Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HeiJeg har over en lengre tid vært manisk depr. (bipolar lidelse 2). Jeg har vært i flere langvarige forhold og hatt mange venner opp gjennom årene...Det ender hver gang med at forhold og vennskap rakner da jeg til tider isolerer meg,er depressiv,hypoman etc..Er nå i et forhold med en jente som er helt fantastisk hun har stått ved min side under depresjon,innleggelse på psyk.,hypomani etc.Men nå føler jeg at hun er i ferd med å gi opp. Det er jo en stor påkjenning for pårørende å leve sammen med folk med denne lidelsen,har du noen råd ( oppskrift )på hvordan folk lettere kan leve med sånne som meg? Er det bøker som ang. pårørende?MvhBipolar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176749-p%C3%A5r%C3%B8rende-til-bipolare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du stemningsstabiliserende medisiner?

Det gjør jeg og med dem er jeg helt frisk og velfungerende.

Dermed er det ingen påkjenning for andre å være sammen med meg.

Hei Kriztina

Ja,jeg har vært igjennom mange mange typer medisiner. Har noen som slår meg helt ut hvis jeg blir for ekstrem men da fungerer jeg ikke i jobbsammenheng (blir helt zombie ).Tar for tiden Lamictal og Orfiril...har ikke funket for meg ennå.

Gjest kriztina

Hei Kriztina

Ja,jeg har vært igjennom mange mange typer medisiner. Har noen som slår meg helt ut hvis jeg blir for ekstrem men da fungerer jeg ikke i jobbsammenheng (blir helt zombie ).Tar for tiden Lamictal og Orfiril...har ikke funket for meg ennå.

Jeg har vært igjen Fontex, Zyprexa, Zeldox, Fluanxol, Nozinan, Alopam og Lamictal i diverse kombinasjoner. Var innlagt i 1,5 år minst i strekk.

Men så ØKTE vi på Lamictal og tilsatte litium. Jeg har ingen bivirkninger og er helt frisk:)

Lykke til med å finne rette kombinasjon. Vet hvordan det er å miste venner. I tillegg ble jeg aldri ferdig med videregående. Er i gang igjen nå.

Jeg har vært igjen Fontex, Zyprexa, Zeldox, Fluanxol, Nozinan, Alopam og Lamictal i diverse kombinasjoner. Var innlagt i 1,5 år minst i strekk.

Men så ØKTE vi på Lamictal og tilsatte litium. Jeg har ingen bivirkninger og er helt frisk:)

Lykke til med å finne rette kombinasjon. Vet hvordan det er å miste venner. I tillegg ble jeg aldri ferdig med videregående. Er i gang igjen nå.

Takk for det :-)

Får bare fortsette og mikse på medisinene til det funker...

Takk for det :-)

Får bare fortsette og mikse på medisinene til det funker...

Stå på ,kjenner meg svært mye igjen i det du skriver er helt lik selv har hatt det ganske så likt faktisk.Mange venner og kjærester har kommet og gått opp gjennom årene som er forferdelig synd men hva kan man gjøre nei ikke så mye en å håpe på rette medisinering,men om man finner den rette etter mitt tilfelle hvertfall er det perioder der ikke disse heller ikke funker skikkelig så da må en være ærlig og åpen for kjæreste og familie og er de gla i oss må de godta og vite at dette er noe vi absulutt ikke vil og at det ikke er vondt ment mot dem.Min samboer har utrolig vanskelig med å takle meg syk utrolig men vi er da enda samboere etter 5år og det har ikke hvært rosenrødt skal jeg si deg:(Men vi har klart det,selv om jeg er umulig til tider.Stå på,lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...