Gå til innhold

Er jeg meg....Eller bare syk?

Anbefalte innlegg

Alill1365380691

Føler at jeg blir behandlet som "noe" som er sykt....Føler ikke at jeg blir sett på som den jeg er ...De ser liksom bare problemene mine...Er ikke lett å få tro på seg selv når man får høre at "det ikke er håp for meg",at jeg er en såkalt "langtidspasient",at jeg er "skadet for livet" osv,osv! Får ihvertfall ikke noe håp om en bedre hverdag på den måten....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177049-er-jeg-megeller-bare-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alill1365380691

Hei Alill, hvem i all verden er det som sier at "det ikke er håp for deg"?

Klarer du å si i fra til de som sier sånne ting til deg, at det tar håpet fra deg og at det gjør vondt verre?

Jeg klarer heller ikke si ifra....Er ikke så flink til å si ifra om noe som helst egentlig! Tenker at andre vet best,og at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt....Dette fører jo til at jeg bare synker langt,langt ned....Men kanskje er det meningen???

Annonse

Sykehuset,leger,til og med foreldre....

Klarer du å si til dem hva du syns det gjør med deg at de sier slike ting?

Behandlere legger nok vekt på alle problemene dine og fokuserer veldig på disse, men det er fordi de jobber med å behandle dem slik at DU skal bli så frisk som mulig. Og hvis du er "skadd for livet", så er du neppe det på alle områder. Finn de "uskadde" sidene ved deg selv og forsøk å legg vekt på disse. Kanskje du blir mer synlig da? Nå bare tenker jeg høyt..Jeg mener bare at alle mennesker er genuint seg selv bakenfor eventuell psykdom. Det er du også, men for at andre skal se det må du tørre og vise det fram.

Jeg klarer heller ikke si ifra....Er ikke så flink til å si ifra om noe som helst egentlig! Tenker at andre vet best,og at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt....Dette fører jo til at jeg bare synker langt,langt ned....Men kanskje er det meningen???

Nei. Jeg tror ikke det er meningen at du skal synke langt ned, men kanskje skjer det fordi du ikke setter grenser?

Det er i alle fall én ting ingen andre i hele verden kan vite bedre enn deg, og det er hvordan du føler deg!

Hvordan man skal handle i forhold til disse følelsene, kan både foreldre og behandlere mener de vet noe om, men uten at du sier noe om hva du føler, så "behandler" de deg kanskje på helt feil grunnlag?

Alill1365380691

Klarer du å si til dem hva du syns det gjør med deg at de sier slike ting?

Behandlere legger nok vekt på alle problemene dine og fokuserer veldig på disse, men det er fordi de jobber med å behandle dem slik at DU skal bli så frisk som mulig. Og hvis du er "skadd for livet", så er du neppe det på alle områder. Finn de "uskadde" sidene ved deg selv og forsøk å legg vekt på disse. Kanskje du blir mer synlig da? Nå bare tenker jeg høyt..Jeg mener bare at alle mennesker er genuint seg selv bakenfor eventuell psykdom. Det er du også, men for at andre skal se det må du tørre og vise det fram.

Tør vel egentlig ikke det....Men kanskje jeg en dag blir sterkere å virkelig klarer å si fra....Fra Bjørn Eidsvåg's "Se meg" sang..........."Det er en meg her inne"

Alill1365380691

Nei. Jeg tror ikke det er meningen at du skal synke langt ned, men kanskje skjer det fordi du ikke setter grenser?

Det er i alle fall én ting ingen andre i hele verden kan vite bedre enn deg, og det er hvordan du føler deg!

Hvordan man skal handle i forhold til disse følelsene, kan både foreldre og behandlere mener de vet noe om, men uten at du sier noe om hva du føler, så "behandler" de deg kanskje på helt feil grunnlag?

Ja,det kan veldig godt være....Vil helst være usynlig,smatidig som jeg vil bli sett.Ofte så lar jeg være å gjøre ting jeg faktisk kan,bare fordi jeg er så redd for å bli "sett"! Vi er rare vi mennesker...

Tør vel egentlig ikke det....Men kanskje jeg en dag blir sterkere å virkelig klarer å si fra....Fra Bjørn Eidsvåg's "Se meg" sang..........."Det er en meg her inne"

Alt tar tid, og ofte må man ha tenkt tanken både en, to og mange, mange ganger før man tør omsette den i handling. Paradokset er at styrke ofte er noe vi får først _etter_ at vi har våget å kaste oss ut i noe.

Bjørn Eidsvåg har forresten mange fine tekster :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...