Gjest NyttLiv Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det står så mye om dårlig terapi og dårlige terapeuter her at jeg også begynner å lure. Når man har surra rundt i psykiatrien i et par-tre år og alt som er kommet ut av det er større følelse av håpløshet, mindre selvtillitt og større lyst til å gi opp, er det da på tide å slutte og å klare seg selv, eller skal man fortsette å stå på og håpe alt blir bedre til slutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173788-d%C3%A5rlig-terapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det er ikke mulig å svare ja eller nei på et slikt spørsmål, men det er positivt, veldig positivt, at du stopper opp og undrer. Mine tanker: For det første må man gå i seg selv; hva har du gjort for å bli bedre, hvilke tiltak har du iverksatt og hvilke utfordringer har du gjøvet løs på. Går du rundt og venter på å bli reddet eller forsøker du å ta tak i ditt eget liv. Kort og godt: hva har vært din rolle. Dernest selvsagt behandler/instutisjon/ medikamenter etc.; -Hva slags opplevelse har din behandler av deg og din situasjon? Av og til er det enklere for omgivelsene å se fremgang, man oppdager ikke selv at det faktisk går rett vei. Kan det være medisiner ikke fungerer/bør byttes? Kan det være at en annen form for terapi, evt. hyppigere/sjeldnere, ville fungert bedre? Kan det være du rett og slett har havnet i klørene på en lat behandler? Er det bare svadaprat i timene? Føler du at du får noe positivt ut av timene i det hele tatt? Og så. Vedlikeholdende faktorer. Miljøet rundt deg, hvordan er det? Er du mye alene, omgir du deg med venner/bekjente? Er det "ting" rundt deg som gjør situasjonen vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173788-d%C3%A5rlig-terapi/#findComment-1150999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til! Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg har også gått for lenge i terapi og begynner å lure på om det har ødelagt mer for meg enn hjulpet. Jeg har isåfall tro på å ta saken i egne hender. Dvs. begynner i selvhjelpsgruppe med andre med samme problemer (se norsk selvhjelpsforum), diskutere mulige medisiner som kan hjelpe, fysisk aktivitet, bytte av behandler (kjemi har mye å si), gruppeterpi, alternativ terapi som psykodrama, kunstterapi etc. Når det ikke har skjedd positiv endring i løpet av noen år, er det på tide å endre på ting kanskje. Selv har jeg gått i behandling i 8 1/2 år nå og må si jeg har blitt mer skeptisk til terapi enn da jeg begynte. Men dette kan også henge sammen med min personlighet/depresjon at jeg ikke har klart å ta tak i problemene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173788-d%C3%A5rlig-terapi/#findComment-1151071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maire Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg har også gått for lenge i terapi og begynner å lure på om det har ødelagt mer for meg enn hjulpet. Jeg har isåfall tro på å ta saken i egne hender. Dvs. begynner i selvhjelpsgruppe med andre med samme problemer (se norsk selvhjelpsforum), diskutere mulige medisiner som kan hjelpe, fysisk aktivitet, bytte av behandler (kjemi har mye å si), gruppeterpi, alternativ terapi som psykodrama, kunstterapi etc. Når det ikke har skjedd positiv endring i løpet av noen år, er det på tide å endre på ting kanskje. Selv har jeg gått i behandling i 8 1/2 år nå og må si jeg har blitt mer skeptisk til terapi enn da jeg begynte. Men dette kan også henge sammen med min personlighet/depresjon at jeg ikke har klart å ta tak i problemene. Nå ble jeg veldig nysgjerrig; hva er psykodrama? Hvordan får man deltatt i noe slikt? Håper du har tid og lyst til å svare 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173788-d%C3%A5rlig-terapi/#findComment-1151228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.