Gå til innhold

Ganske langt dette men håper på svar.

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei jente med diagnose manisk depressiv rapid syckler er jeg,har hatt denne diagnosen siden 98 en del år med mange innleggelser,Har prøvd en del medisiner men nå står jeg fast på topimax og litium som jeg ikke helt vet hvordan funker for bare en mnd siden oppstart med topimax.Jeg har ett problem med stadig humørsingninger dette kan skje flere ganger på en dag og hvor jeg blir hissig,sint,fortvila og lei osv,dette får jeg beroligende til å dempe men lurte egentlig på er dette biopolar en eller to?Jeg ble testa på sykehuset for eplepsi fordi dette kommer i anfall på en måte men det ble ikke funnet noe,da må de jo ha i bakhodet det kan være noe annet i og med de tester meg for eplepsi,jeg husker gjerne ikke helt hva som skjer når dette skjer og som sagt på det værste kan det være flere ganger til dagen.Men jeg har jo mine stabile perioder også hvor ingenting skjer,så min tidligere lege sa hun hadde aldri opplevd noen som svingte så for i perioder,kan dette være noe annet?eller noe i tillegg?Jeg vet dere skal ikke sette diagnoser men jeg har tenkt om kanskje jeg har noe i tillegg eller noe annet liksom.

Hmm alle disse ustabile følelser osv er vanskelige for meg å takle meg også min samboer,jeg har også den siste tiden blitt besatt av tanken på slanking kg osv osv uff dette ble langt men jeg har utrolig vanskelig for å få frem alt til legen når jeg skal dit,tørr"glemmer"glemmer liksom alt jeg skal si.

Sitter hele nettene oppe og skriver og tenker det er liksom på nattestid jeg fungerer best.

Menmen jeg håper du kan svare litt på dette og at du ikke synes det var ett stort mas fra meg siden jeg skrev så mye.

Takk på forhånd!:)

Fortsetter under...

travis1365380598

Hallo, jeg har det litt på samme måte - bare uten manier. Kan vel ikke svare deg på så mange av spørsmålene dine, men det høres uansett ut som du har det veldig tøft. Jeg føler ikke at det er mulig å kontrollere mine svingninger. De kommer bare kastet på. Er det sånn med dine også? Kjenner meg også igjen i det at det er vanskelig for den du bor sammen med.

Hallo, jeg har det litt på samme måte - bare uten manier. Kan vel ikke svare deg på så mange av spørsmålene dine, men det høres uansett ut som du har det veldig tøft. Jeg føler ikke at det er mulig å kontrollere mine svingninger. De kommer bare kastet på. Er det sånn med dine også? Kjenner meg også igjen i det at det er vanskelig for den du bor sammen med.

Ja de dukker bare opp uten at jeg aner det,uten å tenke over hva som skjer eller noe som helst anfallene som jeg kaller det kommer av seg selv og kan ha ganske tragiske følger av og til jeg kan finne på det utroligste viss jeg ikke klarer å roe meg ned.Nå de siste dagene vet jeg ikke om jeg er på vei oppover igjen?Jeg er oppe ganske lenge om nettene trenger lite søn sover maks4timer og står opp og rydder og styrer hele dagene så jeg aner ikke helt vil ut å drikke i helga,men klarer ikke helt se om jeg er på vei opp over denne gangen??Av og til kan jeg greie se det men ikke akkurat nå,hmm vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...