Gjest spørr Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Skal behandler ha eller gi uttrykk for behov til pasienten? La oss si at behandlern har et behov om å vite hvordan det går med en tidligere pasient, skal behandlern kunne kontakte pasienten? Eller skal behandleren aldri gi uttrykk for sine behov eller vise dem til pasienten? 0 Siter
Gjest rubina29 Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Dette har vel med taushetsplikten å gjøre. Da mener jeg at behandlerskal holde kjeften sin for å si det tydelig nok. 0 Siter
Gjest Faglige behov Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Jeg synes at det er både profesjonelt og omsorgsfullt at en behandler ønsker å vite hvordan det går med en "gammel" pasient. Både fordi behandlere genuint interesserer seg for sine pasienter (ektefølt omsorg for andre mennesker er faktisk en forutsetning for å orke å jobbe over tid i psykiatrien), og som en faglig tilbakemelding på den behandlingen som ble gitt; en kvalitetskontroll, altså. Jeg synes imidlertid ikke at behandler aktivt skal oppsøke pasienten; et avsluttet behandlingsforhold er avsluttet. Men pasienten kan fx gi samtykke til at epikrise sendes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.