Gå til innhold

Snille nhd - gullfisk med psykiske problemer


Dorthe

Anbefalte innlegg

Gullfisken vår legger seg med buken i været hele tiden. De andre på åpent mener at Doffen må ha psykiske problemer men jeg er ikke noen psykiater og vet lite om gullfisk.

Han har holdt på slik halve livet sitt, dvs to mnd og resten av tiden spreller han normalt.

Han skremmer vettet av meg og minstemann for vi tror jo stadig at han er død.

Jeg må innrømme at han har svært liten plass å bevege seg på så han svømmer opp og ned isteden for rundt og rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    31

  • Lurveline

    3

  • Sør

    2

  • mariaflyfly

    2

Mest aktive i denne tråden

Du må da se at han søker oppmerksomhet...*s*

Jeg har klødd ham litt på magen nå (med oppvaskbørsten? *grøsser nedover ryggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ha ha ha ha ha, nå tror jeg jeg ler meg i hjel altså ;o)

Dakkars gullfisken din Dorthe. Håper du får et skikkelig svar fra nhd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha ha, nå tror jeg jeg ler meg i hjel altså ;o)

Dakkars gullfisken din Dorthe. Håper du får et skikkelig svar fra nhd da.

Håper han har humor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Da kanskje han svarer :o)

Ja, han bør prioriteres synes jeg. Ekkelt det der.

Egentlig kunne du ha fått gullfiskbollen vår. Vi har bolle, men ingen gullfisk. Men den er fin å ha punsj i.

Vil ikke ha flere dyr jeg.

Fikk nok etter de to rottene vi hadde. Ungene hadde mast om hund og katt lenge,men jeg nektet. Har liksom nok med 3 unger,og vi reiser jo en del. Dessuten er jeg vokst opp med hund. vet det er koselig for barn, men det er mye arbeid.

Men ungene fikk til slutt rotter da. Vi hadde dem i nesten 2 år. Da fant jeg den ene død og den andre halvdød. Det viste seg at vannflaska sto med tuten utenfor buret så de hadde tørstet ihjel.Det var fryktelig.

Følte meg som en morder.

Attpåtil var ikke mannen min hjemme. så jeg måtte ta meg av saken selv. Jeg bare rotet når jeg skulle slå opp i telefonkatalogen.Skalv som et aspeløv..

Måtte kjøre helt ut i Asker med en død og en halvdød rotte i bagasjerommet. Tok med hele buret til dyrlegen, og fikk alivet den andre der.

Egentlig var det litt greit at mannen min ikke var hjemme også. Han hadde sikkert ikke betalt flere hundre kroner for å ta livet av en rotte, så han hadde nok knerta den selv.

Etter denne skrekkepisoden, har jeg mistet all lyst til å skaffe husdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han bør prioriteres synes jeg. Ekkelt det der.

Egentlig kunne du ha fått gullfiskbollen vår. Vi har bolle, men ingen gullfisk. Men den er fin å ha punsj i.

Vil ikke ha flere dyr jeg.

Fikk nok etter de to rottene vi hadde. Ungene hadde mast om hund og katt lenge,men jeg nektet. Har liksom nok med 3 unger,og vi reiser jo en del. Dessuten er jeg vokst opp med hund. vet det er koselig for barn, men det er mye arbeid.

Men ungene fikk til slutt rotter da. Vi hadde dem i nesten 2 år. Da fant jeg den ene død og den andre halvdød. Det viste seg at vannflaska sto med tuten utenfor buret så de hadde tørstet ihjel.Det var fryktelig.

Følte meg som en morder.

Attpåtil var ikke mannen min hjemme. så jeg måtte ta meg av saken selv. Jeg bare rotet når jeg skulle slå opp i telefonkatalogen.Skalv som et aspeløv..

Måtte kjøre helt ut i Asker med en død og en halvdød rotte i bagasjerommet. Tok med hele buret til dyrlegen, og fikk alivet den andre der.

Egentlig var det litt greit at mannen min ikke var hjemme også. Han hadde sikkert ikke betalt flere hundre kroner for å ta livet av en rotte, så han hadde nok knerta den selv.

Etter denne skrekkepisoden, har jeg mistet all lyst til å skaffe husdyr.

Det hadde han nok ikke gjort nei. Men det hadde jo unektelig sett litt teit ut om jeg hadde troppet opp hos veterinæren med en svimmel gullfisk.

Hadde bolle tidligere men den klarte dattera mi å knuse med forrige gullfisk. Og da bestemte jeg ikke flere gullfisker for det er så ekkelt å finne dem flytende med buken opp.

Nå får jeg straffen. En svimmel en som ligger slik hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det hadde han nok ikke gjort nei. Men det hadde jo unektelig sett litt teit ut om jeg hadde troppet opp hos veterinæren med en svimmel gullfisk.

