Gå til innhold

Hvilen er den mest stimulerende "AD"?

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om noen her har samme erfaringer som meg ved bruk av medisiner mot depresjon mot angst.

Har dere kommet over noen medisin som virker, altså mot angst?

Litt om mine erfaringer, brukte først fluvoxamin i over fem år, uten at jeg vel kan si noe om den hjalp noe særlig, men jeg kjente ikke noe særlig bivirkninger av den, så da brukte jeg den like godt for sikkerhetsskyld. Så tenkte jeg at kansje jeg skulle bytte til en nyere medisin, siden det har jo gått et par år, og utviklingen har vel kansje gått fremover, så da trappet jeg ned og sluttet. Først etter at jeg hadde sluttet merket jeg ordentlig hva den gjorde med meg. Det var som å komme tilbake til verden på en måte. Følte følelser igjen, og følte at jeg kunne tenke klarere og mer fremtidsrettet, ikke bare leve i øyeblikket. Men jeg tenkte at jeg som sagt fikk forsøke en annen medisin, det bel paroxetin, den kjente jeg mye bivirkninger av, så da ble det til at jeg sluttet med denne også, og jeg oppdaget det samme, det at jeg fikk tilbake følelser og følte at jeg ikke liksom bare gikk i min egen verden. Alt vel så langt, kansje jeg ikke trenger medisiner da, men jeg er blitt så engstelig, for alle mulige slags ting, for å ikke få sove, for å bli syk, for å ikke komme meg opp om morgenen, for på ta feil avgjøreler osv. Dessuten så har jeg merket at når jeg er engstelig lenge så begynner jeg til tider å bli ganske sur, misliker alt og alle, ikke minst megselv. Så kansje jeg skulle begynne på en medisin igjen da, men det vil jeg ikke dersom jeg mister følelsene og pågangsmot det er en for høy pris å betale. Så derfor lurer jeg på om noen her har opplevd de samme virkninge som meg og har funnet en medisin eller ett eller annet stoff som virker mer stimulerende, ikke flater av følelsene og ikke sneverer inn "gangsynet"?

Håper på svar, for jeg blir så fortvilet, egentlig så kan en jo ikke vite noen ting. Ingen vet jo om medisiner virker en gang virker det som. Hører at fagpersoner sier at AD'er skal virke "stimulerende" men min erfaring er desverre motsatt med de to jeg har forsøkt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177995-hvilen-er-den-mest-stimulerende-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...