Gå til innhold

Skremmende oppførsel i fylla..

Anbefalte innlegg

Gjest Hva feiler det meg..???

Hei.

Jeg er en 21 år gammel gutt som er veldig bekymret over hvordan jeg noen ganger blir når jeg er på fylla. Stort sett går alt fint, men noen ganger er det akkurat som om jeg kommer inn i en slags "transe".. En blanding av søvn og våken tilstand, der absolutt alt som kommer ut av min munn er av helt meningsløs karakter.

Det er usammenhengende babbel om de merkeligste ting. I mitt hode er det jeg forsøker å si høyst logisk og normalt, og jeg blir ofte veldig hissig når de/den jeg snakker med ikke forstår hva jeg snakker om. Dette hender som regel helst når jeg drikker sprit, men det har også hendt en gang da jeg drakk meg temmelig full på kun øl.Det skjer også nesten KUN når jeg snakker med kjæresten min. Det skjer alltid på slutten av kvelden når promillen er høyest..

Noe annet som bekymrer meg enda mer er at jeg av og til, også helst når jeg har drukket sprit, skjeller ut kjæresten min på telefonen og sier de forferdeligste og grusomste ting. Ting jeg ikke kan fatte at har kommet ut av min munn. Ting som overhodet ikke stemmer overens med min personlighet. Altså ting jeg normalt sett ALDRI ville ha sagt. Jeg husker ingenting av disse utbruddene, men får det fortalt av en gråtende, sint og såret kjæreste dagen derpå. Jeg unnskylder meg og forklarer meg så godt jeg kan, men det er jo selvfølgelig grenser for hva hun skal måtte tåle. Jeg er redd det er dette som skal ta knekken på mitt forhold..Jeg har lovet å slutte å drikke sprit, men av og til på byn glemmer jeg meg og drikker det allikevel.

Er det noe i veien med meg? Jeg vet at følelser blir forsterket av alkohol og at mange skjeller ut jentene sine uten særlig grunn, men at jeg er så verbalt grov mot kjæresten min synes jeg er veldig rart. Det er overhodet ingen provokasjon som utløser utbruddene. Jeg føler ofte at det ikke er "jeg" som har sagt det. Jeg tror ikke at jeg har splittet personlighet eller stemmer eller noe sånt, men det er noe som skjer med meg. Jeg mister kontrollen over mitt eget sinn. Og husker ingenting av det.

Hva kan jeg gjøre med dette, bortsett fra å drikke mindre? Er det noen som har hørt om lignende situasjoner før? Da tenker jeg spesielt på de (p)syke "transene" jeg kommer inn i. De er ofte uskyldige nok, men HELT TOTALT absurde. En gang skjelte jeg henne ut fordi at hun ikke hadde stemt på noen i idol....jeppz...:(

Help me folks ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175561-skremmende-oppf%C3%B8rsel-i-fylla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du bør nok gjøre skikkelig alvor av å ikke drikke så mye. Det er mange mennesker som ikke tåler sprit. Å ikke huske enkelte ting dager etterpå er noe som hender de fleste. Var på Dagfinn Lyngbø show igår og han kunne tenke seg en svart boks som han kunne ta frem dagen etterpå, det hadde vært noe...

Men fra spøk til alvor. Det at du skjeller ut kjæresten din er jo veldig alvorlig og burde være nok til å få deg til å drikke mindre.

Mvh

Jeg har bare ett godt og velment råd til deg. Og det er slutt å drikk-fordi du ganske enkelt ikke tåler alkohol. Og kommer heller aldri til å gjøre det.

Hvis du ikke vil det, for her har du et valg, så er jeg så brutal at jeg foreslår at du velger å leve alene.

Ikke la noen bli glad i deg, ikke bli glad i noen selv, og for all del ikke skaff deg familie.

Har nemlig levd med en som har oppført seg likedan mot meg. Han splittet liksom personlighet når han fikk for mye å drikke, og for mye det ble det alltid.

Han tillot seg det utroligste med meg tilstede. Trakasserte og psyket meg ned, med og uten tilhørere. Gikk heller ikke av veien for utroskap.

Og unnskyldningen var hver gang at han ikke visste hva han gjorde, husket ikke noe dagen derpå heller.

Angret forferdelig hver gang, og lovte bot og bedring. At det aldri skulle skje mer.

