Gå til innhold

NHD og andre; angst for å oppsøke lege for fysikse problemer

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

Jeg lurer egentlig bare på om en allmenpraktiserende lege har et annet syn på pasienter som sliter med psykiske problemer? Vil de automatisk begynne å se om det kan være psykiske årsaker til de fysiske plagene?

Jeg er nemlig livredd for å gå til fastlegen fordi jeg er så redd for å bli stemplet og sett på som en som bare tror hun er syk, fordi jeg sliter og har slitt med psykiske problemer i mange år.

Jeg må bare tilføye at jeg sjelden går til legen for fysiske plager, og om jeg går er det fordi andre tvinger meg.

Jeg har for øvrig en barndom som er preget av veldig mye sykdom, der det alltid ble funnet fysiske årsaker til problemene. Kan dette ha noe med angsten for å oppsøke legen nå?

Fortsetter under...

Gjest gladiol

Tror nok dette er veldig individuelt.

Min sønn har div. plager som jeg har regnet med er psykisk betinget. Men da symptomene forsterket seg vesentlig oppsøkte vi fastlegen.

Han var veldig opptatt av at det fysiske skulle sjekkes/utelukkes før det ble vurdert om det kunne være psykisk.

Synes du skal oppsøke legen din og blir du ikke behandlet med respekt for at det kan være fysisk så går det ann å bytte lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...