Gjest the lady of shalott Skrevet 27. januar 2001 Del Skrevet 27. januar 2001 Kroppen min klappa nesten sammen i dag. I en treningstime, jeg klarte ikke å følge med, ble kvalm, svimmel og kaldsvetta. Kroppen min er helt utslitt av dette hardkjøret. Den klarer ikke å presse seg sjøl mer. Klarer ikke å lengte etter all den gode maten som ikke er lovlig for folk som meg. Ett år med hardtrening 7-8 timer hver uke og jeg kan ennå ikke se tærne mine (magen er i veien). Ett år med blodslit og jeg må fremdeles gå i Big is Beautiful-avdelingene i klesbutikkene. Utrolig mange mil på sykkel, ski, jogging og brystene min kommer fremdeles først inn i rommet. Ett år - og jeg er fremdeles DEN STØRSTE. Jeg vil bli tynn, for da har ikke alle rett til å kommentere kroppen min (legen som sier jeg er for tykk når jeg er forkjøla, ekspeditrisen som ikke tror de har sååå store størrelser, svigermor som jammen tror at jeg har lagt på meg litt. Jeg vil bli tynn for å slippe de nyskjerrige blikkene i dusjen. Jeg vil bli tynn for å slippe og kjempe dødshardt for at folk skal kunne se innafor polstringa og se at jeg er et godt menneske inni. Som tykk er jeg både helt usynlig og kjempesynlig på en gang. Jeg vil bli tynn for å slippe og skamme meg over meg sjøl. Jeg røyker ikke, drikker verken alkohol eller kaffe, er mye ute i frisk luft, har trena _masse_ og får tilstrekkelig med søvn. Blodtrykk, kolesterol og blodsukker er perfekt. Likevel kan folk bare kaste ett blikk på kroppen min og mene at jeg er usunn. Jeg er tykk og da er jeg dømt. Orker ikke trene mer, orker ikke kjempe mot sjokoladen mer, orker ikke prøve mer. Kroppen klarer det ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17113-kroppen-er-utslitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Kjære the lady of shalott! Du driver tydligvis rovdrift på deg og kroppen din. Jeg er usikker om det er din opplevelse av at du er tjukk eller at du etter medisinsk diagostikk vil bli vurdert til overvektig? Uansett vil jeg råde deg til å søke hjelp hos psykiater eller psykolog. Du er nok i behov av støtte til motivasjon til å gjøre noe med ditt problem, selvfølelsen din. Kroppen din er utslitt, søk hjelp nå! Håper du har mot, kraft, vilje til å innse at du har lov til å ta i mot hjelp, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17113-kroppen-er-utslitt/#findComment-78237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
xena Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Kanskje har du et stoffskifte problem.. det har jeg, og jeg har trena og trena og trena.. fettet sitter fast. De psykologiske årakene forsvinner ikke om du blir helt tynn.. du må fremdeles kjempe!!! Dessuten må du ha et balansert, sunnt kosthold.. det vil si å spise helst 4-5 måltid om dagen med brød, frukt, grønt og mye vann.. Dessuten big is beautifull er ikke for fete egentlig (har du sett modellene--de er tynne som regel) Lykke til a :-) klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17113-kroppen-er-utslitt/#findComment-78272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.