Gå til innhold

når bikkja bjeffer på innvandrere...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Vi hadde også en hund som gjorde det, jo mørkere jo mer bjeffa hun. Løsningen er vel å la henne bli vant med mørkehudede slik at hun lærer at de ikke er så farlige, samt gi henne en liten belønning når hun ikke bjeffer. I og for seg akkurat samme fremgangsmåte man bør bruke overfor FrP'ere.

Det må vel bare irettesettelse og dressur til da kanskje.

Prøv å dresser hunden et kvarter daglig hvor du driver vanlig på plass, sitt osv. øvelser.Snakk rolig og bruk kraftig stemme når du må bruke ordet "nei".

Da vil den bli kjent med at nei er negativt. Irettesett hunden med et skarpt nei når den bjeffer.

Du bør kansje legge deg i hardtrening...er du uheldig havner du i problemer etterhvert.

Lykke til.

skorpionfisken

Hadde også en hund som gjorde det samme.

Mange innvandrere er redde for hunder, det snapper hundene opp. De er ekstra tøffe mot dem som er redde for dem.

Det blir en selvoppfyllende profeti. Er du redd for hunder er de "farlige", er du overhodet ikke redd så overser de deg gjerne.

Annonse

Min hund bjeffet på naboene når de fikk baby og begynte å gå forbi med barnevogn. Og på en som kom forbi i elektrisk rullestol. Og en annen som ble trillet i manuell rullestol forbi oss. Ikke så festlig mens det sto på...

Med andre ord, den bjeffet på ting som var fremmed og uvant for den, ting den oppfattet som noe "skummelt" kanskje, og derved ville varsle oss.

Det har gått seg til med at vi har korrigert med NEI!, og senere signalisert at det er greit at naboen triller forbi med barnevogn osv. Ikke gjort masse ut av det hele, for da tror hunden gjerne at det ER grunn til å lage oppstyr.

Min hund bjeffet på naboene når de fikk baby og begynte å gå forbi med barnevogn. Og på en som kom forbi i elektrisk rullestol. Og en annen som ble trillet i manuell rullestol forbi oss. Ikke så festlig mens det sto på...

Med andre ord, den bjeffet på ting som var fremmed og uvant for den, ting den oppfattet som noe "skummelt" kanskje, og derved ville varsle oss.

Det har gått seg til med at vi har korrigert med NEI!, og senere signalisert at det er greit at naboen triller forbi med barnevogn osv. Ikke gjort masse ut av det hele, for da tror hunden gjerne at det ER grunn til å lage oppstyr.

Og katta til venninna mi gjemmer seg hvis noen går ;o)

Luna21365380663

Mange greie forslag her; men det viktigste er å la hunden få mulighet til å bli kjent med noen med mørk hud. Hvis du bor i nærheten av en by, eller andre steder det finnes folk med annen hudfarge enn deg selv, så kan du gå en del der. Der er det forhåpentligvis så mye rart å egentlig skulle bjeffe på, at hunden ikke kommer til å gidde. Det gjorde jeg med min hund da jeg bodde på fjellet da han var valp. Han hadde begynt å bjeffe på folk vi møtte på tur, så tok jeg han med til byen, der var det så mange folk at han ikke kunne bjeffe på alle. Etter det har han latt det stort sett være. Nå holder det med et nei.

Du trenger forresten ikke si nei med streng og hard stemme, så lenge hunden skjønner hva nei betyr. Jeg kan si nei som jeg skulle sagt ja, og hunden min lyer meg. Alt kommer an på treningsmetoden.

Annonse

Gjest Persille

Mange greie forslag her; men det viktigste er å la hunden få mulighet til å bli kjent med noen med mørk hud. Hvis du bor i nærheten av en by, eller andre steder det finnes folk med annen hudfarge enn deg selv, så kan du gå en del der. Der er det forhåpentligvis så mye rart å egentlig skulle bjeffe på, at hunden ikke kommer til å gidde. Det gjorde jeg med min hund da jeg bodde på fjellet da han var valp. Han hadde begynt å bjeffe på folk vi møtte på tur, så tok jeg han med til byen, der var det så mange folk at han ikke kunne bjeffe på alle. Etter det har han latt det stort sett være. Nå holder det med et nei.

Du trenger forresten ikke si nei med streng og hard stemme, så lenge hunden skjønner hva nei betyr. Jeg kan si nei som jeg skulle sagt ja, og hunden min lyer meg. Alt kommer an på treningsmetoden.

Forsåvidt bra forslag, men jeg har samme problemet med min hund - og det du foreslår hjelper ikke.

Jeg har kamerater som er helt mørke men "norske" i levesettet, disse bjeffer hun ikke på, og på dersom vi går eller kjører gjennom Grønland (oslo), så tipper det helt for henne. Så det virker nesten som om det er noe annet enn farge hun reagerer på, muligens lukt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...