Gå til innhold

Når fikk du hull i ørene?


Moraki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    3

  • Zarine

    3

  • Moraki

    2

  • Klara Q

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har IKKE hull i ørene. De fleste jentene i klassen min fikk i 10-12 års alderen, og på ungdomsskolen var jeg den eneste som ikke hadde. Har alltid vært litt sta - og ville ikke ha hull nettopp fordi alle andre hadde det :-) Søsteren min fikk vel da hun var rundt ti år.

Nå, i voksen alder, kunne jeg vel hatt lyst på av og til, men det gidder jeg ikke.

Jentene mine skal være store før de eventuelt får det - kanskje 10-12 år?

Jeg har ingen andre hull i kroppen enn de som er der fra naturens side.

Datteren min fikk ta hull i ørene som 11-årsgave. Hun var da en av de siste jentene i klassen som fikk det.

Jeg synes de skal være store nok til å forstå hva det innebærer av allergirisiko, hygiene- og sikkerhetskrav, dvs. være ferdig med å ha skitne fingre overalt og selv kunne ta øredobbene inn og ut når det trengs ved f.eks. idrettsaktiviteter.

Men jeg er en kjip gammel kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, Lillemus!

Som måtte skjære opp, meiner eg.

Som eg skreiv lenger opp, så vart eit nytatt hull betent, det hovna opp det også, og legen som tilfeldigvis hadde vakt sa til meg at han hadde måtta skjære opp på ein som hadde råka ut for det same og råda meg til å ta ut øyredobben før det gikk så galt.

Det var jo med tungt hjarte eg gjorde dét, for eg hadde jo nyss tatt hol for å kunne bruke øyrepynt til bryllupet, og det vart det jo ikkje noko av!

Men du som har måtta gått gjennom det er sikkert samd i at det var betre å ta ut øredobben i tide?

Selvfølgelig burde jeg gjort det, men jeg var bare 10-11 år gammel og skjønte ikke hva som hadde skjedd før hele øreflippen var en stor verkebyll. Jeg visste jo ikke at det var forskjell på ekte og uekte øredobber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk da jeg ble 10, og det fikk datteren min også! Dvs at hennes er nokså nye, hun elsker å pynte seg med smykker. Vi er bestemt på at hun bare får ha gull i ørene pga fare for allergi, det er av og til litt pinlig når hun får "juggel" i gave av noen, og ALDRI bruker det...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest josefine 1

Jeg tok med meg nål, fyrstikker og klesklyper på rommet mitt da jeg var 10 år .....

klesklype for å bedøve øreflippen

fyrstikker, for å brenne og "rense" nålen

og nålen selvfølgelig for å stikke

Tenkte ikke på å finne ut om hullene blei i lik høyde på øreflippene :o), så de nederste er skjeve.

Bestemoren til mitt søskenbarn hadde øredobber, hun måtte stikke større hull med selve øredobben pga at nåla var for tynn, da besvimte jeg ..... :o)

Idag har jeg tre hull i det ene øret og to i det andre. De stakk jeg også selv, men var da i tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig burde jeg gjort det, men jeg var bare 10-11 år gammel og skjønte ikke hva som hadde skjedd før hele øreflippen var en stor verkebyll. Jeg visste jo ikke at det var forskjell på ekte og uekte øredobber!

Den mest nærliggande årsaken trudde eg var infeksjon, ikkje allergisk reaksjon. Eg ville nok ikkje ha tenkt på at det kunne vere sjølve materialet i øyredobben som du reagerte på - det var vel heller ikkje i tankane til mor di da du fikk lov å ta eit nytt hol - så at du skulle ta den koblinga i ein alder av 10 år er vel ikkje å forvente.

Bra at det stort sett går greit med gullpynt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Da jeg var 13. senere ble det flere hull diverse plasser i ørene og i navlen, tok ut alt så nær som en da jeg havnet på legevakta med infeksjon i hullet i navlen som 20 åring... Men i jula fant jeg ut at de fleste hullene var brukandes enda, nesten 5 år etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 i hvert øre.. Tok de to første da jeg var ca 8, fordi jeg var så lei av alle gamle damer som kom bort og kalte meg "pen gutt".. :-)

Senere stakk jeg selv opp resten. Var vel 15-16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...