Gå til innhold

cipralex-- gode virkninger etter seponering?

Anbefalte innlegg

Hei, er som før nevnt her nettopp begynt på cipralex, fortsatt med store bivirkninger. Bruker fortsatt ca 3 mg.

Nå er jeg desverre:)), men selvsagt også, nysjerring på cipralex, og dets virkning.

På grunn av tidligere dårlig erfaring med seroxat og anafranil,(les serotinin) og da spesielt på dette med seponering, har jeg vært redd ssri og unngått det i årevis.

Men så ble jeg så mye verre i min spenningstilstand, at jeg bare må prøve noe. Annet AD har ikke hjulpet nevneverdig.

Er for tiden ikke ute av huset på grunn av spennigner og svimmelhet.

Og slik kan det jo ikke fortsette.

Og ble anbefalt cipralex.

Og leser og leser om det her på nettet. Burde ikke gjort det, men greier ikke la være.

For det er overflod av de som klager, imot de som er fornøyd.

Noe som har skremt meg enda mere. Særlig på seponering.

Kanskje er det slik at de som har dårlig erfaring skriver mest.

Vet jo at det hjelper mange, og at de får ett nytt liv. Og det er jo mitt håp også, som jeg selvsagt deler med alle andre som prøver.

Er det noen som har gode tilbakemldinger å oppmuntre meg med.

Vet at det er individuellt, men har nå lest så mye negativt at jeg også gjerne vil lese litt positivt.

Er det noen her som har hatt store oppstartvansker, men allikevel god virkning?

Moderat seponerings problem, og at den gode virkninger har vart.

At den styrken som du fikk da du gikk på dem, også vedvarte etter seponering.

Håper noen kan svare!

MVH rådvill

Fortsetter under...

Har ei venninne som slet veldig i flere uker, men var tålmodig. Effekten kom til slutt, men bivirkningene i starten var slitsomme. Hun måtte bl.a. sove flere ganger om dagen, var helt utslått. Hadde også mere angst.

Nå har hun gått på SSRI i noen måneder og sier hun har et mye bedre liv.

Min erfaring har du jo :-)

Så lykke til inkink.

Gjest den ekte noor

Er som oftest slik at de som er mest misfornøyd klager mest og høyest, desverre.

Har aldri brukt cipralex, men har gode erfaringer med cipramil. Da jeg startet på den sov jeg omtrent døgnet rundt, men etter en måneds tid ga det seg, og jeg er ikke deprimert etc. lengre, men lever et flott og godt liv:) Prøvde å seponere en gang, men ble syk, så det ser ut til at jeg kommer til å gå på disse resten av livet, en liten pris å betale for det fantastiske livet jeg har fått synes jeg. Har gått på dem siden 2001...

Så stå han ut, så blir det kanskje bra for deg og, lykke til:)

Jeg har selv gått på cipralex i et halvt år, sluttet nå for noen mnd siden.Mener at cipralex har gjort vondt verre for meg. Bivirkningene er verre en jeg hadde tror. Og det legene informerte om.

Hei takk for svar, hvordan var bivirkningene? og seponeringen?

Du er vel tilbake i normalen? ikke blitt verre enn du var før du begynte??

Håper på svar!

Er som oftest slik at de som er mest misfornøyd klager mest og høyest, desverre.

Har aldri brukt cipralex, men har gode erfaringer med cipramil. Da jeg startet på den sov jeg omtrent døgnet rundt, men etter en måneds tid ga det seg, og jeg er ikke deprimert etc. lengre, men lever et flott og godt liv:) Prøvde å seponere en gang, men ble syk, så det ser ut til at jeg kommer til å gå på disse resten av livet, en liten pris å betale for det fantastiske livet jeg har fått synes jeg. Har gått på dem siden 2001...

Så stå han ut, så blir det kanskje bra for deg og, lykke til:)

Hei og takk for svar...

Seponerte du veldig langsomt og ble så syk, eller var det litt for raskt.

Det er jo det legene mener, at det skal gå greit over lang tid.