Det var ti forferdelige år, og kankje grunnen til mange av mine problemer i dag.

Tror ikke han ville behandle meg slik. Fikk aldri inntrykk av at han ikke var glad i meg. Og han var veldig OK i edru tilstand.

Men jeg fikk altså nok etter de ti årene.

Så kan du jo tenkte om du synes en fest er verdt å leve slik.

Du virker som en grei gutt, som forteller om dette på forumet fordi du selv ser problemet.

Men jeg tror bare du kommer til å ødelegge for både deg selv og andre ved ikke å korke flasken for godt.

Og det går utmerket godt an.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kun når du drikker sprit?

Har du noen andre tegn på ADHD?

Jeg anbefaler at du i første omgang og i det minste holder deg unna sprit/brennevin. Det er faktisk en del mennesker som tåler gost å drikke øl og vin, men ikke sprit.

Annonse

Kun når du drikker sprit?

Har du noen andre tegn på ADHD?

Jeg anbefaler at du i første omgang og i det minste holder deg unna sprit/brennevin. Det er faktisk en del mennesker som tåler gost å drikke øl og vin, men ikke sprit.

Kan dette være et tegn på ADHD??

Jeg mistenkte nemlig min tidligere samboer for at han kanskje hadde det.

Fordi han også kunne ha veldige humørsvingninger i edru tilstand.

Jeg visste aldri om hvorfor han var sur, og han kunne sitte å tie og terrorissere meg på den måten tre kvelder over en bagatell.

Jeg har fortsatt kontakt med han. Og vet at han nå har fått et mye bedre liv etter å ha begynt på et ssri, tror det er zoloft. Tror dette har tatt trangen fra å drikke fra han også. Liksom roet ned.

Kan det være ADHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan dette være et tegn på ADHD??

Jeg mistenkte nemlig min tidligere samboer for at han kanskje hadde det.

Fordi han også kunne ha veldige humørsvingninger i edru tilstand.

Jeg visste aldri om hvorfor han var sur, og han kunne sitte å tie og terrorissere meg på den måten tre kvelder over en bagatell.

Jeg har fortsatt kontakt med han. Og vet at han nå har fått et mye bedre liv etter å ha begynt på et ssri, tror det er zoloft. Tror dette har tatt trangen fra å drikke fra han også. Liksom roet ned.

Kan det være ADHD?

God effekt av SSRI (Zoloft) styrker ikke teorien om ADHD.

Det jeg refererte til er følgende observasjon:

Hos personer som får total personlighetsendring med aggresjon av sprit, særlig HB, bør en tenke på ADHD.

mil1365380270

Hos personer som får total personlighetsendring med aggresjon av sprit, særlig HB, bør en tenke på ADHD.

Men du, når det ikke er andre symptomer på ADHD, hva kan det være da?

Har en venninne som har blitt sånn ved et par anledninger. Vi har drukket like mye. Helt klar tale, ikke sjangling eller andre koordinasjonsproblemer p.g.a. alkoholen.

Plutselig er det som hun er i sin egen verden. Aggressiv og litt paranoid. Sitter og lirer av seg trusler (drepe deg, tvinge bilen av veien, tenne på huset) og oppfører seg ikke pent. Er ikke sånn at hun bruker noen sine svakheter mot dem, virker som det er en annen person som sitter der, ikke en vi kjenner godt. Får til en viss grad kontakt, men det er umulig å snakke fornuft.

Sier hun ikke husker noe dagen etter. Stemmer det, tror du, eller er det bare fordi hun er flau?

Han fikk det uansett på alkohol, bare mengden ble stor nok. Men veldig ofte sprit med i bildet.

Og grensen for å bli slik gikk jo fortere på sprit. For det var jo snakk om mengder. Men når han først fikk "tenningen" av alkohol, var det ikke til å stoppe.Bare rant i deg.

Fikk et helt fremmed blikk. Snakket til veggen. Rett og slett skremmende fremmed.

Og jeg tror han når han sier at han ikke husket noe. Det var black out.

"jeg" et forsvant. Grusomt.

Men han har roet seg så vidt jeg vet etter zoloft, så da har det vel ikke noe med adhd å gjøre.

Gjest tjohooo

Men du, når det ikke er andre symptomer på ADHD, hva kan det være da?

