PREETI Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hei.. Jeg lurer på om sykdomsbildet mitt er alvorlig nok til å defineres som en spiseforstyrrelse. Jeg ser at jeg helt klart har et anstrengt forhold til mat, men jeg er litt usikker på om at det er alvorlig nok til å defineres som en spiseforstyrrelse??? *Jeg spiser veldig lite (vanligvis 1-2 måltid per dag), ofte kaster jeg opp etterpå *Jeg har konstant dårlig samvittighet etter at jeg har spist *Folk rundt påpeker at jeg er blitt tynnere (selv kan jeg ikke forstå det.) *Psykologen har mistanke om at jeg har en spiseforstyrrelse *Noen ganger overspiser jeg og kaster opp *Jeg har spesielle spisemønstre jeg ikke kan bryte *Jeg blir fort irritabel *Jeg har store problemer med å spise i sosiale sammenkomster p.g.a jeg føler meg feit, spiser lite, og har mange tanker om hva andre må tro om meg. *Har lavt blodtrykk *Legen har konkludert med at jeg er under- og feilernært. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hvis ikke DETTE er alvorlig nok til å karakteriseres som en spiseforstyrrelse ja da henger ikke verden på greip 0 Siter
PREETI Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Hvis ikke DETTE er alvorlig nok til å karakteriseres som en spiseforstyrrelse ja da henger ikke verden på greip En sosionom jeg snakket med på BUP mente nemlig det var usikkert hvilken diagnose jeg hadde, om jeg i det hele tatt hadde noen:S Jeg også synes det virker litt merkelig, men jeg har lest at visse diagnosekriterier må oppfylles for å bli kategorisert som f.eks bulimiker eller anorektiker, så derfor spør jeg, ; for å være 100% sikker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Selvfølgelig er dette en spiseforstyrrelse. Mulig at den ikke passer akkurat innunder begrepene anorexi eller bulimi, men spiseforstyrret er du - åkke som! Søk hjelp - vær så snill! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.