Gå til innhold

når psykologen har driftsavtale hvorfor må jeg betale da?

Anbefalte innlegg

Gjest Liljekonvallen

jeg har nettopp begynt hos en ny behandler, en klinisk psykolog spesialist i voksenpsykiatri. jeg har frikort men allikevel må jeg betale 200 kroner hver gang hos henne. Jeg forstår ikke helt opplegget. Hun har visst driftsavtale, men bare delvis etter som jeg har forstått.

Kan psykologer ha halvveise driftsavtaler?

Fortsetter under...

Gjest liljekonvallen

Dette er egenandel, vanlig hos alle spesialister. Når du kommer over frikortgrensen (ca. 1500 i året) slipper du å betale mer.

så jeg ikke misforstår deg: skal spesialister likevel ta en egenandel selv om man har frikort? Jeg har betalt min egenandel på 1500 hos en annen behandler så jeg har frikort. er det riktig at jeg fremdeles skal betale 200 kroner hver gang da?

Gjest en annen

så jeg ikke misforstår deg: skal spesialister likevel ta en egenandel selv om man har frikort? Jeg har betalt min egenandel på 1500 hos en annen behandler så jeg har frikort. er det riktig at jeg fremdeles skal betale 200 kroner hver gang da?

Nei, hvis du _har_ frikort for i år skal de ikke ta egenandel, såfremt det ikke er noe spesielt jeg ikke har hørt om.

Gjest liljekonvallen

Nei, hvis du _har_ frikort for i år skal de ikke ta egenandel, såfremt det ikke er noe spesielt jeg ikke har hørt om.

Tror jeg ringer psykologforeningen for å få klarhet i dette her. Har ikke inntrykk av at hun er useriøs men synes denne ordningen er litt merkelig

Gjest ittnoproblem

Tror jeg ringer psykologforeningen for å få klarhet i dette her. Har ikke inntrykk av at hun er useriøs men synes denne ordningen er litt merkelig

Da er det mulig at hun ikke visste at du hadde frikort fra før. Du må opplyse om dette og vise det fram. Det du har betalt hos henne etter frikort får du tilbake på trygdekontoret mot vist kvittering.

Annonse

Gjest liljekonvallen

Da er det mulig at hun ikke visste at du hadde frikort fra før. Du må opplyse om dette og vise det fram. Det du har betalt hos henne etter frikort får du tilbake på trygdekontoret mot vist kvittering.

jeg har vist frem frikortet til henne, så det vet hun om. Eller kan hun rett og slett ikke ha fått med seg det?Da må hun jo være tjukk i hodet. Men finnes det noe slik som halvveis driftsavtale?

Hm....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...