Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da gjelder det å ikke legge på seg for mye, da! *S*

Hehehe, ja det var det da! 40 år med samme kropp var kanskje en wishful thinking..

Men siden jeg fikk bunad etter fylte tredve år har jeg forhåpentligvis bedre utgangspunkt enn alle de som fikk den til konfirmasjonen;-P

Gjest baremei
Skrevet

Hehehe, ja det var det da! 40 år med samme kropp var kanskje en wishful thinking..

Men siden jeg fikk bunad etter fylte tredve år har jeg forhåpentligvis bedre utgangspunkt enn alle de som fikk den til konfirmasjonen;-P

Jepp, jeg var som en strek til konfen-40 kg eller noe:) Kunne jo aldri vare.. Men bunader kan oftest sys ut, selv om det er litt deprimerende...

hilsen ti kilo mer

Skrevet

Jepp! :-)

Selv har jeg måtte bytte ut visse deler på de nsart 24 årene som har gått siden da! ;-)

Skrevet

Jepp! :-)

Selv har jeg måtte bytte ut visse deler på de nsart 24 årene som har gått siden da! ;-)

Nettopp..Det er nok mange som må sy ut bunaden etter noen år:-)

Skrevet

Jepp, jeg var som en strek til konfen-40 kg eller noe:) Kunne jo aldri vare.. Men bunader kan oftest sys ut, selv om det er litt deprimerende...

hilsen ti kilo mer

hehe, ja du ventet vel ikke å forbli 40kg vel..? Sånn er livet, og det er fint med litt former på en voksen kropp:-)

Skrevet

" når man har bunad der det ikke er tilhørende lue?"

er det slik at bunaden overhodet ikke har lue, eller er det bare det at du ikke har skaffet lue? *S*

Trodde de fleste bunader hadde lue, men få som bruker dem, men mulig jeg tar feil! ;-)

For øvrig er jeg enig med dem som sier at det ikke er noen spes. "bunads-frisyre".

Selv bruker jeg lue, og må derfor ta hensyn til det når jeg ordner håret! ;-))

Jeg har aldri sett noen som bruker lue til den bunaden jeg har iallfall.

Skrevet

Jeg har aldri sett noen som bruker lue til den bunaden jeg har iallfall.

Nei, det er jo fullt mulig at det ikke finnes lue (evt skaut) til den.

Men det aller mest vanlige i Norge er at bunadene har lue, eventuelt at det finnes et "koneskaut". Noen ganger erstatter koneskautet en jentelue, andre ganger skal jentedrakten brukes med et hårbånd eller uten noe.

Men tror ndet er ganske sjelden at "kondedraktene" ikke har lue eller skaut.

her er forresten en linke med _noen_ av de norske bunadene: *S*

http://www.husfliden.no/husa/PageMaker.aspx?PageContainerID=5005&LanguageID=1&guid=1

Gjest baremei
Skrevet

hehe, ja du ventet vel ikke å forbli 40kg vel..? Sånn er livet, og det er fint med litt former på en voksen kropp:-)

Joda, litt former må man ha. Men satser på at de holder seg der de er nå:6

Var litt humor da jeg kom til sydama, som skulle ordne bunaden. "Men DU trenger vel ikke sy den ut?!" utbrøt hun, mens hun målte meg med øynene. Da målebåndet kom fram måtte hun imidlertid medgi, at jo, her ble det utviding, ja!:-)

Skrevet

Nei, det er jo fullt mulig at det ikke finnes lue (evt skaut) til den.

Men det aller mest vanlige i Norge er at bunadene har lue, eventuelt at det finnes et "koneskaut". Noen ganger erstatter koneskautet en jentelue, andre ganger skal jentedrakten brukes med et hårbånd eller uten noe.

Men tror ndet er ganske sjelden at "kondedraktene" ikke har lue eller skaut.

her er forresten en linke med _noen_ av de norske bunadene: *S*

http://www.husfliden.no/husa/PageMaker.aspx?PageContainerID=5005&LanguageID=1&guid=1

Hm, det var visst lue/skaut til den bunaden også, men jeg har aldri sett noen som har gått med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...