Gå til innhold

Snille nhd - gullfisk med psykiske problemer


Dorthe

Anbefalte innlegg

Du lurer ikke virkelig på hvorfor han oppfører seg sykt hvis han lever slik? Jaja...

Jeg synes han er litt mer psyk enn de andre jeg har hatt men forskjellen er ikke så stor. En gang hadde jeg to og da tok den ene og spiste på den andre så den fikk store sår. Kannibalen døde først.

Jeg tror ikke jeg egner meg for husdyr og har egentlig nektet både katt, fisk og marsvin. Har nok med meg sjøl og minstemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    31

  • Lurveline

    3

  • Sør

    2

  • mariaflyfly

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest velvelvel

Jeg synes han er litt mer psyk enn de andre jeg har hatt men forskjellen er ikke så stor. En gang hadde jeg to og da tok den ene og spiste på den andre så den fikk store sår. Kannibalen døde først.

Jeg tror ikke jeg egner meg for husdyr og har egentlig nektet både katt, fisk og marsvin. Har nok med meg sjøl og minstemann

Vel, det er lettere å holde akvarium enn gullfisk i bolle, da. Men fisk i det hele tatt krever egentlig mye mer arbeid enn man tror. Dessverre. For meg er det mindre slit med katta enn med fiskene OG mere kos, men det er jo en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dyreeier

Vel, det er lettere å holde akvarium enn gullfisk i bolle, da. Men fisk i det hele tatt krever egentlig mye mer arbeid enn man tror. Dessverre. For meg er det mindre slit med katta enn med fiskene OG mere kos, men det er jo en smakssak.

Katter er vel mest uproblematiske som kjæledyr, dersom de ikke blir syke eller kommer ut for ulykker da.

Jeg har mye mer styr med marsvinet enn katten. Skifting av bur, osv, mens katten "bare" trenger mat og kos og går ut og inn som det passer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Han er bare i et stort glass med ca 1/2 vann. Jeg skal ikke ha flere fisk, jeg har hatt mange før og de har bodd i bolle med oksygen så denne får leve livet ut i vasen sin.

En gullfisk i 1/2 liter vann er det bare ett ord for. DYREPLAGERI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare i et stort glass med ca 1/2 vann. Jeg skal ikke ha flere fisk, jeg har hatt mange før og de har bodd i bolle med oksygen så denne får leve livet ut i vasen sin.

Gullfisk trenger faktisk større plass enn mange andre fiskearter, den trenger luftsirkulasjon i vannet og så må man ikke bruke vanlig springvann uten å bruke middel som tar bort klor. Plante er også nødvendig for å opprettholde nok oksygen i vannet.

Ikke rart den svømmer på rygg, den har det nok ikke godt stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klart tilfelle av klaustrofobi tror nå jeg. Ikke bra med bare en liten bolle. Kanskje han ligger på rygg av ren svimmelhet.Et tilfelle av vertigo. Enten går det rundt og rundt, eller så er han sliten av å stå på bare en plass uten å kunne bevege seg. Så han legger seg slapt på rygg for å kule an.

Kan også være depresjon.

Har selv inntatt samme stilling da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om du i det hele tatt ønsker seriøse svar, men hvis du gjør, hva med å skaffe en til? Det kan jo hende han er deprimert og ønsker annen fiskekontakt?

Ellers ville jeg sjekket vannkvaliteten. Har du filter? Selv for gullfisk i bolle anbefaler de det nå

Jeg tror ikke hun skal ha oppi en fisk til i den lille vasen;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver lite utfyllende, men jeg skal prøve en analyse av problemet:

1. Er hun blond?

2. Om det er en kampfisk, kan det være solidaritetsadferd i forhold til forfatteren av Mein Kampf. Han ligger som kjent også med buken i været - hele tiden. Mein Kampf er for kampfisker som Hakkespettboken for små ender.

