Gå til innhold

hvis man går fast på Cipralex og glemmer å ta den...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd å bli trøtt av Cipralex. Ikke dermed sagt at ingen opplever det, jeg vet ikke nok om medisinen til å vite det. Vil tro at det bare er 1-2 dager man har glemt å ta den, vil man ikke merke forskjell. Har man derimot glemt den i 1 ukes tid, kan det hende man får bivirkninger - som da man startet med medisinen.

Jeg ble ikke trøtt av Cipralex, men sov bedre om natta, tok den om morgenen.

Har ei venninne som ble veldig trøtt, sovna flere ganger daglig så dette er nok individuelt.

Glemte aldri å ta den, men leste at om så skjer så skal man ta som vanlig dagen etter, ikke dobbel dose. Om man glemmer over flere dager kommer vel ubehag vil jeg tro, man skal jo seponere forsiktig med denne slags medisin.

Er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt, men jeg prøver: Jeg gikk tom for medisin i løpet av helgen og fikk derfor ikke tatt riktig dose i går. Det merket jeg i løpet av ettermiddagen, ved at jeg ble smånervøs og urolig selv når jeg bare satt på rommet for meg selv.

I dag tidlig tok jeg normal dose igjen og det tok ca en halvtime, kanskje en time, før jeg merket at de virket.

Jeg blir ikke trøtt av cipralex, heller tvert om, derfor tar jeg den på morgenen.

Kizza1365380506

Dersom jeg glemte å ta mine tabletter fikk jeg en ekkel følelse av å være på siden av meg selv. Den forsvinner rett etter at jeg har tatt tabletten. Men virkningen er forskjellig fra person til person. Jeg ble ikke trøtt av tablettene etter ett år. Snarere tvert imot.

Mvh

Dersom jeg glemte å ta mine tabletter fikk jeg en ekkel følelse av å være på siden av meg selv. Den forsvinner rett etter at jeg har tatt tabletten. Men virkningen er forskjellig fra person til person. Jeg ble ikke trøtt av tablettene etter ett år. Snarere tvert imot.

Mvh

Du skriver som om du ikke bruker dem lenger?

Når det var så nøye med å ta dem punktlig, hvordan var det da og seponere? hvis du har sluttet da.

Håper på svar, da jeg har skrekkforestillinger om sepanering på denne medisinen.

MVH

Annonse

Jeg ble ikke trøtt av Cipralex, men sov bedre om natta, tok den om morgenen.

Har ei venninne som ble veldig trøtt, sovna flere ganger daglig så dette er nok individuelt.

Glemte aldri å ta den, men leste at om så skjer så skal man ta som vanlig dagen etter, ikke dobbel dose. Om man glemmer over flere dager kommer vel ubehag vil jeg tro, man skal jo seponere forsiktig med denne slags medisin.

Har du også sluttet med cipralex, gikk det bra?

mvh

Har du også sluttet med cipralex, gikk det bra?

mvh

Ja, det gjorde det, jeg seponerte over en drøy uke. Hadde heller ingen bivirkninger i oppstarten så var heldig sånn.

Lurer bare på om jeg skulle ha økt til 15mg., men vil helst ikke ta piller fast og var redd for at denne dosen også mistet effekten etterhvert derfor lot jeg det være. At dem virket på meg, ja, det gjorde dem. Derfor veldig skuffet da effekten begynte å avta.

Gjest Vegard

Glemmer jeg den bare ên dag går det bla, men glemmer jeg den flere dager på rad begynner jeg å få svimmelhetsanfall (støt/lyn i hodet), økt angst og dårlig konsentrasjon.

Jeg blir ikke trøtt av pillene.. Blir heller litt våken av dem :)

Cipralex er en super medisin for meg. Bruker den mot panikkangst / sosial fobi..

Kizza1365380506

Du skriver som om du ikke bruker dem lenger?

Når det var så nøye med å ta dem punktlig, hvordan var det da og seponere? hvis du har sluttet da.

Håper på svar, da jeg har skrekkforestillinger om sepanering på denne medisinen.

MVH

Jeg seponerte for fort. Jeg hadde brukt medisin i ett år. Gikk ned fra 20 mg til 15 i to uker og deretter til 10 mg. Da ble jeg løyen da. Depremert, kvalm, verket i kroppen, dobbeltsyn og faktisk tendenser til suicidal. Jeg gikk opp igjen i styrke og gikk 4-4-4 uker og reduserte med 5 mg om gangen og da gikk det fint. Er veldig takknemlig for den legen som hjalp meg. Jeg var virkelig redd, det kan jeg love deg.

Min svigerinne mente at medisinen ikke hjalp henne og sluttet brått etter tre uker. Hun fikk en slags form for elektrisk støt når hun snudde seg raskt, reiste seg fort osv. Skremmende.

Ta seponeringen sakte og over tid.

Mvh

Jeg seponerte for fort. Jeg hadde brukt medisin i ett år. Gikk ned fra 20 mg til 15 i to uker og deretter til 10 mg. Da ble jeg løyen da. Depremert, kvalm, verket i kroppen, dobbeltsyn og faktisk tendenser til suicidal. Jeg gikk opp igjen i styrke og gikk 4-4-4 uker og reduserte med 5 mg om gangen og da gikk det fint. Er veldig takknemlig for den legen som hjalp meg. Jeg var virkelig redd, det kan jeg love deg.

Min svigerinne mente at medisinen ikke hjalp henne og sluttet brått etter tre uker. Hun fikk en slags form for elektrisk støt når hun snudde seg raskt, reiste seg fort osv. Skremmende.

Mvh

Jeg grøsser over hva jeg har begitt meg ut på----

og så sier de at disse medikamentene ikke gir avhengighet.

Du sluttet på 5 mg du da?

Hvor lenge varte det for din svigerinne?

Håper på svar!

Mvh

En ting til Kizza. Hjalp dem deg? Og synes du eventuellt den virkningen varer?

Hadde du og din svigerinne oppstartproblemer?

Håper på svar--- er rådvill jeg nå.

Kizza1365380506

En ting til Kizza. Hjalp dem deg? Og synes du eventuellt den virkningen varer?

Hadde du og din svigerinne oppstartproblemer?

Håper på svar--- er rådvill jeg nå.

Beklager at jeg er inne så sjeldent.

Jeg hadde ingen oppstartproblemer. Ble litt svimmel og fikk ett par dager med utslett på brystet det var alt. Men jeg hadde en jevn oppstart med 2,5 mg i to uker, 5 mg i 2 uker osv opp til 20 mg,

På meg har medisinen hjulpet godt men jeg hadde også samtaler med psykiater. Første gangen fikk jeg tilbakefall en kort stund etter at jeg hadde sluttet, det var før jeg gikk til psyk. Så til sammen har jeg brukt medisinen to ganger to år med 5 mnd imellom hver gang. Nå har jeg vært uten medisin i 7 måneder og håper det skal gå bra. Jeg må nevne at jeg har medisin for bipolar lidelse også.

Min svigerinne hadde ingen tro på medisinen og sluttet som sagt etter tre uker og det var ganske ille.

Uansett hva som har skjedd meg i ettertid så hjalp medisinen meg den første verste tiden da jeg brøt helt sammen. Men som skeptikerne sier, det kan jo ha vært tiden jeg var sykemeldt som hjalp også...

Hvem vet, jeg er iallefall mye bedre.

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...