bugge -jenta Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Timari spurte hva vi ville bli når vi var små. Kanskje er det noen som kunne tenke seg et annet yrke nå som voksne. Ofte hører jeg folk si at jeg aldri hadde valgt det opp igjen. Hva ville du blitt i dag? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Jeg ville nok valgt det samme yrket. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Skrevet 27. februar 2005 Jeg ville nok valgt det samme yrket. Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater. 0 Siter
Gjest koma Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater. Det er nå vel ikke flaut? Tror du hadde blitt en veldig flink psykiater, jeg:) 0 Siter
Gemini Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Spesialpedagog, med spesialisering innen IT som kommunikasjonshjelpemiddel. 0 Siter
Gjest En forandrer seg Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Jeg har jobbet med diverse kontorarbeid hele livet. I dag ville jeg heller utdannet meg til psykolog eller noe annet innen helsevesenet. Ikke lege eller hjelpe-/sykepleier, men noe som går mer på å ta vare på den psykiske og sosiale helsen. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater. ja det er jo ofte de som selv har følt smerten på kroppen som selv kan bli dyktige psykiatere. Men spørsmålet er jo hvor mye krefter det koster en selv å ha en slik jobb. Mye vonde ting en skal jobbe med. Synes mye av det jeg lærer om i spesialpedagogikk er tøft nok, så jeg tror nok ikke at jeg hadde klart å bli psykiater, men lege kunne jeg godt tenke jeg må bli. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 selv om jeg ikke er ferdig utdannet så tenker jeg av og til tanken på å utdanne meg til noe annet. Ergoterapeut høres spennende ut. Helst ville jeg blitt lege. MEN.. jeg vil ikke gi folk kreftdiagnoser for det orker jeg ikke..Hadde ikke orket å gi pårørende dødsbeskjeder osv.. Tror ikke legeyrket passer for meg gitt. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Da jeg var barn ville jeg bli lærer, jeg ble det og mistrives veldig med yrket mitt. I dag ville jeg blitt noe innen data, designer av et eller annet slag kanskje.. 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Jeg ville blitt bibliotekar eller oversetter. Vurderer alvorlig å begynne å studere engelsk nå, for arbeidsplassen min kan forsvinne om to år pga anbud. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Tja er ganske fornøyd med det jeg har valgt å studere, men jeg kunne også tenkt meg å vært sexolog faktisk. Ellers hadde det vært moro å prøvd seg som skuespillerinne, men kanskje ikke så lett å få seg jobb 0 Siter
Gjest hobby psykolog Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater. Det er ofte sånn at en god psykriater, er en som har kjent "det" på kroppen selv. Det er mange psykriatere som mange ville betegne som "steingale". Bare se på Freud, for ikke å snakke om Jung. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Litt flaut å innrømme, men hadde jeg vært frisk som en fisk i, ville jeg vært psykiater. Du, og PieLill med, ville gjort dere enormt bra som kloke rådgivere i en eller annen form, det er ihvertfall sikkert! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Det er ofte sånn at en god psykriater, er en som har kjent "det" på kroppen selv. Det er mange psykriatere som mange ville betegne som "steingale". Bare se på Freud, for ikke å snakke om Jung. Men: jo mer en har opplevd selv, jo mer slitsomt blir det når pasienten forteller om det samme og en gjenopplever alt, gang på gang. Det kan være tøft! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 I dag ville jeg blitt advokat, lærer, eller toppidrettsutøver (det var da som ..at jeg ikke satsa mer). 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Egentlig trives jeg bra med yrket mitt på mange måter, men kan godt tenke meg å bli forsker, politiker og forfatter når jeg blir 'stor'. Kanskje blir jeg dette, en blir aldri for gammel. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Det er ofte sånn at en god psykriater, er en som har kjent "det" på kroppen selv. Det er mange psykriatere som mange ville betegne som "steingale". Bare se på Freud, for ikke å snakke om Jung. En ting er å ha kjent problemer på kroppen, men man bør ha gjennomarbeidet det selv for å kunne ha et yrke hvor man skal hjelpe andre med lignende problemer. 0 Siter
damedame Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Profesjonell danser. Eller bondekone. Eller lydtekniker. Eller anonym sanger. ...eller kanskje påklederske i teateret? 0 Siter
damedame Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Du, og PieLill med, ville gjort dere enormt bra som kloke rådgivere i en eller annen form, det er ihvertfall sikkert! *signerer* og føyer deg på listen! 0 Siter
damedame Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 En ting er å ha kjent problemer på kroppen, men man bør ha gjennomarbeidet det selv for å kunne ha et yrke hvor man skal hjelpe andre med lignende problemer. *signerer*!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.