3. Gullfisker har dårlig syn oppover. Den kan i en religiøs periode ha forlest seg på Bibelen. Salme 121: "Jeg vender min øyne opp mot fjellene. Hvor skal min hjelp komme fra?" Var ikke bollen for liten? Fjellene sees bedre i ryggleie. Ref:

http://www.herregud.com

4. Det skyldes muslimsk fundamentalisme. Tiltak: Søk råd hos Mr Kahn.

5. Identitetsforstyrrelse innen cluster B eller muligens multippel personlighet. Jfr DOL og diskusjonen om flere nick. Den er usikker på hvem den er. Kanskje den treneger å lære å kjenne på følelsene sine. Tiltak: Sett deg ved siden av bollen. Si Hmmmm ca hvert 12 sekund i 45 min minst 4 dager i uken. Om den ikke har endret seg etter 5 år, tar du fatt på fem til.

Ref: The Journal of Goldfish Emotions, 2003, 45, s. 211-243.

*ler høyt og lenge*

Genialt!

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Du skriver lite utfyllende, men jeg skal prøve en analyse av problemet:

1. Er hun blond?

2. Om det er en kampfisk, kan det være solidaritetsadferd i forhold til forfatteren av Mein Kampf. Han ligger som kjent også med buken i været - hele tiden. Mein Kampf er for kampfisker som Hakkespettboken for små ender.

3. Gullfisker har dårlig syn oppover. Den kan i en religiøs periode ha forlest seg på Bibelen. Salme 121: "Jeg vender min øyne opp mot fjellene. Hvor skal min hjelp komme fra?" Var ikke bollen for liten? Fjellene sees bedre i ryggleie. Ref:

http://www.herregud.com

4. Det skyldes muslimsk fundamentalisme. Tiltak: Søk råd hos Mr Kahn.

5. Identitetsforstyrrelse innen cluster B eller muligens multippel personlighet. Jfr DOL og diskusjonen om flere nick. Den er usikker på hvem den er. Kanskje den treneger å lære å kjenne på følelsene sine. Tiltak: Sett deg ved siden av bollen. Si Hmmmm ca hvert 12 sekund i 45 min minst 4 dager i uken. Om den ikke har endret seg etter 5 år, tar du fatt på fem til.

Ref: The Journal of Goldfish Emotions, 2003, 45, s. 211-243.

Har også hatt gullfisk som har oppført seg rart - to slørhaler, orange(ikke blondiner, heldigvis - da hadde det helt opplagt vært noe GALt fatt), med, som navnet tilsier - praktfulle haler.De hett forresten Død og Pine.

Død og Pine svømte også bare opp og ned selv om jeg byttet fra et lite 15 liters akvarium til ett på ca 60 liter.Etterhvert begynte jeg å innse at det ikke var gullfiskene det var noe galt med, men heller meg selv...som om det kom som noen overraskelse - har tross alt hatt BPD i snart 15 år.Hehehe..Humor er bra, særlig litt rar og rå og på kanten.Nå har broren min fått låne Død og Pine så lenge at han har fått dem til odel og eie.

De formerte seg til og med(gullfiskene, altså), men før yngelen fikk vokse opp, ble de spist opp av sine egne foreldre.Det er i og for seg ganske psykt hvis man ser det fra et menneskets synspunkt.Vi spiser jo ikke våre egne barn!Håper jeg...

Selv har jeg valgt å få dyr i stedet for å sette barn til verden.

Nå har jeg en nesten 14 uker gammel kattunge.Uendelig søt og nydelig.Helt til hun prøvde å komme seg inn i buret til marsvinet til mora mi.Broren min mener at marsvinet har en personlighetsforstyrrelse fordi mora mi så på når marsvinet ble født!Mora mi har ingen sinnslidelse...men brodern er psykolog og ser jo tegn på sinnslidelser hos samtlige familie medlemmer enten de er mennesker eller dyr.

