Gå til innhold

Studere psyk og å være passient

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Synser

Det kommer vel kanskje an på hva som 'feiler' deg? Kanskje ikke alle lidelser som er så lurt å ha om man skal bli psykolog? Men det er vel forskjell på om du bare syuderer psykologi og om du går på profesjonsstudiet og skal bli psykolog som praktiserer terapi også?

Gjest Synser

Det kommer vel kanskje an på hva som 'feiler' deg? Kanskje ikke alle lidelser som er så lurt å ha om man skal bli psykolog? Men det er vel forskjell på om du bare syuderer psykologi og om du går på profesjonsstudiet og skal bli psykolog som praktiserer terapi også?

Gjest tjohooo

Kanskje de tror det kan komplisere ting?

Litt fordi mange av de som velger psykologi som fag gjerne litt sånn at de tenker mye, og ofte er kompliserte mennesker - til forskjell fra de som skal bli frisør eller noe annet "overflatisk".

Og kanskje litt fordi du med noe kunnskap i faget lettere kan henge deg opp i fagprat og det du har lest istedet for å tillate deg selv å være pasient og snakke om det som er problemet uten å snakke fag eler i det hele tatt være opptatt av den faglige biten. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Videre tror jeg at for at man skal kunne få et riktig bilde av det man skal lære om i psykologien, må man være ganske frisk selv.

Gjest svaksterk

Hei:-) ingen har rynket på nesen til det hos meg da...

Har du spurt hva de tenker om det, eller er det du som tror de rynker på¨nesen? Tvert imot har jeg fått god støtte av psykologer (2 stk) og selv om jeg sliter og trenger pause nå har jeg fått toppkarakterer, dvs. a i to av fagene. :-) Lykke til!

Gjest Mumfasa

Hei:-) ingen har rynket på nesen til det hos meg da...

Har du spurt hva de tenker om det, eller er det du som tror de rynker på¨nesen? Tvert imot har jeg fått god støtte av psykologer (2 stk) og selv om jeg sliter og trenger pause nå har jeg fått toppkarakterer, dvs. a i to av fagene. :-) Lykke til!

Har ikke spurt hva de syns/tenker, men når jeg blir oppmodet om å bytte fag, avslutte eller utsette så tror jeg da de mener det er et problem..?

Annonse

Gjest svaksterk

Har ikke spurt hva de syns/tenker, men når jeg blir oppmodet om å bytte fag, avslutte eller utsette så tror jeg da de mener det er et problem..?

Hei :-)

Det høres jo kjipt ut. Men kanskje du skulle be om en begrunnelse for hvorfor de sier det? Kanskje er det en helt annen grunn enn at de mener du er *syk* og ikke passer til det? Jeg har ei veninne som går profesjon nå, hennes psykolog advarte mot å prøve å komme inn, ikke fordi hun ikke passer til det, men rett og slett fordi det er knalltøfft å klare det. Det er jo så stor konkurranse og man føler presset. Kanskje er de redde for at du skal slite deg ut? Ellers tror jeg det kan være en fordel å ha kjennt ting på kroppen og jobbe med mennesker, forutsatt at man har lært seg å takle problemene sine på en god måte :)

Til syvende og sist er det bare du som vet hva du kan og ikke kan, og hva som passer for deg. Ikke mist motet :-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...