Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært plaget med noe jeg trur er en depresjon, jeg har hatt noe lignenede før, men denne gangen er det 1000 ganger verre enn tidligere. Det har blitt komplisert av at min samboer reiste til afrika for 2 mnd siden og at forholdet nå ser ut til å være slutt. Jeg vet ikke om jeg kan leve uten henne. Jeg føler meg svært nedtrykt, ser mørkt på alt, jeg sover kansksje bare 3 t hver natt, men er ikke særlig trøtt for det. Gråter meg i søvn nesten hver natt. Jeg er nesten sikker på at kjæresten min bedrar meg. Appetitten er nesten borte, har gått ned minst 5 kg siste mnd. Føles som jeg har en klump i magen, som rett før en viktig eksamen eller noe, men på en dårlig måte. Jeg greier ikke å konsentrere meg, jeg er student og har en stor eksamen snart, men får ikke lest noe, orker ikke engang hente frem bøkene, kommer meg av og til på universitetet, men har gått glipp av en del obligatorisk undervisning, jeg får ikke gjort noe. Vennene mine gjør sitt beste, men jeg klarer på en måte ikke å prate noe særlig, jeg detter ut av samtaler. Disse episodene har kommet om våren de 3-4 siste årene tror jeg. har tidligere hatt noe selmordstanker, og jeg er redd for at det er noe større på gang denne gangen, jeg vil leve, men jeg vil ut av denne gjørma. Har følt det slik ca en mnd nå. Er det noe jeg kan gjøre for å kuppere anfallene? Ikke si at jeg må oppsøke fastelegen, jeg har en deltidsstilling på psykiatrisk akuttpost og mitt største mareritt er å selv bli innlagt! Dette med kjæresten min er ikke det eneste som plager meg; jeg er redd jeg skal ruinere meg selv på leiligheten vår som vi nettopp har kjøpt, spesielt nå som renta kommer til å stige, jeg trenger inntekt, men tror ikke jeg klarer å gå på jobb (tar bare ekstravakter). Jeg føler meg feit og stygg. Jeg er en del arvelig belastet for psyk. lidelser; bestefar var bipolar, og mormor (og mamma?) har "nerver", går slikt i arv? Var muligens litt hypoman for to år siden, men har aldri hatt det så bra som da. Tror du jeg er deprimert og i så fall hvor lenge kommer det til å vare? Hva skal jeg gjøre?

Gutt 24 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177960-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...