Har en venninne som har blitt sånn ved et par anledninger. Vi har drukket like mye. Helt klar tale, ikke sjangling eller andre koordinasjonsproblemer p.g.a. alkoholen.

Plutselig er det som hun er i sin egen verden. Aggressiv og litt paranoid. Sitter og lirer av seg trusler (drepe deg, tvinge bilen av veien, tenne på huset) og oppfører seg ikke pent. Er ikke sånn at hun bruker noen sine svakheter mot dem, virker som det er en annen person som sitter der, ikke en vi kjenner godt. Får til en viss grad kontakt, men det er umulig å snakke fornuft.

Sier hun ikke husker noe dagen etter. Stemmer det, tror du, eller er det bare fordi hun er flau?

Og jeg har en bekjent som ser nisser på taket og må låse døra for at nissene ikke skal komme inn i huset, når hun drikker sprit. Og samtidig ikke er så full at hun sjangler eller snakker uklart. Merkelige greier.

Flott at du tar tak i dette.

Du må kanskje alvorlig revurdere ditt forhold til alkohol. Hva som enn er årsaken til at du reagerer som du gjør på alkohol, er den eneste måten å få slutt på det, å drikke mindre eller ingen ting.

Noe blir, unnskyld uttrykket, drittsekker i fylla. Man er akkurat like mye drittsekk enten man husker etterpå hva man har gjort eller ikke. Det er like kiipt for omgivelsene uansett.

Liker du ikke å være drittsekk, må du lære å stoppe før du ramler helt utpå. Klarer du ikke å stoppe i tide, må du la være å drikke.

Jeg ville hatt problemer med å akseptere at noen gang på gang såret meg, og sa de ikke mente det. Samtidig satte de seg selv stadig vekk i situasjoner der de kom til å såre meg på samme måte igjen.

Tid for beinharde prioriteringer?

Lykke til!

mvh

mil1365380270

Og jeg har en bekjent som ser nisser på taket og må låse døra for at nissene ikke skal komme inn i huset, når hun drikker sprit. Og samtidig ikke er så full at hun sjangler eller snakker uklart. Merkelige greier.

Ja, skulle likt å vite hva som skjer i hjernen. Husker hun noe etterpå?

Annonse

Gjest blackout

Ja, skulle likt å vite hva som skjer i hjernen. Husker hun noe etterpå?

Det som skjer er at hjernen blir alkoholforgiftet. Det samme gjelder dersom en inntar medisiner og får blackout. Man forgifter systemet og "kortslutter" en del nevrotransmittere i hjernen.

mil1365380270

Det som skjer er at hjernen blir alkoholforgiftet. Det samme gjelder dersom en inntar medisiner og får blackout. Man forgifter systemet og "kortslutter" en del nevrotransmittere i hjernen.

Ja. men hvorfor skjer det bare med noen? Virker ikke som alkoholmengden er avgjørende heller. Også er det ikke bare black out, det er som en annen personlighet som kommer frem, virker det som.

mil1365380270

Ja... (for alt vi vet er det mulig hun ser ting når hun er edru også, bare at hun vet det er irrasjonelt og derfor ikke forteller det til noen)

Ja, det er så klart mulig.

Min oppfører seg annerledes, blir et ganske ondt lite dyr faktisk ;-) Og hun som er så søt ellers! Men det er kanskje derfor det skjer, hun har behov for å være litt evil?

Men det er ikke spesielt hyggelig. Faktisk ganske skremmende, all den tid man ikke vet om hun plutselig "tar av", og gjør alvor av det hun sier. Folk har begynt å trekke seg unna.

Gjest tjohooo

Ja, det er så klart mulig.

Min oppfører seg annerledes, blir et ganske ondt lite dyr faktisk ;-) Og hun som er så søt ellers! Men det er kanskje derfor det skjer, hun har behov for å være litt evil?

Men det er ikke spesielt hyggelig. Faktisk ganske skremmende, all den tid man ikke vet om hun plutselig "tar av", og gjør alvor av det hun sier. Folk har begynt å trekke seg unna.

Og hvordan reagerer hun når dere sier det til henne?

En ting til... hun er ikke sånn falsk-søt ellers? Har en annen bekjent som skal være sååå hyggelig i edru tilstand (falsk), og som blir veldig bitchy og ondskapsfull når hun drikker. Men det blir kanskje noe annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...