Gå til innhold

Min kjære tidligere psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Jeg sitter her og gråter...fordi vi var så nære og tette i ni år..og nå skal vi ikke ha kontakt mer...

jeg har tatt overdoser fordi jeg ville dø uten deg...hvordan komme meg videre?

og etterhvert utviklet det seg et tett og nært forhold. så tett at...ja..det ble et forhold. på alle mulige måter.

jeg vil i grunn bare dø. men kan ikke si til den nye psyken, for hun kan ikke love at hun ikke går videre med saken.

Ni år....det er lenge det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176559-min-kj%C3%A6re-tidligere-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Ni år er lenge. Jeg har selv gått i rundt 6 år. Vi har snakket om hvordan avslutningen av terapien skal være. Kommer sikkert til å gå noen år til. Jeg er ikke redd, for ha har lovet meg en fornuftig nedtrappingsplan.for noen innebærer det ennenhver uke, deretter hver måned. og noen kommer innon hvert halve år bare for å snakke om løst og fast. Gamle pasielnter blir prioritert foran de nye. Snakk med psykologen din om dette, og fortell at dette er slett ikke uvanlig. Unnskyld skrivefeil, erlitt mdisinert.stinn i angst.men tror det er fornuftig nok det jeg skriver . truggheten om at vedkommende e der kan gjøre underverker.

lykke til så mye.

bugge.

bugge -jenta

Forhold? Man skal ikke ha forhold til sin psykolog. Da har han eller hun brutt en grense.

På mange måter har man et forhold til sin psykolokg, spesielt når en er gått i langvarigterapi. Det er normalt, og ikke usunt i seg selv. En vakker dag er prosessen min kommet så lang at "forholdet" oss i mellom kan avsluttes. Foeskjellen på dette forholdet og andre er at det finnes sted kun innenfor terapirommets vegger og er uten et seksuelt nnhold, i hvertfall fra terapeutens side.Gidder ikke rette skrivefeil tjoho. bær over med meg og min medisinering. Tanken er klarere enn koordineringen.

klem bugge

Gjest finnguala

Ni år er lenge. Jeg har selv gått i rundt 6 år. Vi har snakket om hvordan avslutningen av terapien skal være. Kommer sikkert til å gå noen år til. Jeg er ikke redd, for ha har lovet meg en fornuftig nedtrappingsplan.for noen innebærer det ennenhver uke, deretter hver måned. og noen kommer innon hvert halve år bare for å snakke om løst og fast. Gamle pasielnter blir prioritert foran de nye. Snakk med psykologen din om dette, og fortell at dette er slett ikke uvanlig. Unnskyld skrivefeil, erlitt mdisinert.stinn i angst.men tror det er fornuftig nok det jeg skriver . truggheten om at vedkommende e der kan gjøre underverker.

lykke til så mye.

bugge.

ja jeg hatte et kjærlighetsforhold til denne mannen, og nå er jeg knust. vi skal aldri mer prate sammen. en epoke er over. det gjør jævlig vondt.

Gjest svaksterk

Hei :-) så fint at du forteller nå, heller enn å fokusere på tabletter ol.... det han har gjort er ikke riktig overfor deg, og den eneste du beskytter er en mann som har fått deg til å miste tilliten til behandlere. Kanskje er det lurt å fortelle dette til den nye psyken din. Det er ingen andre enn ham du beskytter. Er det fair overfor deg selv at du skal lide og han ha det fint?

Lykke til.

Annonse

bugge -jenta

ja jeg hatte et kjærlighetsforhold til denne mannen, og nå er jeg knust. vi skal aldri mer prate sammen. en epoke er over. det gjør jævlig vondt.

Hadde han et kjærlighetsforhold til deg, stiller saken seg helt annerledes. Du trenger hjelp, og jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å snakke med den neste psykologen om det. At det oppstår et forhold mellom pasient og terapeut kan være naturlig, men da snakker vi om et terapeutisk og sunt forhold, IKKE et slikt forhold du antyder. Dette er svært alvorlig, og selv om du kanskje synes vedkommende fortsatt har mange gode sider,(ting oppleves sjelden svart/hvitt) er han IKKE i stand til å følge etiske retningslinjer for forholdet mellom pasient og terapeut. Følgelig bør han ikke jobbe som terapeut. Når man går til en terapeut skal man føle seg helt trygg, og da er det viktig at slike terapeuter som ham blir luket ut. Tøft, men her er det bare en riktig løsning slik jeg ser det.

Vennlig hilsen bugge.

Gjest Føler med deg

Hei Finngula

Jeg har opplevd nesten det samme. Ja, det gjør vondt. Det er jævlig vondt. Men det ER det beste. Et kjærlighetsforhold til en terapeut/behandler/hjelper er ikke bra. Det er det beste at man aldri mer skal ha kontakt. Det føles helt jævlig når det skjer. Det kan føles helt jævlig lenge lenge etter også. Men det er det beste at det blir slutt.

thinkerbell

Hei kjære finnguala.

Så flott at du klarer å snakke om det. På den ene siden synes jeg tankene til din nye behandler virker svært logisk. På den andre siden forstår jeg at du vegrer deg for å snakke med henne.

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor det skal være nødvendig å navngi vedkommende i prosessen med å komme seg videre.

Gjentakelsesfare bør selvsagt vurderes, men akkurat nå... hva er poenget med å fortelle hvem han var?

Gjest finnguala

Hei kjære finnguala.

Så flott at du klarer å snakke om det. På den ene siden synes jeg tankene til din nye behandler virker svært logisk. På den andre siden forstår jeg at du vegrer deg for å snakke med henne.

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor det skal være nødvendig å navngi vedkommende i prosessen med å komme seg videre.

Gjentakelsesfare bør selvsagt vurderes, men akkurat nå... hva er poenget med å fortelle hvem han var?

Jeg skal ikke navngi han. Men det vil etterhvert virke innlysende for henne hvem han er...har ikke gått med andre psyker for å si det sånn, og hun har jo fått journalnotater fra legen min.

Dette plager meg..mer og mer for hver dag...jeg skrev en mail til min tidligere psyk hvor jeg gav uttrykk for sinne. Jeg har kjempedårlig samvittighet og det plager meg hver dag.

thinkerbell

Jeg skal ikke navngi han. Men det vil etterhvert virke innlysende for henne hvem han er...har ikke gått med andre psyker for å si det sånn, og hun har jo fått journalnotater fra legen min.

Dette plager meg..mer og mer for hver dag...jeg skrev en mail til min tidligere psyk hvor jeg gav uttrykk for sinne. Jeg har kjempedårlig samvittighet og det plager meg hver dag.

Kinkig situasjon. Jeg er enig, det er enkelt å finne ut av hvem vedkommende er.

Jeg har forsøkt å vri hodet i diverse retninger for å finne ut hva jeg selv ville gjort om jeg var deg.

Her kommer konkulsjonen.

Jeg ville droppet nåværende behandler. Deretter ville jeg oppsøkt en privatpraktiserende på egenhånd, jeg ville heller betalt litt mer og vært sikker på at vedkommende ikke vet mer enn hva jeg forteller. På den måten kan du starte med blanke ark og ta dette i ditt tempo. Problemet er at uten henvisining må du sannsynligvis må opp i ca 500,- per time.

Har du råd ville jeg ikke vært i tvil.

Men med din nåværende økonomi tror jeg ikke det lar seg gjøre. Det åpenbare er at du trenger å snakke med noen om dette.. Har du vært hos din nye behandler i det siste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...