Gå til innhold

Tacosuppe oppskrift

Osiris

Anbefalte innlegg

400-500 gram kjøttdeig

1 pose tacomix

1løk

2 fedd hvitløk

1boks tomatbønner

1 boks salatbønner

1 boks hakkede tomater

1 boks maiskorn

vann

Tilbehør: rømme, revet ost, nachos

Stek kjøttdeig sammen med løk og hvitløk, hell over tacomix. Åpne alle boksene og hell i alt, med all væske. Tilsett vann til det får passe tykkelse. La dette koke noen minutter og server med en klatt rømme og et lite dryss av ost.

Dette er så godt at du kan bare sette gryta på bordet og sette fram tilbehøret.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmm, høres godt ut. Tror jeg hadde valgt å bytte ut kjøttdeigen med litt godt elgkjøtt. Men tusen takk for tipset!

Blir sikkert godt med elgkjøtt også. Jeg bruker vanligvis kyllingkjøttdeig, men har brukt både vanlig kjøttdeig og familiedeig. Dette er snadder altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes utroligt godt ut!

Må utprøves, kanskje dette blir lørdagsmaten denne helga.

Hilsen en taco-elskende

Det er garantert snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Det er garantert snadder!

Skriver handleliste, tror det blir tacosuppe i morgen kveld, venter besøk, og det er alltid så artig og "imponere" med noe nytt..

Du vet, "kokken" liker skryt ;-)

Men jeg får skryte litt av DOL i samme slengen da, siden en kan lære mangt og mye her inne!

(snart) God helg!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver handleliste, tror det blir tacosuppe i morgen kveld, venter besøk, og det er alltid så artig og "imponere" med noe nytt..

Du vet, "kokken" liker skryt ;-)

Men jeg får skryte litt av DOL i samme slengen da, siden en kan lære mangt og mye her inne!

(snart) God helg!

Mvh

Lykke til!

Min erfaring med denne suppa er at det er bra å lage litt ekstra til nattmat. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Sånne brune lette / harde bønner.

Ok, takk for svar.

Tror du det står sammen med annen hermetikk? For det er på boks sant?

Jøss, tror hjernen har tatt totalt helg idag, he he, bær over med meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Tror du det står sammen med annen hermetikk? For det er på boks sant?

Jøss, tror hjernen har tatt totalt helg idag, he he, bær over med meg ;-)

*trøste og bære* (i bokstavelig forstand)

Det er hermetikk, ja. De ligger nok ved øvrig hermetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm, hva er salatbønner?

( sitter her og rister mitt blonde hår )

;-)

Det står på boksen, store røde eller brune bønner. Grytebønner går også fint. Får du ikke atk i det kan du bruke to bokser tomatbønner, men det er fint og godt med den variasjonen av to sorter bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

*trøste og bære* (i bokstavelig forstand)

Det er hermetikk, ja. De ligger nok ved øvrig hermetikk.

Flotte greier.

He he, med den sløve tilstanden jeg er i idag, så det kanskje ikke trygt og reise på butikken, kanskje jeg bør holde meg hjemme til hodet fungerer igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tacosuppe? Det høres utrolig ekkelt ut. Hvorfor ikke bare spise taco uten skje - som normale folk?

*Forvirret*

Kan garantere deg at denne suppa ikke er ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er sikkert godt. Men hvorfor lage suppe på noe så godt som taco?

Fordi suppa er veldig god. Det blir litt annerledes enn taco. Jeg syns også taco er kjempegodt, men på en kald vinterkveld er det vanvittig godt med varm og krydret suppe. Og så er den kjempeenkel å lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Fordi suppa er veldig god. Det blir litt annerledes enn taco. Jeg syns også taco er kjempegodt, men på en kald vinterkveld er det vanvittig godt med varm og krydret suppe. Og så er den kjempeenkel å lage!

Taco er også kjempeenkelt å lage.

For min del går det nok på det der at jeg spiser taco i godt lag, så det blir litt kos forbundet med det. Det er ikke noe jeg spiser til en vanlig middag.

Dessuten anser jeg egentlig ikke suppe som mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er også kjempeenkelt å lage.

For min del går det nok på det der at jeg spiser taco i godt lag, så det blir litt kos forbundet med det. Det er ikke noe jeg spiser til en vanlig middag.

Dessuten anser jeg egentlig ikke suppe som mat. :)

Ingen kan tvinge deg til å prøve denne, men den metter og den er god på smak. Masse proteiner vet du med kjøttdeig og to sorter bønner.

Bruker den ikke til middag, men til kveldskos med en pils eller rødvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacosuppe? Det høres utrolig ekkelt ut. Hvorfor ikke bare spise taco uten skje - som normale folk?

*Forvirret*

Jeg laget etter oppskrift fra dol og det var veldig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...