Kanskje vi alle er klinke, peise( fastlegen in sitt uttrykk!!!), rape gale alle sammen???

Er forresten i ferd med å flire meg halvt i hjel....

;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Har også hatt gullfisk som har oppført seg rart - to slørhaler, orange(ikke blondiner, heldigvis - da hadde det helt opplagt vært noe GALt fatt), med, som navnet tilsier - praktfulle haler.De hett forresten Død og Pine.

Død og Pine svømte også bare opp og ned selv om jeg byttet fra et lite 15 liters akvarium til ett på ca 60 liter.Etterhvert begynte jeg å innse at det ikke var gullfiskene det var noe galt med, men heller meg selv...som om det kom som noen overraskelse - har tross alt hatt BPD i snart 15 år.Hehehe..Humor er bra, særlig litt rar og rå og på kanten.Nå har broren min fått låne Død og Pine så lenge at han har fått dem til odel og eie.

De formerte seg til og med(gullfiskene, altså), men før yngelen fikk vokse opp, ble de spist opp av sine egne foreldre.Det er i og for seg ganske psykt hvis man ser det fra et menneskets synspunkt.Vi spiser jo ikke våre egne barn!Håper jeg...

Selv har jeg valgt å få dyr i stedet for å sette barn til verden.

Nå har jeg en nesten 14 uker gammel kattunge.Uendelig søt og nydelig.Helt til hun prøvde å komme seg inn i buret til marsvinet til mora mi.Broren min mener at marsvinet har en personlighetsforstyrrelse fordi mora mi så på når marsvinet ble født!Mora mi har ingen sinnslidelse...men brodern er psykolog og ser jo tegn på sinnslidelser hos samtlige familie medlemmer enten de er mennesker eller dyr.

Kanskje vi alle er klinke, peise( fastlegen in sitt uttrykk!!!), rape gale alle sammen???

Er forresten i ferd med å flire meg halvt i hjel....

;-)))

Hehehe, morsomt. Slørhaler er ikke helt gode, nei, det er sikkert! Jeg hadde to stk. Ikke nok med at de åt opp sine egne unger(jeg klarte å redde 1, så vidt), de begynte å ete opp hverandres haler også!!! Enda de fikk mer enn nok mat. Kannibal-fisk! Jeg vil aldri ha det mer, nei takke meg til.

Hadde forresten en psykisk utviklingshemmet hund før, men den var veldig snill, da.Var så glad i henne:)

Heller en hund i armkroken enn 10 fisk i bolla..eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gullfisk i 1/2 liter vann er det bare ett ord for. DYREPLAGERI.

Jeg er helt enig.

Stakkars, det er kanskje ikke så rart at han oppfører seg litt psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfisk trenger faktisk større plass enn mange andre fiskearter, den trenger luftsirkulasjon i vannet og så må man ikke bruke vanlig springvann uten å bruke middel som tar bort klor. Plante er også nødvendig for å opprettholde nok oksygen i vannet.

Ikke rart den svømmer på rygg, den har det nok ikke godt stakkar...

Nei, det har den nok ikke. Godt at gullfisker har så kort hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et klart tilfelle av klaustrofobi tror nå jeg. Ikke bra med bare en liten bolle. Kanskje han ligger på rygg av ren svimmelhet.Et tilfelle av vertigo. Enten går det rundt og rundt, eller så er han sliten av å stå på bare en plass uten å kunne bevege seg. Så han legger seg slapt på rygg for å kule an.

Kan også være depresjon.

Har selv inntatt samme stilling da.

Han spreller livlig akkurat nå, har vært ute og sjekket :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver lite utfyllende, men jeg skal prøve en analyse av problemet:

1. Er hun blond?

2. Om det er en kampfisk, kan det være solidaritetsadferd i forhold til forfatteren av Mein Kampf. Han ligger som kjent også med buken i været - hele tiden. Mein Kampf er for kampfisker som Hakkespettboken for små ender.