Jeg har nemlig lite lyst til å gå på sånne medisiner livet ut. Men trenger absolutt ett løft nå.

Håper de kan gi meg det.

Håper på svar!

mvh

Annonse

Har ei venninne som slet veldig i flere uker, men var tålmodig. Effekten kom til slutt, men bivirkningene i starten var slitsomme. Hun måtte bl.a. sove flere ganger om dagen, var helt utslått. Hadde også mere angst.

Nå har hun gått på SSRI i noen måneder og sier hun har et mye bedre liv.

Min erfaring har du jo :-)

Så lykke til inkink.

Takk for sist og takk for svar Hønemor!

mvh

Gjest prøveklut

Cipramil hadde jeg god effekt på fra første pille omtrent. Hadde heller ikke særlig problemer med nedtrapping enda jeg ikke tok det så nøye med doser etc. Det eneste jeg merket litt til var susing i ørene eller piping. Cipralex hadde jeg mindre effekt av og sto bare på den noen måneder før jeg trappet ned forsiktig en måneds tid. Fikk bare susing i ørene da og.

Den første ssri'en jeg prøvet ut (Zoloft) var det verste jeg har vært borti og utløste ekstrem angst, så jeg sluttet etter 3 uker.

Cipramil derimot hadde virkning fra første stund, så du må nok bare prøve ut og se hva som passer deg best. Du har ingen garanti for at det folk sier her om bivirkninger/gode effekter vil gjelde for deg. Det må prøves på kroppen.

travis1365380598

Tror man ikke skal høre så mye på andres erfaringer. Det er jo så individuelt hvordan medisinen funker. Men kjenner meg igjen at det ikke er så lett å la være. Remedyfind.com heter en engelsk side med masse brukererfaringer. Der er Cipralex rangert som 4. best.http://www.remedyfind.com/rm-86-Celexa.asp mot depresjon. Jeg har brukt den siden masse - får litt mer helhetsinntrykk av ulike medisiner og virkning/bivirkning.

Gjest den ekte noor

Hei og takk for svar...

Seponerte du veldig langsomt og ble så syk, eller var det litt for raskt.

Det er jo det legene mener, at det skal gå greit over lang tid.

Jeg har nemlig lite lyst til å gå på sånne medisiner livet ut. Men trenger absolutt ett løft nå.

Håper de kan gi meg det.

Håper på svar!

mvh

Brukte en mnd, seponerte fra 40mg ned til 10 mg, siden psykologen mente det var lurt. Men ble syk igjen, og ble enig med legen om å gå opp til 50mg en periode, og nå er jeg tilbake på 40mg. Byttet og psykolog:)

Brukte en mnd, seponerte fra 40mg ned til 10 mg, siden psykologen mente det var lurt. Men ble syk igjen, og ble enig med legen om å gå opp til 50mg en periode, og nå er jeg tilbake på 40mg. Byttet og psykolog:)

Takk for svar! Håper du fortsatt vil fungere godt med den.

MVH

Tror man ikke skal høre så mye på andres erfaringer. Det er jo så individuelt hvordan medisinen funker. Men kjenner meg igjen at det ikke er så lett å la være. Remedyfind.com heter en engelsk side med masse brukererfaringer. Der er Cipralex rangert som 4. best.http://www.remedyfind.com/rm-86-Celexa.asp mot depresjon. Jeg har brukt den siden masse - får litt mer helhetsinntrykk av ulike medisiner og virkning/bivirkning.

takk for råd travis!

Gjest På'n igjen

Jeg går på Cipralex med god virkning og eneste bivirkning er hard mage.

Har du lest noe om seponering av Cipralex her inne? At det var vanskelig? Det har ikke jeg funnet, men jeg har kanskje ikke brukt riktig kombinasjon av søkeord.

Jeg hadde fæl seponering av et annet SSRI og er livredd for å oppleve det igjen nemlig. Men får håpe jeg ikke opplever det. *tenk positivt* Nå måtte jeg forresten bare begynne på et eller annet, så får en bare ta det som kommer. Den virker iallefall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...