Gå til innhold

Når fikk du hull i ørene?


Moraki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    3

  • Zarine

    3

  • Lillemus

    2

  • Moraki

    2

Mest aktive i denne tråden

Fikk tatt hull da eg var ca 11. Det var kanskje storesøstera mi sin idé meir enn min... Det eine grodde igjen etter ikkje så mykje over eit par år eller så.

Eg fikk tatt nytt hol før bryllupet mitt - men det vart betent så det måtte også berre gå heden. (Før bryllupet, forøvrig.) Så da blåste eg i alt saman og lot det andre gro også.

Ergo har eg ikkje hol i øyra i dag. Og det passar meg greit nok, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dame i 40-årene

Jeg tok hull i ørene da jeg var ca. 17-18. Men jeg bruker så og si aldre ørepynt, fordi da begynner det å svi så fælt (allergi).

Hullene er der, de har aldri grodd igjen.

Nå har jeg funnet ut at jeg kan bruke klips-øredobber, ihvertfall noen typer får jeg ikke vondt at.

Min egen datter skal få vente så lenge som mulig, for å hindre at hun og får allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk da jeg var 12 år. Kjæresten til faren min ordnet det for meg, uten at mor visste det. Man kan vel si hun ble en smule vred.

Hullene har grodd igjen nå.

Jeg ville ALDRI finne på å gi barna mine hull i ørene før de er minst 12 år.

Har aldri forstått det med å stikke hull i ørene på små babyer. Hvorfor gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk hull da jeg gikk i andre klasse,82.

Det var min morfar som overrasket meg ved å ta meg med inn på en gullsmed butikk når vi var på bytur:-)

Jenta mi fikk selv hull når hun var 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har IKKE hull i ørene. De fleste jentene i klassen min fikk i 10-12 års alderen, og på ungdomsskolen var jeg den eneste som ikke hadde. Har alltid vært litt sta - og ville ikke ha hull nettopp fordi alle andre hadde det :-) Søsteren min fikk vel da hun var rundt ti år.

Nå, i voksen alder, kunne jeg vel hatt lyst på av og til, men det gidder jeg ikke.

Jentene mine skal være store før de eventuelt får det - kanskje 10-12 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Jeg var vel 16 eller noe sånt, men så har jeg jo også alltid vært litt sent utviklet.

Jeg synes det er direkte perverst å stikke hull i

ørene på småunger. Og faren for allergi og verk osv er jo større jo yngre man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 13 år. Tok flere hull etterhvert og endte opp med fire hull i hvert øre. Nå har jeg fått nikkelallergi og kan ikke bruke ørepynt lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var 9 år - ei kjerring fra Alta (RIP) tvang en butt nål gjennom øra mine....

Hehe - den der kunne nesten tolkes dithen at du like godt knerta kjerringa etter "overgrepet". Men det gjorde du selvsagt ikke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE hull i ørene. De fleste jentene i klassen min fikk i 10-12 års alderen, og på ungdomsskolen var jeg den eneste som ikke hadde. Har alltid vært litt sta - og ville ikke ha hull nettopp fordi alle andre hadde det :-) Søsteren min fikk vel da hun var rundt ti år.

Nå, i voksen alder, kunne jeg vel hatt lyst på av og til, men det gidder jeg ikke.

Jentene mine skal være store før de eventuelt får det - kanskje 10-12 år?

Nei da, jeg har heller ikke.

Jentungen på åtte vil heller ikke ha, etter at jeg fortalte henne om nikkelallergi. Fornuftig liten sjef - enn så lenge, før forfengeligheten tar henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe - den der kunne nesten tolkes dithen at du like godt knerta kjerringa etter "overgrepet". Men det gjorde du selvsagt ikke!

:)

*LOL*

hehe, nå fikk du meg til å le...huff, nei hun døde flere år etter - men jeg skulle vel ønske ho var dau akkurat da...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

hehe, nå fikk du meg til å le...huff, nei hun døde flere år etter - men jeg skulle vel ønske ho var dau akkurat da...:-)

Hehe, ja, det hørtes ikke særlig godt ut!

Forbausende mange som sier de har utviklet nikkelallergi, forresten. Har vurdert å gi den seks år gamle Gullungen hull i ørene til sommeren (hun har spurt noen ganger) - men neigu om jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk når jeg var 12 år gammel og da hadde jeg mast i maaange år ;o)

Når jeg gikk i 9.klasse stakk jeg selv to ekstra hull i det ene og et ekstra i det andre øret.

De "hjemmelaga" hullene er der nok ennå, men bruker ikke ørepynt i dem lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk såvidt nærmere førti enn tretti og har ikke hull i ørene. Jeg maste veldig rundt åtte, ni års alderen. Men foreldrene mine sa at jeg måtte vente til jeg ble ti. Da jeg ble ti og endelig kunne få hull i ørene var det helt uaktuelt. Jeg skulle IKKE ha hull i ørene!! Det var det bare jåleberter som hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det hørtes ikke særlig godt ut!

Forbausende mange som sier de har utviklet nikkelallergi, forresten. Har vurdert å gi den seks år gamle Gullungen hull i ørene til sommeren (hun har spurt noen ganger) - men neigu om jeg vet!

Best å drøye det....mi på 13 vil ikke ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det dagen før åtteårsdagen min. Er grodd nå, kan ikke huske sist jeg hadde øredobber i. Niesen min fikk hull i ørene for snart ett år siden. Tror det var litt før eller litt etter hun fylte 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10 år. Måtte ta på nytt ett år senere fordi de grodde igjen etter at jeg reagerte på et par øredobber med verkebyll og måtte på sykehuset og skjære ut bakdelen av øredobben fra øret. Fatter ikke at min mor lot meg ta opp igjen hullene.

Så vidt jeg kan huske grodde disse også igjen og jeg tok opp igjen i slutten av tenårene. Et av disse hullene grodde igjen på nytt (!) og jeg lot det hele være. Så etter at eksen og jeg skilte lag tok jeg hull på nytt i en alder av 35 år! Og først da gikk det opp for meg at utslettet jeg har hatt på leggene mange vintre siden jeg var 10 år skyltes nikkelpåvirkning fra øredobbene.... Nå bruker jeg bare ekte saker og det går greit, men dersom jeg drikker for mye melk så trigger det nikkelallergien og jeg får verk i ørene selv om jeg bruker de øredobbene jeg fikk hos frisøren da jeg tok hull.

Stakkars deg, Lillemus!

Som måtte skjære opp, meiner eg.

Som eg skreiv lenger opp, så vart eit nytatt hull betent, det hovna opp det også, og legen som tilfeldigvis hadde vakt sa til meg at han hadde måtta skjære opp på ein som hadde råka ut for det same og råda meg til å ta ut øyredobben før det gikk så galt.

Det var jo med tungt hjarte eg gjorde dét, for eg hadde jo nyss tatt hol for å kunne bruke øyrepynt til bryllupet, og det vart det jo ikkje noko av!

Men du som har måtta gått gjennom det er sikkert samd i at det var betre å ta ut øredobben i tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...