Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fliser uten varme under er veldig kaldt. Har det i vaskerommet. Har også et lite område i kjellerstua med fliser uten varmekabler. Ville aldri valgt å ha fliser uten varmekabler i et rom jeg skulle stå mye.

Et annet argument er også at alt som detter ned på fliser går i stykker, så personlig synes jeg ikke fliser på kjøkken er noe særlig. (Mener ikke å bestemme over deg altså - bare komme med et par argumenter:-)

Fliser uten varme er altfor kaldt.

Jeg ville dessuten ikke hatt flisegulv på kjøkkenet fordi det er så hardt å stå på. Foreldrene mine har det i huset sitt i Spania - etter en uke der var føttene mine helt ødelagt, og nå går jeg aldri barbent innendørs der mer. Har med helsesandaler.

Enig med de andre her; fliser uten varmekabler = iskaldt. Jeg synes fliser på kjøkkenet er upraktisk også fordi det er hardt å gå på, og fordi alt som detter ned knuser. Jeg ser også for meg at fugene kan bli misfarget av matsøl, men det vet jeg ikke om stemmer.

Vi valgte parkett på kjøkkenet, det har fungert fint hos oss.

Gjest så upraktisk da !!

Min svoger har fliser på kjøkken, i stue og i gang.

De MÅ kjøre på med varmekabler nesten året rundt pga at det blir alt for kaldt uten.

Ikke er det noe praktisk heller, mister du noe av type glass i gulvet så er det i 1000 knas.

Skikkelig upraktisk å ha fliser i oppholdsrom spør du meg.

Annonse

Takk for tips, en ulempe med parkett er at vi ikke har tenkt å skifte parkett i stua nå. Og da blir det først farveforskejell, også får vi kanskje ikke tak i samme parkett som kjøkkenenet når vi skal legge om i stua. Vi har veldig åpen løsning så det peneste hadde nok vært at de var lik.

Vanskelig det her...

Takk for tips, en ulempe med parkett er at vi ikke har tenkt å skifte parkett i stua nå. Og da blir det først farveforskejell, også får vi kanskje ikke tak i samme parkett som kjøkkenenet når vi skal legge om i stua. Vi har veldig åpen løsning så det peneste hadde nok vært at de var lik.

Vanskelig det her...

Hvis dere legger en list i overgangen mellom parkettene så markerer dere at det er et nytt rom. Da ser det ikke så unaturlig ut med ulike parketter selv om det er åpen løsning.

Gjest et tips fra meg

Vanskelig det her...

Legg klikk-klakk gulv som ser ut som fliser da vel.

Gjest et tips fra meg

Problemet med det er jo at det ikke tåler vann.

Søler man noe og ikke er klar over det riskerer du en kul i golvet.

Jeg har klikk-klakk gulv på kjøkkenet jeg, og mange mange andre jeg kjenner. Om du tørker opp vannet du griser, noe som er en selvfølge for meg, så blir det ingen "kuler" i det hele tatt.

Vi har Alloc Universal gulv, det var av de dyreste gulvene, de er impringnert i kantene, så det er VELDIG mye vann som skal ligge leeeenge før noe vil skje med gulvet.

Klikk-klakk gulv, regner IKKE med de billige da, er idag generelt veldig "hardhudet".

Annonse

Jeg har klikk-klakk gulv på kjøkkenet jeg, og mange mange andre jeg kjenner. Om du tørker opp vannet du griser, noe som er en selvfølge for meg, så blir det ingen "kuler" i det hele tatt.

Vi har Alloc Universal gulv, det var av de dyreste gulvene, de er impringnert i kantene, så det er VELDIG mye vann som skal ligge leeeenge før noe vil skje med gulvet.

Klikk-klakk gulv, regner IKKE med de billige da, er idag generelt veldig "hardhudet".

Jeg har også laminat fliser på kjøkkene, og det er veldig fint ja, og jeg har ikke buller selv, men det KAN jo skje.

F.eks hvis man har vannskåla til bikkja på kjøkkenet over lengere tid.

Gjest kaldt og hardt

Fliser uten varme under (enter varmekabler eller at rommet under og rundt er svært godt oppvarmet, eller at det går varmtvannsrør under) blir fort veldig kaldt.

Fliser på kjøkken er også veldig hardt, hvis en skal stå / trå mye der, eller man mister noe. Til og med hard plast går i stykker når en mister det på flisgulv.

Hva med å ta stilling til hvilket gulv dere ønsker i stuen neste gang, og så ta dette på kjøkkenet allerede nå? Hvis dere velger et lysekte gulv så skjer det ikke mye med fargen på et år eller to. Og setter dere på en list nå, gjør det ikke så mye at det ikke er likt i mellomtiden.

Gjest det blir jo ikke fint iallefall

Jeg ville hatt kabler. Stort sett knuser det man mister fra store høyder uansett fliser eller ei. Fordelen med fliser da er at du slipper kjempe hakk i parketten. (laminat gult er jo sterkere, men er stygt syntes jeg).

Helt til flisene sprekker ja ....... og de sprekker pga varmekablene.

En bekjent som har fliser i gangene, i stua, på kjøkkenet og på bad, har nå en "liten" jobb, godt over 100 fliser som må byttes pga at de har store stygge sprekker etter varmekablene, og det verste av alt, flisene er gått ut av produksjon .... får ikke tak i dem lenger .......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...