Gå til innhold

NHD- Er dette alvorlig nok til å defineres som en spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg lurer på om sykdomsbildet mitt er alvorlig nok til å defineres som en spiseforstyrrelse. Jeg ser at jeg helt klart har et anstrengt forhold til mat, men jeg er litt usikker på om at det er alvorlig nok til å defineres som en spiseforstyrrelse???

*Jeg spiser veldig lite (vanligvis 1-2 måltid per dag), ofte kaster jeg opp etterpå

*Jeg har konstant dårlig samvittighet etter at jeg har spist

*Folk rundt påpeker at jeg er blitt tynnere (selv kan jeg ikke forstå det.)

*Psykologen har mistanke om at jeg har en spiseforstyrrelse

*Noen ganger overspiser jeg og kaster opp

*Jeg har spesielle spisemønstre jeg ikke kan bryte

*Jeg blir fort irritabel

*Jeg har store problemer med å spise i sosiale sammenkomster p.g.a jeg føler meg feit, spiser lite, og har mange tanker om hva andre må tro om meg.

*Har lavt blodtrykk

*Legen har konkludert med at jeg er under- og feilernært.

Fortsetter under...

Hvis ikke DETTE er alvorlig nok til å karakteriseres som en spiseforstyrrelse ja da henger ikke verden på greip :)

En sosionom jeg snakket med på BUP mente nemlig det var usikkert hvilken diagnose jeg hadde, om jeg i det hele tatt hadde noen:S

Jeg også synes det virker litt merkelig, men jeg har lest at visse diagnosekriterier må oppfylles for å bli kategorisert som f.eks bulimiker eller anorektiker, så derfor spør jeg, ; for å være 100% sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...