Gå til innhold

NHD- angående cipralex og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Har begynt på cipralex, jfr innlegg nedenfor, er svært dårlig selv etter 2.5 mg.

Alt har forverret seg, angst, sykosomatiske plagene og også depresjon nå. grått i hele dag.

Er det noen holdning for å tro at siden jeg reagerer så sterkt bivikrningsmessig så vil de ikke virke tilfredstillende.

At jeg bare vil får bivirkninger?? Eller kan også de som reagerer så sterkt plutselig få en snu.

Jeg fortsetter med 2,5 mg. tør rett og slett ikke mer. Må jeg være bivirkningsfri på den dosen før jeg øker?? Eller er noen dager med denne dosen med på toleranse for økning.

Har det rett og slett ille? og lurer på hva jeg nå har kastet meg uti.

Startproblemer på anafranil og seroxat var bare barnamat iforhold. spesielt på på angst/depr. fronten. De virket aldri bra på meg, så jeg er redd som sagt på hva jeg har begitt meg utpå.

De jeg har rundt meg sier jeg ikke har noen valg? Kan ikke gå slik.

Men dette med Aurorix sliter i meg. Men ble jo aldri bra med dem, bare mere energi.

så sp. om jeg burde jeg fortsatt på aurorix, jfr innlegg til Pielill i dag lenger ned spøker i hodet mitt.

Men det er jo ssri som skal virke best da, og som folk blir bra av!!

Det er jo det som er håper. at jeg skal føle meg sterkere.

Håper på svar?

Fortsetter under...

Gjest trassasa

Yo du!

Vet ikke hva legen har sagt til deg. Apotekmannen og legen min sa at man ble rar i hodet, det er jo der den virker. Opplevde noe av det samme som deg i en/to ukers tid.(overfølsomher for lys/omgivelsene, apati, hodepine,søvnproblemer, konsentrasjonsvansker, kunne stirre en time på sakke punkt) Men det var bedre enn sånn jeg hadde det fra før. Oppstartsbivirkinigene gikk over, men merket liten bedring før jeg begynte med lamictal i tillegg. Kanskje det hadde vært noe?

Men nå vet jeg jo ikke om diagnosen din.

Hvis du har opplevd følsomhet for ssri er det litt rart at du får det? 2,5 er dog ganske lav startdose. er vel meningen at du skal trappe opp? startet selv på5. Merket ikke at jeg trappet opp til 10.

Jeg ville likevel gitt det to uker om jeg var deg. Men cipralex er jo ikke noen vidunermedisin bare fordi det har færrest bivirkninger

Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tror du går og venter på svar som du aldri kan få. Verken jeg eller noen annen her på DOL kan gi deg forsikringer om at dette eller dette vil skje.

Du må bare prøve og se hva som skjer. Bivirkninger er bare plagsomme, men ufarlige.

Prøv å vende fokus på noe annet - utover mot verden, ikke innover mot deg selv. Ta neste evaluering av virkning og bivirkning om en uke, ikke om et minutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...