Gå til innhold

Hvis du kunne velget et annet yrke enn det du har, hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Timari spurte hva vi ville bli når vi var små. Kanskje er det noen som kunne tenke seg et annet yrke nå som voksne. Ofte hører jeg folk si at jeg aldri hadde valgt det opp igjen. Hva ville du blitt i dag?

Skrevet

Jeg ville nok valgt det samme yrket.

Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater.

Skrevet

Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater.

Det er nå vel ikke flaut? Tror du hadde blitt en veldig flink psykiater, jeg:)

Skrevet

Spesialpedagog, med spesialisering innen IT som kommunikasjonshjelpemiddel.

Gjest En forandrer seg
Skrevet

Jeg har jobbet med diverse kontorarbeid hele livet. I dag ville jeg heller utdannet meg til psykolog eller noe annet innen helsevesenet. Ikke lege eller hjelpe-/sykepleier, men noe som går mer på å ta vare på den psykiske og sosiale helsen.

Skrevet

ja det er jo ofte de som selv har følt smerten på kroppen som selv kan bli dyktige psykiatere. Men spørsmålet er jo hvor mye krefter det koster en selv å ha en slik jobb. Mye vonde ting en skal jobbe med. Synes mye av det jeg lærer om i spesialpedagogikk er tøft nok, så jeg tror nok ikke at jeg hadde klart å bli psykiater, men lege kunne jeg godt tenke jeg må bli.

Skrevet

selv om jeg ikke er ferdig utdannet så tenker jeg av og til tanken på å utdanne meg til noe annet. Ergoterapeut høres spennende ut. Helst ville jeg blitt lege. MEN.. jeg vil ikke gi folk kreftdiagnoser for det orker jeg ikke..Hadde ikke orket å gi pårørende dødsbeskjeder osv.. Tror ikke legeyrket passer for meg gitt.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Da jeg var barn ville jeg bli lærer, jeg ble det og mistrives veldig med yrket mitt. I dag ville jeg blitt noe innen data, designer av et eller annet slag kanskje..

Jentungen1365380808
Skrevet

Jeg ville blitt bibliotekar eller oversetter. Vurderer alvorlig å begynne å studere engelsk nå, for arbeidsplassen min kan forsvinne om to år pga anbud.

Skrevet

Tja er ganske fornøyd med det jeg har valgt å studere, men jeg kunne også tenkt meg å vært sexolog faktisk.

Ellers hadde det vært moro å prøvd seg som skuespillerinne, men kanskje ikke så lett å få seg jobb ;)

Gjest hobby psykolog
Skrevet

Det er ofte sånn at en god psykriater, er en som har kjent "det" på kroppen selv. Det er mange psykriatere som mange ville betegne som "steingale". Bare se på Freud, for ikke å snakke om Jung.

Gjest tjohooo
Skrevet

Du, og PieLill med, ville gjort dere enormt bra som kloke rådgivere i en eller annen form, det er ihvertfall sikkert!

Gjest tjohooo
Skrevet

Det er ofte sånn at en god psykriater, er en som har kjent "det" på kroppen selv. Det er mange psykriatere som mange ville betegne som "steingale". Bare se på Freud, for ikke å snakke om Jung.

Men: jo mer en har opplevd selv, jo mer slitsomt blir det når pasienten forteller om det samme og en gjenopplever alt, gang på gang. Det kan være tøft!

Gjest tjohooo
Skrevet

I dag ville jeg blitt advokat, lærer, eller toppidrettsutøver (det var da som ..at jeg ikke satsa mer).

Skrevet

Egentlig trives jeg bra med yrket mitt på mange måter, men kan godt tenke meg å bli forsker, politiker og forfatter når jeg blir 'stor'. Kanskje blir jeg dette, en blir aldri for gammel.

Skrevet

En ting er å ha kjent problemer på kroppen, men man bør ha gjennomarbeidet det selv for å kunne ha et yrke hvor man skal hjelpe andre med lignende problemer.

Skrevet

Profesjonell danser.

Eller bondekone.

Eller lydtekniker.

Eller anonym sanger.

...eller kanskje påklederske i teateret? :)

Skrevet

Du, og PieLill med, ville gjort dere enormt bra som kloke rådgivere i en eller annen form, det er ihvertfall sikkert!

*signerer* og føyer deg på listen!

Skrevet

En ting er å ha kjent problemer på kroppen, men man bør ha gjennomarbeidet det selv for å kunne ha et yrke hvor man skal hjelpe andre med lignende problemer.

*signerer*!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...