Gjest Maria er mitt navn i dag.. Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 I jula var jeg ute på byen, og skulle på etterpåfest sammen med ei jeg kjenner litt. Satte meg i bilen, og så kjørte vi dit.. Stoppet utenfor huset, og jeg fikk panikk.. Han som hadde festen var han som voldtok meg. Jeg fortalte at jeg ikke ville, jeg måtte hjem.. Men hun spurte meg hvorfor jeg ikke kunne bli med en liiiten tur da. Vet ikke helt hva jeg tenkte på..følte plutselig at jeg var nødt å se han igjen..se på han og vite at d er han som er skyld i alt, at han finnes, og ikke bare er et spøkelse.. Jeg gikk inn sammen med henne..var livredd.. skjønner ikke helt hvorfor jeg var så nødt til å se han.. visste at d enten ville bli verre, eller så ville d bli bedre.. Følte at jeg ikke hadde så mye å tape.. Da vi kom opp, så jeg at han ble skikkelig overraska når jeg stod der.. Så nesten litt redd ut. D gjorde meg litt sterkere.. Etter en liten stund var d nok.. hadde stått der å bare sett på han. nå ville jeg hjem! Han kom ned i gangen når jeg skulle dra, og sa at han var glad jeg kom! Av en eller annen grunn fikk jeg utrolig mye mot der og da.. gikk bort til han og sa at jeg var også glad jeg kom. Deretter sparka jeg han så hardt jeg bare kunne, en viss plass..! deretter sparka jeg en gang til! bare sånn for sikkerhets skyld! Kunne se at han fikk sinnsykt vondt.. han satte seg ned og så skikkelig kvalm ut! Så lo jeg, av en eller annen grunn. Deretter var d ut, inn i taxien, og hjem til samboeren min! Vekkte han, og fortalte alt. Han sa d var d dummeste jeg kunne gjøre, men samtidig var han så stolt! jeg bare lo hele tia! var så redd og skjønte ikke helt hva jeg hadde gjort! Etterpå fikk jeg den følelsen av at nå var d endelig jeg som har makta! ikke han! jeg viste meg for han, og viste at jeg ikke var redd! Fikk iallefall han til å tro d! Og d var en helt sinnsyk følelse! Nå har jeg kontrollen, ikke han! Nå vet han at jeg er sterkere enn han trodde. Nå vet han at jeg ikke er redd. Og nå vet han at jeg kan anmelde han når som helst, for jeg er ikke den samme som jeg var for 5 år sia! D er iallefall d jeg sier til meg selv. Var så rart, men utrolig godt å gjøre d! Selv om jeg ikke hadde turt d igjen..skjønner ikke helt hva som skjedde. Et spøkelse kan man ikke gjøre vondt, men en person..han kan virkelig føle smerte! Alt ble ikke borte ved at jeg slo han..langt ifra.. men selve redselen for han, har jeg mer kontroll over.. Men så var d alt d andre da... men d tar man etterhvert! Og vaness, hvis du leser dette.. Enten så unngår du han som voldtok deg...ikke gå der du vet han bruker å være, men finn andre plasser du kan gå.. Eller, hvis du føler deg sterk nok.. Gå å vis deg for han! Vis at du ikke gjemmer deg! Vis at du enda er der.. og gjør han litt nervøs. Vet de at vi ikke er redde, har de ikke helt kontrollen lenger.. og de er ikke helt sikre på at de er trygge lenger..at vi ikke kommer til å anmelde. Kanskje han kommer til å unngå deg da..kanskje ikke. Men uansett..i min situasjon, hjalp d så mye å vise meg for han..uansett om jeg hadde sparka eller ikke. Men d å vise seg for han på den måten, gjorde alt litt enklere for meg.. Føler meg sterkere og litt stoltere av meg selv.. selv om jeg føler meg litt dum og.. D var d jeg hadde å si for i dag:) Og jeg tror, jeg vet..at sammen klarer vi dette jeg..iallefall så godt som d er mulig! Har ikke vært her så lenge, men vi er i samme båt, og vi forstår hverandre litt bedre.. Kanskje dere ikke forstår helt d jeg gjorde i jula da...men d er greit.. skjønner d ikke helt selv jeg enda.. Tenker mye på dere alle sammen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179381-dette-gjorde-jeg-i-jula-dumt-men-godt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritva Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Du var tøff og ikke minst du var modig og hadde gut's til å gjøre det! Jeg tror at du gikk inn, til tross for at du visste at han var der, fordi du vet selv så utmerket godt at det var _han_ som utførte en kriminell handling mot deg og ikke deg. Du hadde også gut's nok til å virkelig vise ham at du på ingen måte er redd ham. Du følte deg litt trygg med flere personer/venninner tilstede! -Og på den måten har du vist ham at det er _ham_ som skal være redd for _deg_ og hva du kan gjøre med det - og det er faktisk helt sant - du som har makten men du må ta den! Er ikke du som har gjordt noe galt, det er ikke din skyld og det er ikke din skam! Nå holder du _den_tanken...for det er _du_ som har makten og æren og du vet selv hva som er riktig og ikke. Lykke til videre - dette klarer du - selv om det er veldig vondt, tøft og vanskelig - men det er degselv og ditt liv du kjemper for! Du er viktig - du har verdi - og husk - du har ingen skyld eller skam i ditt eie - den tilhører andre! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179381-dette-gjorde-jeg-i-jula-dumt-men-godt/#findComment-1205155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svaksterk Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei:-) Jeg kjenner jeg blir glad og fyllt av energi av å lese innlegget ditt! Synes det var kjempekult at du gjorde nettopp det du gjorde! Man må finne sine egne måter å si fra på, og uansett så gjør man det for sin egen del, om man kjefter, sender brev, eller v i r k e l i g viser hva man mener (som du gjorde) er poenget å ta tilbake makten Jeg gjorde også det i julen. Deilig! :-) Synes ikke det du gjorde var dumt jeg, jeg synes det var utrolig tøfft gjort! Ha en riktig strålende dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179381-dette-gjorde-jeg-i-jula-dumt-men-godt/#findComment-1205606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ååå.. blir så glad av å lese slike innlegg om ballasparking! Gjett om jeg har gjort min del av det iløpet av livet? Ble mobbet på ungdomsskolen, og til slutt fikk jeg nok. Gikk bort til han som hadde kastet våt svamp i matpakka mi, og sparket han i rompa. Han snudde seg for å se hvem som hadde sparket, og der fikk han jammen et heftig spark til, midt i ****! ÅÅH.. det er så DEILIG! Å gjøre slik gjengjeld til folk som virkelig fortjener det! Mobbing er jo ikke så fælt som voldtekt da, men det føles godt likevel! Og jeg synes ikke det er dumt! Når ingen andre voksne/rettsvesenet kan gi rettferdighet, får vi prøve så best vi kan selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179381-dette-gjorde-jeg-i-jula-dumt-men-godt/#findComment-1222310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.