Gå til innhold

behandling av anoreksi

Anbefalte innlegg

Gjest behandling av anoreksi

Hva slags behandlingsplasser finnes for voksne med anoreksi i Norge og evt. utlandet som er bra?

Noen med erfaringer, gode som dårlige?

Har hatt anoreksi i mange år og vært mye innlagt og går til behandling. Skal vurdere nye alternativer(innleggelse) for å prøve komme ut av det.

NHD, har du noe nyttig informasjon eller råd å komme med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176816-behandling-av-anoreksi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor du bor.

Om du bor i Midt-Norge, har vi et utmerket behandlingstilbud i Levanger.

Det skal finnes et spesialtibud i hver helseregion.

Nord-Norge da?

Men det er også snakk om å søke andre steder om det skulle måtte til for å få en godt nok tilbud.

Vet du noe om RASP?

Gjest svaksterk

Nord-Norge da?

Men det er også snakk om å søke andre steder om det skulle måtte til for å få en godt nok tilbud.

Vet du noe om RASP?

Hei, jeg vet om noen som har vært på modum bad. Tre mnd opphold. De er fornøyde ihvertfall. :-)

Synes det virker som om du er motivert og liker innstillingen din!

Stå på, lykke til! :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nord-Norge da?

Vet du noe om RASP?

Ja, jeg hørte om RASP senest i dag. Referat fra kurs holdt av nasjonalt nettverk i går.

Jeg forsto det slik at de er like meget i en nedbyggingsfase som det motsatte. Dessverre.

Hei, jeg vet om noen som har vært på modum bad. Tre mnd opphold. De er fornøyde ihvertfall. :-)

Synes det virker som om du er motivert og liker innstillingen din!

Stå på, lykke til! :-)

Jeg har igjen andre som har dårlig erfaring med modum, så har utelukket dem.

Annonse

Ja, jeg hørte om RASP senest i dag. Referat fra kurs holdt av nasjonalt nettverk i går.

Jeg forsto det slik at de er like meget i en nedbyggingsfase som det motsatte. Dessverre.

Hva?? Hvorfor det? Det skal jo etter planen være motsatt, på grunn av det trengs flere plasser.

Hvordan er det der, vet du det?

Gjest Timari

Jeg har igjen andre som har dårlig erfaring med modum, så har utelukket dem.

jeg tror at uannsett behandlingssted så vil det alltid være noen som ikke får utbytte av behandlingen. Kanskje er ikke Modum stedet for deg, kanskje er det det? Det er mange faktorer som spiller inn her, blant annet motivasjon, hvilke personer som skal følge deg opp osv. Så undersøk litt mer før du fullstendig forkaster det.

jeg tror at uannsett behandlingssted så vil det alltid være noen som ikke får utbytte av behandlingen. Kanskje er ikke Modum stedet for deg, kanskje er det det? Det er mange faktorer som spiller inn her, blant annet motivasjon, hvilke personer som skal følge deg opp osv. Så undersøk litt mer før du fullstendig forkaster det.

Fornuftig sagt! Slik er det.

Ja, jeg vet det. Men har lest en del om Modum og synes ikke det "passer" meg.

Meningen med innlegget var å høre om andres erfaringer om ulike tilbud, på godt og vondt. Bare for å vite mer.

Annonse

Ta et søk på: BUAS (på google). Kanskje du finner noe som kan hjelpe deg der.

Takk, vært i utlandet gjenom dem(men brøt behandlingen selv), men muligens man må prøve på nytt.

Er dette enda et tilbud, etter det som jeg har lest er dette tilbudet nedlagt/redusert(?) siden begynnelsen av 2004.

Noen som har erfaringer med BUAS eller andre behandlingesplasser generelt?

det er så vidt jeg vet opprettet et senter for spiseforstyrrelser ved nordlandssykehuset i bodø.

Slik jeg har forstått det, gjelder følgende i Helse Nord:

Spiseforstyrrelser i barne-og ungdomspsykiatrien dvs tom 17 år behandles i Tromsø.

Behandling av voksne, fom 18 år, skjer ved en enhet med fire senger i Bodø.

Gjest en mamma i nord

Slik jeg har forstått det, gjelder følgende i Helse Nord:

Spiseforstyrrelser i barne-og ungdomspsykiatrien dvs tom 17 år behandles i Tromsø.

Behandling av voksne, fom 18 år, skjer ved en enhet med fire senger i Bodø.

Det er sikkert riktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...