Gå til innhold

Når fikk du hull i ørene?


Moraki

Anbefalte innlegg

I vår familie (og de fleste andre familier der jeg kommer fra) er det vanlig at jentene får hull i ørene når de er et par måneder gamle. Selv fikk jeg det da jeg var halvannen måned eller noe.

Jeg tok et par ekstra hull i tenårene, men de har grodd igjen fordi jeg aldri gadd å bruke de.

Har du hull i ørene, og når fikk du i såfall det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    3

  • Zarine

    3

  • Moraki

    2

  • Klara Q

    2

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229

Fikk hull i ørene når jeg var 7 år. Har bare hatt et i hvert øre, men har utviklet allergi og kan ikke bruke gull engang. Bruker bare øredobber en gang hvert jubelår.

Dattera mi på 7 1/2 år har ikke hull i ørene og har heller ikke spurt om det. Vi holder det så lenge som mulig tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig lov når jeg var 12 år.

Tok èt ekstra når jeg var 16, men da blei mutter sinna.. -syns jeg så ut som en 'hottentott'. Hun er litt gammeldags.

I dag har jeg 5 hull, og 2 tatoveringer... (noe som i dag er veldig uskyldig)

Mutter ga heldigvis opp når jeg nærmet meg 20.

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kreps83

Da jeg var ti år ca. Fikk ikke lov før da pga fare for infeksjoner og sånn..Måtte være stor nok til å rese selv for å få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10 år. Måtte ta på nytt ett år senere fordi de grodde igjen etter at jeg reagerte på et par øredobber med verkebyll og måtte på sykehuset og skjære ut bakdelen av øredobben fra øret. Fatter ikke at min mor lot meg ta opp igjen hullene.

Så vidt jeg kan huske grodde disse også igjen og jeg tok opp igjen i slutten av tenårene. Et av disse hullene grodde igjen på nytt (!) og jeg lot det hele være. Så etter at eksen og jeg skilte lag tok jeg hull på nytt i en alder av 35 år! Og først da gikk det opp for meg at utslettet jeg har hatt på leggene mange vintre siden jeg var 10 år skyltes nikkelpåvirkning fra øredobbene.... Nå bruker jeg bare ekte saker og det går greit, men dersom jeg drikker for mye melk så trigger det nikkelallergien og jeg får verk i ørene selv om jeg bruker de øredobbene jeg fikk hos frisøren da jeg tok hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et i hvert øre da jeg var 6 år; søsteren min jobbet i frisørsalong, og hun betalte for det. Foreldrene mine oppdaget det ikke før et par måneder etter (!) og da ble det liv i heimen! :) Tok et til i høyreøret som 12-åring, og to til i venstre som 19-åring. Har kontaktallergi, så det er like "interessant" hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ti år, og etter masse målretta mas, stakk min mor hull med en stoppenål.

Hylte som en gris, men jeg fikk nå beskjed om at skjønnheten, den fikk jeg bare lide for...

Dessuten har jeg ikke spes. "lange" øreflipper, bare som en kant, så hun måtte holde på en stund.

Huffa meg...

Døtrene mine fikk hull i ørene da de var 7 og 8 år. Den yngste er bare knapt fem, og skal få vente til hun blir minst så gammel.

Broremann på 9 år har aldri ytret ønske om hull i øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Jeg var 14. Det var ikke så vanlig dengang (en gang i middelalderen).

Jeg lot være å bruke dem i 5 eller 10 år (i 20årene). Men jeg kunne bare lirke litt, så kunne jeg begynne å bruke dem igjen, det gikk helt greit. Ørepynt er en del av meg, tar dem bare ut om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 10 år. Jeg hadde lyst, og til min overraskelse sa mamma og pappa ja... Hehe...

Det hører med til historien at min mor tok hull i ørene rett etter at jeg hadde gjort det - i en alder av nesten 40 :)

Jeg tok forøvrig et par ekstra hull da jeg var rundt 17, men disse bruker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det som 11-åring, etter å ha mast og gnålt om det i flere år.

I fjortisalderen tok jeg flere hull i ørene.

Og i 16-årsalderen toppet jeg det med hull i nesa.

Endte opp med alle nikkelallergiers mor, som fortsatt plager meg.

Nå bruker jeg nesten ikke smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra sine

Jeg var 7 år da jeg fikk hull i ørene.

Min eldste er 14, og hun får det ikke. Så lenge jeg bestemmer, skal ingen kroppsdeler stikkes hull i uten grunn!

Jeg er så plaget av allergi selvom ingen av foreldrene mine er det. Jeg frykter at noen av mine barn kan utvikle allergi hvis de får hull i ørene.

Spiller ingen rolle om det er gull, jeg tåler ikke det heller. Gifteringen har jeg i lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14. Det var ikke så vanlig dengang (en gang i middelalderen).

Jeg lot være å bruke dem i 5 eller 10 år (i 20årene). Men jeg kunne bare lirke litt, så kunne jeg begynne å bruke dem igjen, det gikk helt greit. Ørepynt er en del av meg, tar dem bare ut om natten.

Jeg har også alltid skykker i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...