Jake1365380469 Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Har i det siste faat et alternativ til zoloft, fordi trygdekontorene visstnok kun dekker det billigste preparatet. Men er disse helt identiske, kan jeg vaere trygg paa dette, mht bivirkninger osv. Paa forhaand takk Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest holmez Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Moren min var lege, og hun fortalte faktisk meg, at synonympreparater som skal være de sammen, kan virke dårligere, fordi selv om det er samme virkestoff, ingredienser eller hva det heter.., så er de "pakket" forskjellig. 0 Siter
Jake1365380469 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Moren min var lege, og hun fortalte faktisk meg, at synonympreparater som skal være de sammen, kan virke dårligere, fordi selv om det er samme virkestoff, ingredienser eller hva det heter.., så er de "pakket" forskjellig. takker for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Teoretisk sett skal de være like. I praksis rapporterer pasienter endret/ulik effekt. Myndighetene og apotekene er svært hypp på "generisk substitusjon for tiden". Myndighetene tror de skal spare penger. Apotekene vet at de selv tar inn storparten av prisdifferansen. Personlig er jeg sterk motstander av disse piratkopiene. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Nå har du jo prøvd dette substituttet en stund. Og du ville garantert visst om allergiske reaksjoner på denne tiden, MEN er du usikker på at effekten er like god, be legen din skrive "ikke generisk bytte " på. Så kan du sammenlikne igjen, og se om noe forandrer seg ved å gå tilbake til det opprinnelige produktet du begynte med. Som jeg skrev til deg en annem plass. Jeg reagerer ikke likt på sobril og alopam,(samme virkestoff) selv om jeg tåler begge. Alopam fungerer ikke like godt, og i mitt tilfelle prøvde jeg alopam først. Tror ikke du får fred før du får prøvd ditt vanlige preparat. Hvis legen din ikke vil skrive at du skal ha det opprinnelige, betal det lille mellomlegget en gang selv. Tviler på det er mange kronene, men for apotekene blir det en del til slutt. Merker du at de virker bedre sier du det til legen din. Lykke til. VH bugge. 0 Siter
Jake1365380469 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Teoretisk sett skal de være like. I praksis rapporterer pasienter endret/ulik effekt. Myndighetene og apotekene er svært hypp på "generisk substitusjon for tiden". Myndighetene tror de skal spare penger. Apotekene vet at de selv tar inn storparten av prisdifferansen. Personlig er jeg sterk motstander av disse piratkopiene. Tusen takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.