Gå til innhold

NHD hvis du hadde en klient....

Gjest profesjonell til enhver pris?

Anbefalte innlegg

Gjest baremei

Oi, det må du se!!

Type antisosial/narsissistisk mafia-mann og resten av slekta i det moderne USA, skilsmisser, elskerinner, drap og styr.

Innimellom går han til en kvinnelig psykiater for å "jobbe med narsissismen", blir etterhvert interessert i henne - og er ikke vant til å få et nei... osv :)

Hvor går den hen da? har dessverre ikke norske tv-kanaler, bare svenske. Men skal sjekke om den vises her.Hørtes jo ganske morsomt ut, og jeg behøver virkelig en nye serie å følge med på:)

Men fra tv til virkelighet: det var jo faktisk en svensk kvinnelig psykiater(eller psykolog?) som ble drept av en pasient i fjor høst..Så det kan ikke være bare kjekt,huffsann.

Fortsetter under...

Gjest Liza i London

I motsetning til NHD har jeg faktisk valgt slike klienter.

Av ulike grunner - ikke minst takket hva DOL har laert meg - har jeg for knapt ett aar siden skiftet jobb.

Paa enkelte fengselssykehus er det nettopp disse menneskene man moeter.

handlingene frastoeter meg.

Men mange av menneskene griper et hardt tak rundt hjerteroettene.

Mange av dem er selv ofre for et samfunn og en oppdragelse som gjoer det tilnaermet forstaaelig...uten at det unskylder.

Aa jobbe med dem blir aa balansere paa "the thin blue line"...aa forstaa og aa behandle.

Men om ingen kommer dem i moete?

Om vi ikke proever aa se ugjerningene fra deres staasted....og aa endre paa dette,...hva vil da ha endret seg den dagen de blir loeslatt?

Jeg unskylder ingen overgrep mot andre mennesker.

Men de fleste av disse overgriperne har self vaert offer.

Og noen maa se dette.

Noen maa vaage aa gaa inn i dette moerket.

Jeg har flere pasienter som har drept barn..

Ugjerningene deres gjoer meg kvalm og sint.

De,slik jeg moeter dem idag, gjoert meg trist.

deres pswykoser og/eller PD gjoer drapene nesten til en " "barmhjertiighetsgjerning" - sett fra deres staasted.

Men,med riktige medisiner og med CBT.(ispedd et staasted fra den forstaaelse om menneskesinnet som en psykodynamisk tilnaerming gir meg).saa tror jeg at naar de engang loeslates saa vil de ikke vaere till noen fare for sine omgivelser.

Og hvorfor skulle vi ikke hjelpe dem som selv har vokst opp ii et miljoe som har oedelagt dem?

Eller som har en genetisk arv som er mere uheldig enn det vi har?

Jeg snakker ikke her om de "ekte" psykopatene.

Men det er mange andre som begaar slike ugjerninger som du nevner.

Og jeg tror og mener at for disse kan vi bidra med noe. Derfor kan du moete meg - om du vil- baade paa Broadmoore og Rampton ( de "verste" fengselssykehus...som faktisk ikke er saa ille)

Gjest tjohooo

Hvor går den hen da? har dessverre ikke norske tv-kanaler, bare svenske. Men skal sjekke om den vises her.Hørtes jo ganske morsomt ut, og jeg behøver virkelig en nye serie å følge med på:)

Men fra tv til virkelighet: det var jo faktisk en svensk kvinnelig psykiater(eller psykolog?) som ble drept av en pasient i fjor høst..Så det kan ikke være bare kjekt,huffsann.

Godt mulig det går på svensk tv ja.. hvis ikke kan du jo laste det ned fra nettet, det gjør jeg

Gjest tjohooo

Av ulike grunner - ikke minst takket hva DOL har laert meg - har jeg for knapt ett aar siden skiftet jobb.

Mange av dem er selv ofre for et samfunn og en oppdragelse som gjoer det tilnaermet forstaaelig...uten at det unskylder.

Aa jobbe med dem blir aa balansere paa "the thin blue line"...aa forstaa og aa behandle.

Om vi ikke proever aa se ugjerningene fra deres staasted....og aa endre paa dette,...hva vil da ha endret seg den dagen de blir loeslatt?

Og noen maa se dette.

deres pswykoser og/eller PD gjoer drapene nesten til en " "barmhjertiighetsgjerning" - sett fra deres staasted.

Men,med riktige medisiner og med CBT.(ispedd et staasted fra den forstaaelse om menneskesinnet som en psykodynamisk tilnaerming gir meg).saa tror jeg at naar de engang loeslates saa vil de ikke vaere till noen fare for sine omgivelser.

Og hvorfor skulle vi ikke hjelpe dem som selv har vokst opp ii et miljoe som har oedelagt dem?

Og jeg tror og mener at for disse kan vi bidra med noe. Derfor kan du moete meg - om du vil- baade paa Broadmoore og Rampton ( de "verste" fengselssykehus...som faktisk ikke er saa ille)

Tror jeg skulle blitt rimelig frynsete til slutt dersom jeg hadde en slik jobb.

Har du kommet opp i situasjoner du har vurdert som farlige/truende?

Annonse

thinkerbell

Og noen maa se dette.

jeg jobber intenst med å lage brevbomber som jeg igjen skal sende til noen "heldige utvalgte".

Hvis man skulle være så klossete å bli avslørt ..*host*..og havne på Broadm. el. Rampt. -Da kan jo du skrive meg ut igjen..ikke sant? (du kan få en norvegia som takk for hjelpen, sant?!)

Jeg er SÅ KLOK!

*ivrig* :o)

jøss. trodde ikke at du som jobbet i det offentlig hadde lov til å velge hvilke klienter du ikke vil ha jeg ?

Helsepersonell har plikt til å henvise videre hvis de ikke ser seg i stand til å behandle en pasient.

Leger har en særskilt plikt til å vurdere om en er kompetent til det man gjør i det enkelte tilfelle. Så hvis en lege gjør noe som h*n har autorisasjon til, men likevel ikke er kompetent til, er vedkommende ute å sykler.

Det er galt å ta på seg en behandling man ikke tror vil fungere i det hele tatt.

mvh

Gjest Liza i London

jeg jobber intenst med å lage brevbomber som jeg igjen skal sende til noen "heldige utvalgte".

Hvis man skulle være så klossete å bli avslørt ..*host*..og havne på Broadm. el. Rampt. -Da kan jo du skrive meg ut igjen..ikke sant? (du kan få en norvegia som takk for hjelpen, sant?!)

Jeg er SÅ KLOK!

*ivrig* :o)

Skrive deg UT igjen????

aanei,du - har vi foerst bura deg inna blir det et langt og hemmelig brev til Home Office.

Ville jo vaert bra aa ha deg et sted hvor vi kunne tvinge deg til aa hoere paa oss!

*flirer ondt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...