Gå til innhold

NHD hvis du hadde en klient....

Gjest profesjonell til enhver pris?

Anbefalte innlegg

Gjest profesjonell til enhver pris?

som hadde gjort forferdelig ting, som feks voldtatt og drept småbarn, drept familien sin, fyllekjørt og drept uskyldig mennesker etc Kunne du da klart å legge hva vedkommende hadde gjort til side og konsentrert deg om behandlingen? Eller hadde du tenkt "hva om dette skjedde med mine barn.?."

Hadde du klart å føle empati for disse menneskene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175742-nhd-hvis-du-hadde-en-klient/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke rettferdigjøre eller unnskylde, dette er handlinger vi ikke aksepterer i vårt samfunn. Men disse menneskene trenger også hjelp. Etter at en seksualforbryter har sittet i fengsel er han ofte farligere enn da han først ble satt inn. Terskelen for å søke hjelp blant denne gruppen er desverre alt for høy.

Det er godt det finnes noen mennesker der ute som er spesialister på dette og som klarer å møte hvert enkelt menneske med respekt, åpenhet, trygghet og enorme mengde kunnskap.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Men noen må jo ta dem, er det noen som melder seg frivillig?

Ja, det er det.

Da jeg jobbet i poliklinikk delte vi på "kundene". Et par stykker påtok seg å arbeide med de antisosiale.

Jeg tror ingen kan ha en incestutsatt i en time for så å ha en overgriper i neste.

Annonse

Gjest baremei

Ja, det er det.

Da jeg jobbet i poliklinikk delte vi på "kundene". Et par stykker påtok seg å arbeide med de antisosiale.

Jeg tror ingen kan ha en incestutsatt i en time for så å ha en overgriper i neste.

Så hvis man først tar imot s.k. antisosiale, må man fortsette å bare ha slike "kunder"?!

Gjest svaksterk

Ja, det er det.

Jo, jeg tror at Tore Langfeldt tar imot begge deler.

Ja, det er det.

Når du skriver "antisosial", mener du da usosial eller en som er på feil side av loven?

Gjest svaksterk

Sexologer gjør dette. Langfeldt er en av dem. vanlige psykiatere/psykologer gjør det sjelden.

Ja, uansett vil jeg også synes det er litt rart. Menmen. :-)

Kanskje klarer de å holde seg profesjonelle nok til å skille.

Så er ikke jeg nødvendigvis enig i alt som kommer derfra heller da. Jaja:) ha en riktig fin kveld thinkerbell.

Annonse

Gjest tjohooo

Nå må du forklare:) Har ikke sett soprenos, jeg.

Oi, det må du se!!

Type antisosial/narsissistisk mafia-mann og resten av slekta i det moderne USA, skilsmisser, elskerinner, drap og styr.

Innimellom går han til en kvinnelig psykiater for å "jobbe med narsissismen", blir etterhvert interessert i henne - og er ikke vant til å få et nei... osv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...