Hadde bolle tidligere men den klarte dattera mi å knuse med forrige gullfisk. Og da bestemte jeg ikke flere gullfisker for det er så ekkelt å finne dem flytende med buken opp.

Nå får jeg straffen. En svimmel en som ligger slik hver eneste dag.

Jo han hadde nok gjort det skjønner du.

Han har til og med sagt det. Og jeg er helt sikker på at han mener det. Det hadde jo vært fryktelig da, hvis ungene skulle vært vitne til at faren hadde tatt livet av rotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo han hadde nok gjort det skjønner du.

Han har til og med sagt det. Og jeg er helt sikker på at han mener det. Det hadde jo vært fryktelig da, hvis ungene skulle vært vitne til at faren hadde tatt livet av rotta.

Det tror jeg alle menn hadde gjort men de ville nok gjort det i hemmelighet.

Det blir jo nesten som vgreklamen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det tror jeg alle menn hadde gjort men de ville nok gjort det i hemmelighet.

Det blir jo nesten som vgreklamen :o)

Ungene var her da det skjedde, og de var såpass store at han hadde ikke greid å hemmeliggjøre det.Hun minste hadde han nok greid å lure, men ikke de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Ungene var her da det skjedde, og de var såpass store at han hadde ikke greid å hemmeliggjøre det.Hun minste hadde han nok greid å lure, men ikke de store.

Jo han hadde vel greid det når jeg tenker meg om.

Han kunne jo bare sagt at han skulle til dyrlegen, og kjørt av gårde med dem et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var her da det skjedde, og de var såpass store at han hadde ikke greid å hemmeliggjøre det.Hun minste hadde han nok greid å lure, men ikke de store.

Da var det bedre at han ikke var der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Da var det bedre at han ikke var der

Ja i grunn.Jeg tror ikke han hadde hatt noen beroligende effekt på meg.

Jeg var hysterisk nok fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i grunn.Jeg tror ikke han hadde hatt noen beroligende effekt på meg.

Jeg var hysterisk nok fra før av.

Uff, døde rotter er verre enn en død gullfisk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Uff, døde rotter er verre enn en død gullfisk da.

Jo, men det høres skrekkelig nok ut det der. Hadde grudd meg hver gang jeg skulle tatt en titt i vasen.

Ligger`n slik enda,eller reagerte han på oppvaskbørsten?

He he, synes jeg ser deg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det høres skrekkelig nok ut det der. Hadde grudd meg hver gang jeg skulle tatt en titt i vasen.

Ligger`n slik enda,eller reagerte han på oppvaskbørsten?

He he, synes jeg ser deg for meg.

Akkurat nå driver'n og svømmer rundt i bunnen og leiter etter mat. Og hvis jeg rører på ham når han ligger der med buken opp så spreller han og begynner å svømme og ser langt fra død ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han bør prioriteres synes jeg. Ekkelt det der.

Egentlig kunne du ha fått gullfiskbollen vår. Vi har bolle, men ingen gullfisk. Men den er fin å ha punsj i.

Vil ikke ha flere dyr jeg.

Fikk nok etter de to rottene vi hadde. Ungene hadde mast om hund og katt lenge,men jeg nektet. Har liksom nok med 3 unger,og vi reiser jo en del. Dessuten er jeg vokst opp med hund. vet det er koselig for barn, men det er mye arbeid.

Men ungene fikk til slutt rotter da. Vi hadde dem i nesten 2 år. Da fant jeg den ene død og den andre halvdød. Det viste seg at vannflaska sto med tuten utenfor buret så de hadde tørstet ihjel.Det var fryktelig.

Følte meg som en morder.

Attpåtil var ikke mannen min hjemme. så jeg måtte ta meg av saken selv. Jeg bare rotet når jeg skulle slå opp i telefonkatalogen.Skalv som et aspeløv..

Måtte kjøre helt ut i Asker med en død og en halvdød rotte i bagasjerommet. Tok med hele buret til dyrlegen, og fikk alivet den andre der.

Egentlig var det litt greit at mannen min ikke var hjemme også. Han hadde sikkert ikke betalt flere hundre kroner for å ta livet av en rotte, så han hadde nok knerta den selv.

Etter denne skrekkepisoden, har jeg mistet all lyst til å skaffe husdyr.

For mange år siden når jeg bodde i leilighet i oslo hadde jeg to rotter.

En dag var den ene sporløst forsvunnet.

Samme uken var det møte i oppgangen, to etasjer over. Og under møtet forteller dama: "Gud, vet dere hva jeg hadde på verandaen min her om dagen?? -En ROTTE!"

Alle damene ble selvfølgelig forferdet! Jeg spurte rolig; "Hva gjorde dere med den da?"

"Gubben slo den ihjel med spaden" svarte hun...

Kjente underleppa dirret et sekund da, men sa ingenting.

Stakars lille rotte, som var så tam og sosial, hun strakk seg sikkert mot han for å bli løftet opp, også: KLASK!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...