?

Har selv gjort det, men fikk beskjed at da fikk jeg klare meg uten...

Ellers lykke til videre med behandlingen. Håper at du får et bra behandlingsopplegg som passer for deg..

Så håper jeg at du ikke blir liggende lenge på psykiatrisk avdeling, for det er ikke bra i lengden...+ at du kommer på bedringens vei igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sliten nå. Ville bare si at jeg ringte til legevakta i går og kom på sykehuset. Fikk behandling for dehydrering og klarte etterhvert å få i meg en desiliter på egen hånd selv om jeg brakk meg mye i begynnelsen. Var der i natt og kom hjem ved 11-tiden. Jeg skal forsette å drikke veldig lite av gangen hjemme nå, men veldig ofte. Så skal jeg tilbake til sykehuset i morgen for å se om jeg skal få mer saltvann. Skal registrere hvor mye jeg får i meg.

Det var en i går eller på lørdag som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling. Det er fordi jeg gikk i behandling før, men så ble jeg så bra så jeg trengte det egentlig ikke. Men nå er det visst litt krise igjen så jeg skal vurdere om jeg trenger litt mer nå. Legen på sykehuset ville også vurdere om jeg skal innlegges på psykiatrisk så de kan sjekke at jeg får i meg den mat og drikke som jeg trenger.

Nå skal jeg gå og sove, fikk ikke sove på sykehuset for jeg skulle drikke hele tiden og masse styr.

Hei!

Godt at du søkte og fikk hjelp til slutt.

Du må nok bare innse at du MÅ "orke" å spise/drikke framover, om du vil leve og være oppegående.Selv om det er tøft og du må tvinge deg. Spiseforstyrrelser er ikke som med alkohol- eller narkotikamisbruk, der man kan kutte ut det avhengighets-/problem-skapende middelet for godt.Selv om du kanskje skulle ønske det var slik.

God bedring,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliter litt nå...

Det er vel ikke rart at en på legevakta spør om hvorfor du ikke går til behandling når du ikke en gang klarte å få i deg mat og drikke og måtte dra på legevakta...

Ikke rart i at dem skal legge deg inn på psykiatrisk avdeling, men der sørger dem også at du får behandling etter at du har blitt skrevet ut igjen...

Hvis du hadde en så bra behandler, så hvorfor droppet du ut da pga du følte deg så bra?

Har selv gjort det, men fikk beskjed at da fikk jeg klare meg uten...

Ellers lykke til videre med behandlingen. Håper at du får et bra behandlingsopplegg som passer for deg..

Så håper jeg at du ikke blir liggende lenge på psykiatrisk avdeling, for det er ikke bra i lengden...+ at du kommer på bedringens vei igjen...

Det var ikke en på legevakta som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling, men er her på DOL. Derfor svarte jeg vedkommende på det.

Jeg synes heller ikke det er rart at de legger meg inn på psykiatrisk og har ikke noe imot det.

Jeg sluttet i behandling pga det jeg sa, jeg ble så bra at jeg tenkte at jeg ville klare meg uten, men nå for noen uker siden så skjedde det noe i livet mitt som gjorde alt så vanskelig og tankene om å slutte å drikke/spise kom tilbake. Jeg synes ikke det var dumt av meg å slutte i behandling for dette kunne ha skjedd da jeg gikk i behandling også. Men jeg vurderer å gå tilbake nå. Har muligheten til å gå til den samme hvis jeg vil. Hun var forresten enig i at jeg var frisk nok til å klare meg på egen hånd da jeg ville slutte så jeg sluttet ikke i trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliter litt nå...

Hva håper du å oppnå med streiken din?

Beklager at jeg ikke hadde krefter til å svare deg, men jeg svarer nå. Jeg prøvde vel egentlig ikke å oppnå noenting, jeg var bare så lei av å tvinge meg selv til å spise og drikke at jeg tenkte at jeg skulle ta meg fri et par dager. Så når det hadde gått et par dager så orket jeg ikke å begynne igjen. Jeg syntes det virket kjempeskummelt å få noe rennende ned i halsen min. Jeg utviklet en slags tvangstanke om at jeg ikke KUNNE drikke. Turte ikke. Så da jeg endelig turte å prøve så kom det jo bare opp igjen, mange ganger.

Noen her sa at jeg slet av for lite oppmerksomhet, men det synes jeg ikke at jeg gjør. Jeg prøvde rett og slett å få hjelp her fordi jeg ikke ville si det til noen andre at jeg slet så mye. Så prøvde jeg å fikse opp i det på egen hånd ved at jeg prøvde å drikke, men det gikk ikke. Derfor måtte jeg til slutt oppsøke legevakta. Fikk god hjelp både der og på sykehuset. De mente at det var bra at jeg hadde kommet dit og de forsto meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke si at du gir opp, når du antageligvis ikke har prøvd

Det var ikke en på legevakta som spurte hvorfor jeg ikke går i behandling, men er her på DOL. Derfor svarte jeg vedkommende på det.

Jeg synes heller ikke det er rart at de legger meg inn på psykiatrisk og har ikke noe imot det.

Jeg sluttet i behandling pga det jeg sa, jeg ble så bra at jeg tenkte at jeg ville klare meg uten, men nå for noen uker siden så skjedde det noe i livet mitt som gjorde alt så vanskelig og tankene om å slutte å drikke/spise kom tilbake. Jeg synes ikke det var dumt av meg å slutte i behandling for dette kunne ha skjedd da jeg gikk i behandling også. Men jeg vurderer å gå tilbake nå. Har muligheten til å gå til den samme hvis jeg vil. Hun var forresten enig i at jeg var frisk nok til å klare meg på egen hånd da jeg ville slutte så jeg sluttet ikke i trass.

Jeg vil bare si til deg at jeg også har sluttet i behandling helt brått pga jeg mente på at jeg var inne en en god periode... Behandleren sa seg enig og avsluttet...

Ble dårlig sånn som deg igjen, men fikk beskjed at det ikke var kapasitet noen steder + at jeg hadde valgt å avslutte selv...

Fint at du kan komme tilbake i behandling igjen, men bare ha dette i tankene at hvis du skriver deg ut igjen så kan det hende at du ikke er like heldig neste gang...

Det er fint at du ikke har noe i mot å bli lagt inn på psykiatrisk, men du bør i allefall vite at det finnes fremdeles en del folk som har fordommer mot psykiatrien... Det har jeg erfart selv...

Har selv vært innlagt noen ganger og det var ikke akkurat noe populært selv om man fikk god hjelp der...

Lykke til med behandlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...