Gå til innhold

Smerter i kropp.

Anbefalte innlegg

Aira1365380834

Er føtt i 1944. Har i senere tid følt smerter i armer og bein. Det er vanskelig og beskrive smertene, men i armene er det i albuer og underarm og handledd som det kjennes mest. Men også inni handbakkene. I bena er det ikke så ille, men i nedre legger kjennes litt. Armene har lett for å dovne bort, spesielt i senere tid. At fingrene downer litt bort under bilkjring i min alder har jeg fortått ikke er så unormalt. For ca 1 1/2 år siden ble jeg plaget med at jeg på høyrehanden fikk problemer med å bøye lillefingeren. Det virket slik at da jeg skulle bøye lillefingeren, så virket det som lillefingeren hang litt igjen. Det samme da jeg skulle rette ut fingeren. Da virket det også som den hang igjen for så og skvette ut. Det kunne være ubehagelig og gjøre dette gjenntatte ganger. Har vert hoss lege, og de har funnet ut at de skall operere. Det jeg lurer på, er om de smertene som jeg kjenner kan være senesmerter eller om oppsøke lege for nermere undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178161-smerter-i-kropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Aira.

Det du beskriver er nesten som tatt ut av læreboken om en forsnevring i den "kanalen" som bøyesenene til fingrene våre går gjennom i håndleddet, samt en seneforandring som gjør at senen "henger seg opp" litt før den skvetter ut dit du egentlig har ment at fingeren skal være.Vanligvis er dette en ganske enkel og komplikasjonsfri operasjon.

Endel av de øvrige smertene du har kan selvsagt komme fra nakken, men det synes mest sannsynlig at det hele henger sammen med senekanalforandringene, og at mesteparten vil være borte når du får operert det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178161-smerter-i-kropp/#findComment-1195432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...