Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sånn: dette ble et langt innlegg, men føler meg litt bedre av å skrive ned noen av tankene mine.

Da har jeg runda 34 og enda ikke fått meg dame. Blir alltid deppa på bursdagen min og etterpå.Hvet faktisk ikke hva jeg gjøre galt.Blir ignorert eller oversett.Får stadig spørsmål om jeg har fått meg dame så det kan ikke være de synes jeg er for stygg heller selv om jeg fikk høre hvor stygg jeg var da jeg gikk på skolen.Ble mobbet i alle år på barne og ungdomsskolen pga. jeg har hareskår.

Har ikke noen jeg kan kalle nære venner.Nå har jeg kun bekjentskaper.Ble under oppveksten aldri invitert med i bursdagselskap til de jeg gikk i klassen med etter ca tredje klasse. Da jeg gikk førerkort ble det til at jeg stort sett var sjåfør. Dette var stort sett et nytteforhold. Ble faktisk aldri spurt om jeg ville være med å drikke på den tiden. Når jeg ville drikke fant jeg ut at jeg hadde ingen å være sammen med.

Har slitt med selvmordstanker helt siden den tiden. Kommer spesielt kraftig på bursdagen min og tiden etterpå.Ganske ofte ellers også.

Har nå problemer med å skaffe meg et sosialt nettverk, blir liksom aldri invitert ut på noe nå heller,selv om jeg er i fast jobb klarer jeg ikke skaffe meg noe sosialt nettverk på jobben. Hvet ikke hvordan jeg skal skaffe det.

Kunne skrevet mye mer om hvordan jeg har hatt det, men hvet ikke hvordan jeg skal formulere det.

De sier trening og sunt kosthold skal hjelpe på depresjoner, men har ikke merket mye til det.Vil kalle meg selv i god form.Er 181 høy og 80 kg så tykk er jeg ikke. Er i rimelig god form også da jeg trener vekter og sykler en del. Bor på en liten plass hvor alle hvet alt om alle og har ikke lyst på/er redd sladderen hvis jeg går til psykolog. Er det mulig å reise andre steder hvor ingen kjenner meg? Var hos psykolog da jeg var student, men flyttet da jeg fikk jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykketil!

Så trist å høre at du ikke føler at du har noen nære venner eller kolleger du kan betro deg til. Du synes ikke fremmed for tanken om å forsøke en psykolog igjen. Det vil jeg absolutt anbefale deg. Psykolog har taushetsplikt. Selv om du bor på et lite sted skal du være sikret anonymitet. (Jeg er selv vokst opp på en liten øy). Har du tenkt på muligheten for å bosette deg på et større sted, hvor fritidstilbudet er større og muligheten for å treffe på hyggelige, ikke forutinntatte folk, absolutt skulle være tilstede? Med en slik oppvekst som du skisserer å ha hatt, er det ikke underlig om din selvfølelse er lav. Utfra det du skriver synes det likevel som du har "guts" i deg til å komme "opp og frem". Du kunne kanskje, som en start, prøve noen chattesteder. Jeg er ganske sikker på at du vil få bekreftelse på din person!

Jeg ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/#findComment-1189111
Del på andre sider

Så trist å høre at du ikke føler at du har noen nære venner eller kolleger du kan betro deg til. Du synes ikke fremmed for tanken om å forsøke en psykolog igjen. Det vil jeg absolutt anbefale deg. Psykolog har taushetsplikt. Selv om du bor på et lite sted skal du være sikret anonymitet. (Jeg er selv vokst opp på en liten øy). Har du tenkt på muligheten for å bosette deg på et større sted, hvor fritidstilbudet er større og muligheten for å treffe på hyggelige, ikke forutinntatte folk, absolutt skulle være tilstede? Med en slik oppvekst som du skisserer å ha hatt, er det ikke underlig om din selvfølelse er lav. Utfra det du skriver synes det likevel som du har "guts" i deg til å komme "opp og frem". Du kunne kanskje, som en start, prøve noen chattesteder. Jeg er ganske sikker på at du vil få bekreftelse på din person!

Jeg ønsker deg alt godt!

Hvet at psykolog har taushetsplikt er litt redd for at folk jeg kjenner skal se meg gå dit. Har flyttet to ganger bodde tre år på Gjøvik. Fikk ikke noe bedre kontakt med folk der.Bor nå i et av dalførene våre.Har vært med på en del fritidstilbud men kommer ikke noen veg.Føler jeg er enstøing uten å egentlig ville det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/#findComment-1189809
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Hvet at psykolog har taushetsplikt er litt redd for at folk jeg kjenner skal se meg gå dit. Har flyttet to ganger bodde tre år på Gjøvik. Fikk ikke noe bedre kontakt med folk der.Bor nå i et av dalførene våre.Har vært med på en del fritidstilbud men kommer ikke noen veg.Føler jeg er enstøing uten å egentlig ville det.

Da har jeg vært hos psykolog og et dagsenter hvor vi treffes to ganger i uka for å være sammen.Spiser prater og ser på tv. Føler ikke at jeg passer inn der. Er ikke det jeg trenger så jeg gidder ikke være der mer.Har prøvd det i tre måneder.

Så det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/#findComment-1461312
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg ønsker deg alt godt!

Har nå vært på chattesider en stund, men det blir litt for mye envegskommunikasjon.Jeg skriver en del og får enlinjerssvar tilbake. Har enda ikke opplevd å bli kontaktet selv om jeg har bilde og en utfyllende profil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/#findComment-1579631
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da har jeg vært hos psykolog og et dagsenter hvor vi treffes to ganger i uka for å være sammen.Spiser prater og ser på tv. Føler ikke at jeg passer inn der. Er ikke det jeg trenger så jeg gidder ikke være der mer.Har prøvd det i tre måneder.

Så det hjelper ikke.

Ingen svar? var vel ikke mye å si heller. Er fortsatt deppa, får kanskje bestille en time til psykolog. Er lenge siden jeg har vært der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177668-deprimert/#findComment-1611562
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...