Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei doktoronline og alle sammen.

Jeg er en mann på 24 år som sliter veldig med knelidelser. Jeg har oppsøkt lege mange ganger, og fikk til å begynne med ordre om å slutte å spille fotball og volleyball. Det var lettere sagt enn gjort, og jeg fortsatte til tross for mine plager. Doktoren sa at jeg hadde en kronisk betennelse i ei sene som heter apisitt. Jeg fikk en medisin som heter Brexidol, og det ble bedre. Ikke helt bra. Så fikk jeg høre at det ikke var bra å bruke denne medisinen over lang tid på grunn av fare for magesår. Når jeg sluttet å bruke den så kom problemene tilbake. Etter dette fikk jeg operasjon i kneet, og de skrapet bort det som var betent i tillegg til at kneskjellet var forkalket. Også der ble det skrapet vekk noe. Jeg gikk i tre uker med skinne på hele foten, og trente meg opp i 6 mnd etterpå hos fysioterapaut og med styrketrening. Dette var ca. 1 år siden.

Nå er jeg blitt bare verre i det kneet som jeg er operert i, og vurderer å begynne å spise Brexidol igjen. Jeg klarer ikke å holde meg unna trening, og vil heller bli god i kneet.

Jeg lurer på om det er noen andre som har vært borti noe lignende som meg, og eventuelt hva som skal til for å bli bra.

Det plager meg vanvittig å ikke få trene noe som helst omtrent.

Håper noen kan gi meg noen råd eller vink, eller kanskje dele erfaringer.

Hilsen en som håper på å bli frisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16856-mer-om-kneplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har fået de sædvamnlige dårlige råd af ukyndige om NSAID.

du må nu blot fortsætte med brexidol.

når der først er skrabet på brusken så er man på vej ned af en glidebane, men det er vi ortopædkirurger ikke enigeom og derfor er du blevet opereret som det er sket.

mvh

jvbruun

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16856-mer-om-kneplager/#findComment-77624
Del på andre sider

Til underrettning er brexidol en medisin som blir brukt på leddgiktspasienter, slik som meg selv.

dette er bare en smertelindrende medisin, ingen kur. Det smarteste av deg hadde vært å slutte med idrett som fotball osv. før du blir 100% ufør i kneet ditt.

Det fins andre ting du kan gjøre som eks. å trene på ett treningssenter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16856-mer-om-kneplager/#findComment-79370
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...