Gå til innhold

Nå er jeg lei Jacobs rasistiske innlegg


Gjest maret

Anbefalte innlegg

Les innlegget om eget samisk landslag, se hvor mange punkt på Doktor Onlines regelverk han ikke brøt.

Synd at faste brukere kan få lov til å spy ut slik dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dikke dikke dakk....

Så var det dette med klint og hvete da vettu. Distinksjonen krever imidlertid vett!

Så var det dette med idioter som vil ha oppmerksomhet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det spørsmålet om ironi og sarkasme er humor eller ikke, og om slik form for rammende humor, er utenfor eller innenfor regelverket. I den angjeldene tråden er overtrampene så grove at de klart havner i ironi-leiren. Selv vår allmenne, tvangsfinansierte, statlige kringkastingskanal har takhøyde for mye verre former for humor...

Men, dersom ens humoristiske sans er totalt fortrengt av stramme kinn, selvhøytidlighet og politisk korrekthet, så kan tolkningen fort bli vanskelig, og skriket på sensur av høyere makter, eneste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det spørsmålet om ironi og sarkasme er humor eller ikke, og om slik form for rammende humor, er utenfor eller innenfor regelverket. I den angjeldene tråden er overtrampene så grove at de klart havner i ironi-leiren. Selv vår allmenne, tvangsfinansierte, statlige kringkastingskanal har takhøyde for mye verre former for humor...

Men, dersom ens humoristiske sans er totalt fortrengt av stramme kinn, selvhøytidlighet og politisk korrekthet, så kan tolkningen fort bli vanskelig, og skriket på sensur av høyere makter, eneste utvei.

Så det er helt greit å snakke dritt om et folkeslag, så lenge det er ironi. Ironi som jeg etter andregangs lesing fortsatt ikke har fått med meg.

For at ironi skal framtre i en tekst må skriveren være litt bedre å utrykke seg, og ikke for å være frekk, men det er ikke Jacob (hvis alle hans innlegg er av samme kaliber).

Jeg syns forresten du er den beste til å skrive innlegg på hele dr. online conan! Om det var ironisk? Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt greit å snakke dritt om et folkeslag, så lenge det er ironi. Ironi som jeg etter andregangs lesing fortsatt ikke har fått med meg.

For at ironi skal framtre i en tekst må skriveren være litt bedre å utrykke seg, og ikke for å være frekk, men det er ikke Jacob (hvis alle hans innlegg er av samme kaliber).

Jeg syns forresten du er den beste til å skrive innlegg på hele dr. online conan! Om det var ironisk? Hvem vet.

sarkasme sarkas´|me m1 (fra gr, av sarkazein 'rive i stykker kjøtt; skjære tenner', av sarx 'kjøtt') spydighet, spottende bemerkning; bitende hån stemmen var full av s- .

ironi ironi´ -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom

forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

På bakgrunn av definisjonene, tror jeg nok at sarkasmen er med dekkende enn ironien i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sarkasme sarkas´|me m1 (fra gr, av sarkazein 'rive i stykker kjøtt; skjære tenner', av sarx 'kjøtt') spydighet, spottende bemerkning; bitende hån stemmen var full av s- .

ironi ironi´ -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom

forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

På bakgrunn av definisjonene, tror jeg nok at sarkasmen er med dekkende enn ironien i tråden.

At du orker...

Nå må jeg dra, men denne diskusjonen skal jeg aldri glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Så er det spørsmålet om ironi og sarkasme er humor eller ikke, og om slik form for rammende humor, er utenfor eller innenfor regelverket. I den angjeldene tråden er overtrampene så grove at de klart havner i ironi-leiren. Selv vår allmenne, tvangsfinansierte, statlige kringkastingskanal har takhøyde for mye verre former for humor...

Men, dersom ens humoristiske sans er totalt fortrengt av stramme kinn, selvhøytidlighet og politisk korrekthet, så kan tolkningen fort bli vanskelig, og skriket på sensur av høyere makter, eneste utvei.

Dette er vel omtrent slik som jeg også vurderte innlegget - og som førte til at jeg lot det bli stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...