Gå til innhold

tolvon/vallergan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bugge -jenta

Hvis du tenker på det som et innsovingsmiddel, må vallergan tas en 3-4 timer(litt individuelt) før du legger deg, og man kan våkne med en hangoverfølelse. Denne følelsen har gitt seg relativt fort i mitt tilfelle, men det forutsetter rett dosering. Tar man for mye kan man bli liggende trøøtt i senga utover dagen. Må altså prøve seg litt forsiktig frem. Tolvon var også grei, som innsovingshjelp. Økt appetitt oppstod bare når jeg brukte det som et regelmessig antidepressiva. Man kan kanskje bytte litt på.

Og innimellom bruke stilnoct, eller imovane, hvis man virkelig strever med søvnen.

Det er ikke kjekt å måtte ta noe, men alternativet for meg er søvnløse netter, angst, migrene osv.En dårlig sirkel hvor jeg ikke fungerer. Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176965-tolvonvallergan/#findComment-1182896
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler og foretrekker tolvon, selv om vektøkning er et kjent problem i forbindelse med denne medisinen. Hvis man klarer å ikke spise mer enn vanlig, eller holder seg i økt aktivitet, går ikke vekta opp. Tolvon gjør ikke noe med forbrenninga, den kan øke sultfølelsen.

Med Vallergan ble jeg forferdelig trøtt dagen etter, nesten uansett hvor tidlig jeg tok den.

Med Tolvon kommer jeg meg greit opp om morgenen (hvis jeg tar medisinen før kl 22 og legger meg før 23). Tolvon har en veldig god effekt på meg. Jeg tar samtidig cipralex, og tror disse to medisinene forsterker hverandres gode egenskaper. Kjenner godt forskjell på energinivået mitt etter å ha gått fast på tolvon en stund i forhold til det jeg hadde med bare cipralex.

I felleskatalogen står det om bivirkninger til Vallergan:

"Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, dyspeptiske symptomer. Øvrige: Døsighet, lett hodepine, lett svimmelhet, nesetetthet"

Og Tolvon:

"Hyppige (>1/100): Sentralnervesystemet: Døsighet. Mindre hyppige: Vektøkning"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176965-tolvonvallergan/#findComment-1183064
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...