3. Gullfisker har dårlig syn oppover. Den kan i en religiøs periode ha forlest seg på Bibelen. Salme 121: "Jeg vender min øyne opp mot fjellene. Hvor skal min hjelp komme fra?" Var ikke bollen for liten? Fjellene sees bedre i ryggleie. Ref:

http://www.herregud.com

4. Det skyldes muslimsk fundamentalisme. Tiltak: Søk råd hos Mr Kahn.

5. Identitetsforstyrrelse innen cluster B eller muligens multippel personlighet. Jfr DOL og diskusjonen om flere nick. Den er usikker på hvem den er. Kanskje den treneger å lære å kjenne på følelsene sine. Tiltak: Sett deg ved siden av bollen. Si Hmmmm ca hvert 12 sekund i 45 min minst 4 dager i uken. Om den ikke har endret seg etter 5 år, tar du fatt på fem til.

Ref: The Journal of Goldfish Emotions, 2003, 45, s. 211-243.

Hihi:) Det var morsomt.

"The Journal of Goldfish Emotions"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt over mennesker

Han er bare i et stort glass med ca 1/2 vann. Jeg skal ikke ha flere fisk, jeg har hatt mange før og de har bodd i bolle med oksygen så denne får leve livet ut i vasen sin.

du mangler respekt for liv.

kunne du tenke deg å leve i et lite glass med vann om du var fisk?

er du klar over at du lærer 'minstemann' at det er ok å mishandle levende vesen?

du er rett og slett et tragisk menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mangler respekt for liv.

kunne du tenke deg å leve i et lite glass med vann om du var fisk?

er du klar over at du lærer 'minstemann' at det er ok å mishandle levende vesen?

du er rett og slett et tragisk menneske.

Du skriver: "kunne du tenke deg å leve i et lite glass med vann om du var fisk?"

I hvert fall langt bedre enn å leve i et lite glass uten vann.

Tenk deg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mangler respekt for liv.

kunne du tenke deg å leve i et lite glass med vann om du var fisk?

er du klar over at du lærer 'minstemann' at det er ok å mishandle levende vesen?

du er rett og slett et tragisk menneske.

Men ikke så tragisk som deg som er så feig at du ikke tør å skrive nicket ditt på en nettside

Ha ha ha, chicken, chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver lite utfyllende, men jeg skal prøve en analyse av problemet:

1. Er hun blond?

2. Om det er en kampfisk, kan det være solidaritetsadferd i forhold til forfatteren av Mein Kampf. Han ligger som kjent også med buken i været - hele tiden. Mein Kampf er for kampfisker som Hakkespettboken for små ender.

3. Gullfisker har dårlig syn oppover. Den kan i en religiøs periode ha forlest seg på Bibelen. Salme 121: "Jeg vender min øyne opp mot fjellene. Hvor skal min hjelp komme fra?" Var ikke bollen for liten? Fjellene sees bedre i ryggleie. Ref:

http://www.herregud.com

4. Det skyldes muslimsk fundamentalisme. Tiltak: Søk råd hos Mr Kahn.

5. Identitetsforstyrrelse innen cluster B eller muligens multippel personlighet. Jfr DOL og diskusjonen om flere nick. Den er usikker på hvem den er. Kanskje den treneger å lære å kjenne på følelsene sine. Tiltak: Sett deg ved siden av bollen. Si Hmmmm ca hvert 12 sekund i 45 min minst 4 dager i uken. Om den ikke har endret seg etter 5 år, tar du fatt på fem til.

Ref: The Journal of Goldfish Emotions, 2003, 45, s. 211-243.

*ler så jeg griner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare i et stort glass med ca 1/2 vann. Jeg skal ikke ha flere fisk, jeg har hatt mange før og de har bodd i bolle med oksygen så denne får leve livet ut i vasen sin.

Den har for liten plass! Du må mer enn gjerne overta gullfiskbollen vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...