Gå til innhold

Angst for å drive med fildeling

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Jeg er student, og har endel programmer, filmer og annet stæsj som er "opphavsrettbeskyttet".

Men jeg får angst over å ha det. Redd de skal bøtelegge meg med hundretusen av kroner, eller putte meg i fengsel.

Det "lureste" hadde kanskje vært å slette alt dette, men mye av det er faktisk veldig nyttige programmer, som jeg har bruk for i min utdannelse, og det ville koste meg forferdelig mye å kjøpe dette.

Så det vil jeg ikke.

Men hva sier dette egentlig om meg? Hva kan de med mer psykologisk innsikt enn meg lese utifra dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177878-angst-for-%C3%A5-drive-med-fildeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Dette sier ikke noe særlig mer om deg enn at du kanskje er vel engstelig -- for det du bekymrer deg for er helt usannsynlig. Så å si alle med en datamaskin har noe piratkopiert materiale. Du vil selvsagt ikke kunne få noen fengselsstraff for dette, muligens en mindre bot. Men hvordan skulle noen som bryr seg oppdage dette? (Og hvis de gjorde det ville de sannsynligvis ikke anmelde det.)

Gjest Snoopy83

Dette sier ikke noe særlig mer om deg enn at du kanskje er vel engstelig -- for det du bekymrer deg for er helt usannsynlig. Så å si alle med en datamaskin har noe piratkopiert materiale. Du vil selvsagt ikke kunne få noen fengselsstraff for dette, muligens en mindre bot. Men hvordan skulle noen som bryr seg oppdage dette? (Og hvis de gjorde det ville de sannsynligvis ikke anmelde det.)

Det er mange som vet at jeg har dette materialet, men de fleste har liknende selv - de er jeg ikke bekymret for, de er mine venner og i min situasjon.

Men tenker at produsentene har laget metoder for å oppdage slikt... jeg har ikke hørt om at noen er blitt straffet, men kunne jo hende de begynte med meg...

Jeg er en annen

Det er mange som vet at jeg har dette materialet, men de fleste har liknende selv - de er jeg ikke bekymret for, de er mine venner og i min situasjon.

Men tenker at produsentene har laget metoder for å oppdage slikt... jeg har ikke hørt om at noen er blitt straffet, men kunne jo hende de begynte med meg...

Produsentene har ikke mulighet til å oppdage det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...