Gå til innhold

beinhinne betennelse

eeemarino

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beinhinne betennelse i leggene i fjor. Legen sa at dette kunne rette seg ved riktig trening med trykk på hel istedenfor tå. Jeg ble anbefalt og bare fortsette å bruke sykkelen og se an situasjonen. Jeg er ikke aktiv sykkler men bruker sykkelen til skogturer 2-3 ganger i uke i sommerhalvåret. Betennelsen er der fremdeles. Hva bør jeg gjøre? Kan legen foreskrive noen medisiner mot dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en krem som heter Orudis hos legen. Denne skal visst være bra for betennelser. Vet ikke hva jeg skal si, om den funker eller ikke. Ta deg et opphold i treninga mens du smører med varme/kulde krem er et tips jeg har hørt. Hælkapsler som du får kjøpt på apoteket skal være bra for beina. Du får en annen belastning. Men dette funker selfølgelig ikke når du allerede har fått beinhinnebetennelse. Skal prøve magnetbehandling i morgen. Kan fortelle deg senere om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Jeg fikk en krem som heter Orudis hos legen. Denne skal visst være bra for betennelser. Vet ikke hva jeg skal si, om den funker eller ikke. Ta deg et opphold i treninga mens du smører med varme/kulde krem er et tips jeg har hørt. Hælkapsler som du får kjøpt på apoteket skal være bra for beina. Du får en annen belastning. Men dette funker selfølgelig ikke når du allerede har fått beinhinnebetennelse. Skal prøve magnetbehandling i morgen. Kan fortelle deg senere om det hjelper.

Takk for gode tips. Det hadde vært interessant å høre om den nye behandlingen hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Takk for gode tips. Det hadde vært interessant å høre om den nye behandlingen hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert på behandling. Mannen jeg var hos mente dette skulle hjelpe etter ganske kort tid. Ble lagt inni to magnetdingser (trommler) med ei nål i hver hand (spesielle punkter som går til føtterne). Han masserte litt under beina, i ansiktet, på føtterne og leggene, på ørene og på hodet. Skal drive "egenbehandling" hver dag: skal massere disse punktene på hendene i fem minutter to ganger for dagen. Dette skal visst hjelpe, så vi får se om jeg merker framgang. Det hele var en helt spesiell opplevelse! Og jeg skal fortelle om jeg merker framgangen. Jeg fikk også beskjed om å bruke gode sko når jeg trente. Dersom andre vet råd om beinhinnebetennelse vil jeg svært gjerne høre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Har vert på behandling. Mannen jeg var hos mente dette skulle hjelpe etter ganske kort tid. Ble lagt inni to magnetdingser (trommler) med ei nål i hver hand (spesielle punkter som går til føtterne). Han masserte litt under beina, i ansiktet, på føtterne og leggene, på ørene og på hodet. Skal drive "egenbehandling" hver dag: skal massere disse punktene på hendene i fem minutter to ganger for dagen. Dette skal visst hjelpe, så vi får se om jeg merker framgang. Det hele var en helt spesiell opplevelse! Og jeg skal fortelle om jeg merker framgangen. Jeg fikk også beskjed om å bruke gode sko når jeg trente. Dersom andre vet råd om beinhinnebetennelse vil jeg svært gjerne høre dem.

Jeg skriver en høgskole oppgave om benhinnebetennelse, hovedsakelig om behandlingsmåter. Hvis du ønsker kan du ta kontakt med meg via E-mail. Min adr.: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...