shiela2 Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Jeg er en jente på 17 år. Jeg tråkket over for 3. gang for halvannet år siden, men jeg tok det ikke så alvorlig. Etter to måneder (og en tur på Galdhøpiggen) gjorde det fremdeles veldig vondt. Jeg kunne ikke løpe og hoppe. Det var veldig plagsomt siden jeg driver med en kampsport hvor vi er veldig avhengige av beina, så jeg oppsøkte en lege. Denne legen fikk meg til å ta en MR, men den viste ikke noe særlig. Han ville sette meg på venteliste for å få en konsultasjonstime på ullevål. Det endte med at jeg oppsøkte NIMI, og begynnte med fysio-terapi. Dette hjalp ikke, og jeg hadde problemer med treninga (selv om det ikke holdt meg borte fra den). Jeg fikk spesialsåle av en ortoped siden det virket som om noen nerver kom i klem når jeg gikk langt. Etter ett år var det fremdeles veldig plagsomt, og jeg tok en ny MR, nå på et annet sted. Denne viste at jeg hadde revet løs brusk og bein, og alt det lå i klem med en sene inne i ankel leddet. For ca. et halvt år siden opererte jeg (hadde ankel-scopi) og fikk beskjed etter 6 uker på krykker at jeg måtte slutte med kampsport og begynne med noe roligere, som sjakk! Jeg er 183 høy og veier dessverre 100 kg. Det er utelukket at jeg skal begynne med noe stille sittende, dessuten elsker jeg treningen. Det kan hende at jeg overdrev treningen litt med en gang jeg kastet krykkene, men har tatt det forholdsvis rolig. Fremdeles er det slik at jeg skulle ønske jeg hadde noen smertestillende tilgjengelig, i tillegg til at det har begynnt å gjøre vondt i den andre ankelen. Hva kan jeg gjøre? Og hva kan de vedvarende smertene skyldes? Tusen takk! Henriette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Hei, ta en titt på disse: http://www.trim.no/artikler/belastningsskader.htm http://www.trim.no/skader.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.